Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv forum statistik om os
Emner
Andet (49)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (275)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (84)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)

win xp pro el home??
Bo 
Dato:   01-12-03 23:55

Hej jeg vil lige vide
hvilken version af xp jeg
skal købe.Jeg ved de fleste
bruger pro udgaven,men er
home ikke lige så god til feks
spil og billedbehandling?
Har nemlig fået tilbudt home
i fuld version til en god pris.

Bo.

Re: win xp pro el home??
Jesper M 
Dato:   02-12-03 12:17

Forskellem mellem pro og home er for de fleste ikke synlig, dvs. der er ingen forskel i spil og billedbehandling.

Pro udgaven har en simpel web server (max 1 site), og giver ligeledes mulighed for terminal service adgang.

mvh
Jesper

mads 
Dato:   03-12-03 12:57

Pro udgaven understøtter da også SMP imodsætning til Home, eller hvad ;P

Kulla 
Dato:   04-12-03 17:59

Pro er bedre til arbejde har jeg fået af vide.

/Kulla

Jesper M 
Dato:   05-12-03 15:54

"Pro er bedre til arbejde"... ??

Jeg mener nu ikke den er bedre til at arbejde, den er måske lidt nemmere at arbejde på, da den kan et par ting der henvender sig til mere professionelt arbejde som f.eks. evnen til at lave singel logon til et domæne..
Men om det er noget normale brugere har brug for tvivler jeg på…

/Jesper

Kulla 
Dato:   06-12-03 13:22

Øhhh... Ja. Det var netop det jeg mente...
Jeg mente at det var bedre at arbejde med.

/Kulla

Jakob Dam Knudsen 
Dato:   07-12-03 23:33

Der er voldeligt mange forskelle!!

Jeg har fundet flg. skrift om forskellen:

The following features are not present in Windows XP Home Edition.

Power user

Remote Desktop - All versions of Windows XP--including Home Edition--support Remote Assistance, which is an assisted support technology that allows a help desk or system administrator to remotely connect to a client desktop for troubleshooting purposes. But Only Pro supports the new Remote Desktop feature, which is a single-session version of Terminal Services with two obvious uses: Mobile professionals who need to remotely access their corporate desktop, and remote administration of clients on a network. You can access a Windows XP Remote Desktop from any OS that supports a Terminal Services client (such as Windows 98 and, interestingly XP Home). XP Home can act as the client in a Remote Desktop session; only Pro can be the server.

Multi-processor support - Windows XP Pro supports up to two microprocessors, while Home Edition supports only one.

Automated System Recovery (ASR) - In a somewhat controversial move, Microsoft has removed the Backup utility from the default Windows XP Home Edition, though it is available as an optional installation if you can find it on the CD-ROM (hint: it's in the /valueadd folder). The reason for this the integration of Microsoft's new Automated System Recovery (ASR) tool into Backup. In Pro, ASR will help recover a system from a catastrophic error, such as one that renders the system unbootable. ASR-enabled backups are triggerable from XP Setup, allowing you to return your system to its previous state, even if the hard drive dies and has to be replaced. Unlike consumer-oriented features such as System Restore, ASR is not automatic: It must manually be enabled from within the Backup utility in Windows XP Pro. In any event, while there is a Backup utility available for Home Edition, you cannot use ASR, even though mentions of this feature still exist in the UI. Confusing? Yes. But it's better than no Backup at all, which was the original plan.

Dynamic Disk Support - Windows XP Professional (like its Windows 2000 equivalent) supports dynamic disks, but Home Edition does not (instead, HE supports only the standard Simple Disk type). Dynamic disks are not usable with any OS other than Windows 2000 or Windows XP Pro, and they cannot be used on portable computers. Likewise, Home Edition does not include the Logical Disk Manager.

Fax - Home Edition has no integrated fax functionality out of the box, though it is an option you can install from the XP Home CD.

Internet Information Services/Personal Web Server - Home Edition does not include the IIS Web server 5.1 software found in Pro.

Security

Encrypting File System - Windows XP Professional supports the Encrypting File System (EFS), which allows you encrypt individual files or folders for local security (EFS is not enabled over a network). EFS-protected files and folders allows users to protect sensitive documents from other users.

File-level access control - Any user with Administrator privileges can limit access to certain network resources, such as servers, directories, and files, using access control lists. Only Windows XP Professional supports file-level access control, mostly because this feature is typically implemented through Group Policy Objects, which are also not available in Home Edition.

"C2" certification - Microsoft will attempt to have Windows XP Professional certified with the "C2" security designation, a largely irrelevant status, but one which will not be afforded to Home Edition.

Management

Domain membership - Home Edition cannot be used to logon to an Active Directory domain. For obvious reasons, the Domain Wizard is also missing in Home Edition.

Group Policy - Since Home Edition cannot be used to logon to an Active Directory domain, Group Policy--whereby applications, network resources, and operating systems are administered for domain users--is not supported either.

IntelliMirror - Microsoft lumps a wide range of semi-related change and configuration management technologies under the IntelliMirror umbrella, and none of these features are supported in the consumer oriented Home Edition. IntelliMirror capabilities include user data management; centrally-managed software installation, repair, updating, and removal; user settings management; and Remote Installation Services (RIS), which allows administrators to remotely install the OS on client systems.

Roaming profiles - This feature allows users to logon to any computer in an Active Directory network and automatically receive their customized settings. It is not available in Home Edition, which cannot logon to an Active Directory domain.

Corporate deployment

Multi-language support - Only Windows XP Professional will ship in a Multi-Language version or support multiple languages in a single install.

Sysprep support - Windows XP Pro will support the System Preparation (Sysprep) utility, while Home Edition will not.

RIS support - See the IntelliMirror heading in the previous section; Home Edition does not support RIS deployments.

It's also worth mentioning that Home Edition will support upgrades from Windows 98, 98 SE, and Millennium Edition (Me), but not from Windows 95, NT 4.0 Workstation, or Windows 2000 Professional. You can upgrade from Windows 98, 98 SE, Millennium Edition (Me), Windows NT 4.0 Workstation, or Windows 2000 Professional to Windows XP Professional.

-------------------------------------------------

DERUDOVER kan nævnes, at da XP Home Edition kom frem, lagde den mange Windows 2000-baserede netværk ned, idet XP Home Edition-klienten mærkeligt nok kunne override 2000-serveren. "Hej, vil du opgraderes?" spurgte Home Edition. "Jooo, tak, for du er jo nyere end mig" svarede 2000-serveren glad. Filerne blev overført, vitale filer overskrevet - og pludseligt virkede ingenting.

Denne fejl er dog rettet i senere patches/service pack.

Der findes efter min mening kun ét styresystem der er mere lousy end XP Home Edition: Windows Millenium (ME).

mads 
Dato:   08-12-03 06:30

"DERUDOVER kan nævnes, at da XP Home Edition kom frem, lagde den mange Windows 2000-baserede netværk ned, idet XP Home Edition-klienten mærkeligt nok kunne override 2000-serveren. "Hej, vil du opgraderes?" spurgte Home Edition. "Jooo, tak, for du er jo nyere end mig" svarede 2000-serveren glad. Filerne blev overført, vitale filer overskrevet - og pludseligt virkede ingenting."

Charmen ved Windows :P

Det lang tid siden du har været her på siden Jakob - eller er jeg bare blevet blind

Jakob Dam Knudsen 
Dato:   09-12-03 00:22

Hey Mads - ja, du har helt ret - jeg har brugt meget af min tid på taekwondo, arbejde (jeg er nu grafiker, ikke længere musikstuderende) og forum'erne mobildebat.dk og 3dmaxer.dk.

Det er rigtigt at jeg plejede at skrive rigtigt mange posts her, men siden januar begyndte jeg at blive mobilnørd...... jeg ved det, jeg ved det...

...og nu er jeg tilbage igen med hatten i hånden

mads 
Dato:   09-12-03 14:56

3dmaxer.dk siger du????

der har jeg været inde på en del gange da "onkel Joongle" har en lille fin Blender tråd http://3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8205/ . Ganske fin introduktion da jeg er ved at kaste mig ud i noget 3d grafik på Pingvin maskinen der hjemme - og jeg har desværre ikke råd til Maya

men velkommen tibage

Jakob Dam Knudsen 
Dato:   10-12-03 15:48

Takker

Ih dog, du kender også JoOngle - håber det går bedre med hans hånd!

Han er jo toonmaster derinde...

Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.

Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende