Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv forum statistik om os
Emner
Andet (49)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (275)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (84)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Unreal II
Software af Webmaster onsdag den 28 marts 2001 kl. 22:52 [ Software ]
Unreal fra Epic var et af de mest avancerede PC-spil, da det udkom i maj 1998. Selv Carmack fra Id Software måtte indrømme, at Unreal var teknologisk førende, da det udkom. Men denne situation vil næppe gentage sig, når Unreal II udkommer i første kvartal af 2002 - ihvertfald forventes det, at Doom3 fra ID Software vil give Unreal II kamp til stregen, når det handler om bedste og teknologisk mest avancerede spil. Vi kigger i denne artikel nærmere på Unreal II, og du kan endvidere finde nyeste billeder fra Unreal II.

Både Doom3 og Unreal II forventes at stresse eksisterende PC-spillecomputere maksimalt, når disse titler udkommer om et år. Allerede nu er det klart, af uden GeForce3 som minimum, så kommer du ikke til at kunne nyde Doom3 på fuldt detaljeniveau. Unreal II er muligvis noget mere blid mht. hardware, og kan muligvis køre ret godt på GeForce2 (Ultra) - men meget kan endnu nå at ændre sig. Meget tyder dog på, at Unreal II lægger mere vægt på åbne landskaber end Doom3:



De åbne landskaber i Unreal II virker meget detaljerede og indeholder op til ca. 200.000 polygoner pr. billede. Skal du have 60 billeder pr. sekund kræves således 12 millioner polygoner pr. sekund. I Treemark (OpenGL)-testen kan GeForce2 Ultra max. klare 5 millioner polygoner pr. sekund - men ok, 20-30 FPS i Unreal II, når det er værst, er sikkert ret godt præsteret af nutidens hardware om et år :-) Her er endnu et eksempel på Unreal II's åbne landskaber:



Så der er næppe tvivl om, at Unreal II kommer til at stille store krav til GPU (Transform & Lighting), når det udkommer. GeForce2 vil sandsynligvis være absolut minimum for spilbar billed-hastighed, hvis du ikke vil slå en masse detaljer fra...

Historien i Unreal II ser ud til at omhandle følgende:

"As the player, you will take the role of a Terran Colonial Authority Frontier Marshal -- a civil servant responsible for the safety and security of colonists and civilians in a remote sector of space that is in the early stages of colonization. Your employer -- the Earth-based Civil Government -- is weak, a bit player in a Terran political scene dominated by corporate factions and the infamous Terran Military. You are the 24th-century equivalent of a sheriff in the old west, the lone representative of the law in a rough-and-tumble frontier. You patrol your sector in your creaky but serviceable starship Atlantis, a Spirit class patrol vessel built 50 years ago and retrofitted for civil government service after the Military decommissioned her. You are accompanied by a support crew of three - a Navigation Officer (your ship's trusty pilot), an Engineer (who keeps the ship running and maintains the armory) and an Intelligence Officer (your "spook"). Things are quiet... until the sector erupts in a violent series of battles between five alien races, multiple mercenary armies and shock troops from the Military. The source of the conflict is a set of ancient artifacts discovered on seven of the planets in the sector. You are caught in the middle of the fighting and must juggle your responsibility to protect your charges, prevent the artifacts from falling into the wrong hands, and solve the mystery of the origin and power of the strange alien objects."

Kilde: http://www.dailyradar.com/features/game_feature_page_2466_1.html

Så handlingen ser ud til at minde en del om Unreal (men ok, ellers var der vel ej heller grund til at kalde spillet for Unreal II :-) De sædvanligvis slemme Skaarj-krigere er også med - her er en, som nyder en velfortjent flambering:



Ild-effekten virker utrolig realistisk, så det skal nok blive flot og underholdende at holde grillfest i Unreal II. Unreal II indeholder naturligvis også en masse mørke og uhyggelige gange - såsom:



Hvis der bliver mulighed for at spille multiplayer co-operativt, så gælder den ufravigelige regel, at min makker altid går foran, når nye gange undersøges... Noget i denne stil:



men ok, at gå foran er ikke altid nødvendigvis det mest uheldige.... Ovenstående billede er ikke nødvendigvis taget direkte fra Unreal II spillet, men kunne sagtens være det - prøv at se, hvorledes spilfigurene tager sig ud - og disse billeder er fra september 2000!



Så Unreal II har måske ikke helt lige så flotte spil-karakterer som Doom3 (med basis i ovenstående gamle billede), men er bestemt ikke langt bag efter. Endvidere er karaktererne i Unreal II animeret helt fantastisk, dvs. med avanceret ansigtsmimik, øjenbevægelser og naturtro helkropsbevægelser. Prøv at lægge mærke til den utrolige detaljegrad, som ses i dette ansigt:



Bevægelse af øjne og mund mm.. muliggør avanceret mimik - og gør Unreal II til et af de mest realistiske spil nogensinde mht. karakter-animation. Nyere GeForce2/Radeon-kort vil netop medvirke til, at avanceret animation ikke tvinger din PC helt i knæ. Så hvis du ikke allerede har GPU (Geometry Processing Unit) på dit grafikkort, så bliver Unreal II næppe nogen stor nydelse... Her er et par citater vedr. Unreal II teknologien og at GeForce2 (Ultra) muligvis kan være tilstrækkelig for en god Unreal II oplevelse:

"One of the key features of the latest version of the Unreal Engine is its ability to push extremely high numbers of polygons onscreen simultaneously. It gives level designers the ability to export 3D models directly from 3DStudio Max, the ubiquitous 3D rendering software program, into a level, without compromising the detail of the 3D model. This allows for previously impossible levels of detail to be rendered in real time. To demonstrate the effect, a 3D tractor was shown, featuring highly authentic detail. The camera was manually panned around the vehicle, and zoomed in close to show all of its working parts. All this was shown in a real-time demo, running off of a GeForce2 Ultra graphics card."

Kilde: http://www.zdnet.com/gamespot/stories/news/0,10870,2700378,00.html

og:

"Key new technology features include a tenfold boost in poly counts in environments and characters due to new hardware brushes and improved mesh rendering, realistic outdoor scenery generated by a new large-scale terrain system, procedural character animations and blending using a new skeletal animation system with component level controllers, and a particle system that allows us to realistically model fire, smoke, cloth, hair, weather effects, and breaking glass."

Kilde: http://www.dailyradar.com/features/game_feature_page_2466_1.html

Så med godt GeForce2-3/Radeon1-2 grafikkort i din PC, så bliver Unreal II nok noget, som de færreste spil-entusiaster bør gå glip af (Unreal II bliver vel et farvel til alt mellem-menneskeligt samvær, hvis du har den rette PC). Unreal II kommer efter sigende til at bestå af 13 missioner, som er fordelt over 25 baner:

"The game's 13 missions will take place across 25 distinct levels that include ancient alien ruins, underground caverns, the surface of a volcanic world, a dense rainforest, an industrial city, and an enemy starship. In all, there will be 10 unique environments in Unreal II, each with its own look and feel."

Kilde: http://www.zdnet.com/gamespot/stories/previews/0,10869,2696635-2,00.html

Der er netop udkommet et par nye videofilm, som viser, hvad Unreal II enginen kan klare. Et eksempel er billeder fra et sumpområde:



Træerne er ret detaljerede og spejler sig i vandet - her er endnu et billede:



Billderne fra sumpområdet stammer fra en mpg-film, og bliver ikke bedre, selv om de forstørres. Men træerne består af mange polygoner og bevidner atter, at tiden, hvor GPU-grafikkort bliver nødvendige, nærmer sig mere og mere. Vi kan jo lige slutte af med endnu et par gamle billeder fra september 2000, som også viser udendørs skov/sump-miljø:



og:



Disse to nederste billeder er som sagt fra september 2000 - men prøv at sammenligne disse billeder med denne artikels 4 øverste billeder, som er fra marts 2001. Det virker meget tydeligt, at Unreal II har gennemgået enorm forandring i løbet af de sidste 6 måneder - og der er stadig hele 12 måneder tilbage, før vi ifølge udgiverne af Unreal II kan købe spillet... Vi vender naturligvis tilbage til Unreal 2 (og Doom3 ej at forglemme), når mere relevant information gør sig gældende.

Hvis du vil se mere fra Unreal 2, så kan du downloade disse film:

MPG-film af sumpområde (10MB):
ftp://ftp.zdnet.com/gs/action/unreal2/unreal2_pc_2_wm.zip

MPG-film af Unreal II polygonteknologi (traktor, som vises i forskellige vinkler, ikke vildt interessant - 15MB):
ftp://ftp.zdnet.com/gs/action/unreal2/unreal2_pc_2_wm.zip

Den gode gamle film fra september 2000, som viser imponerende avanceret karakter-animation (42MB):
ftp://ftp.dailyradar.com/movies/pc/unrealtechdemo.mpg

Unreal II har sit eget (fan-) website, som du kan besøge her:
http://www.unreal2.com




Rune skrev torsdag den 29 marts 2001 kl. 15:06: [ svar | nyeste ]
Vil du læse mere om Unreal II, så kan du gøre det her:

http://www.3dactionplanet.com/features/firstlooks/unreal2/

Der er dog ingen nye billeder...



Rune skrev fredag den 30 marts 2001 kl. 12:32: [ svar | nyeste ]
Endnu en Unreal2-artikel, som indeholder lidt ny info, kan læses her:

http://extra.gamespot.co.uk/pc.gamespot/features/unreal2_uk/



Rune skrev søndag den 20 maj 2001 kl. 12:45: [ svar | nyeste ]
Se 3 nye billeder fra Unreal2 her:

1. Den nye Unreal2-babe:
http://se.fs.mgon.com/scaled/w-640h--80361_Aida01.jpg

2. Om at more sig i asteroide-felt:
http://se.fs.mgon.com/scaled/w-640h--80363_asteroid.jpg

3. Sjov med flammekaster:
http://se.fs.mgon.com/scaled/w-640h--80360_action04.jpg


Vor herre skrev torsdag den 07 juni 2001 kl. 19:39: [ svar | nyeste ]
Vil det blive total umuligt at spille Unreal2 på min PIII 866 med Geforce ddr. Jeg har oxo et Radeon sdr hvis det ville hjælpe og sætte det i


Rune skrev fredag den 08 juni 2001 kl. 23:42: [ svar | nyeste ]
Her er et lille citat fra en Unreal2-programmør, som udemærket beskriver, hvad GeForce3-ejere og mindre bemidlede har i vente, når Unreal2 udkommer:

"Oh, we will absolutely be doing things to take advantage of the GeForce3...that you will only see on the GeForce3. But we want to be sure not to limit the experience on the lower end cards. But yeah, if you have a GeForce3, we're going to deliver some kool stuff, specific to that card. It is pretty d*** kool" (min fremhævelse, red.)

Kilde: http://www.xgr.com/article.php?article=1600


Rune skrev torsdag den 07 juni 2001 kl. 23:06: [ svar | nyeste ]
Hvis Unreal2 ankommer ifølge den foreløbige tidsplan (1. kvartal af 2002), så kan du være sikker på, at Unreal2 nok skal understøtte din hardware. Uden GeForce2+ kommer du dog nok til undvære mange detaljer.


Rune skrev fredag den 20 juli 2001 kl. 09:42: [ svar | nyeste ]
Epicgames har offentliggjort nye billeder fra Unreal2-enginen, som ser meget lovende ud. Se og læs mere her:

http://www.epicgames.com/unrealenginenews.html


Rune skrev mandag den 17 september 2001 kl. 08:47: [ svar | nyeste ]
41 nye billeder fra Unreal 2 (alfa-versionen) er udkommet, check dem ud her:

http://www.angelfire.com/retro/nirv/unreal2/


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende