Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (20)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Første test af Pentium4 Northwood 2,67 GHz med 533 MHz ram
Processorer af Webmaster Monday den 25 February 2002 kl. 17:21 [ Processorer ]
Tom's Hardware har som de første fået lov til at teste Intels kommende P4 Northwood cpuer på 2,4 - 2,67 GHz, som anvender PC1066 RDram (133 MHz FSB, effektiv båndbredde på hele 4,2 GB/s - det dobbelte af PC2100 DDRram). Vi kigger nærmere på et par spæde testresultater fra Quake3 Arena og 3DMark 2001 SE.

Alle Pentium4-cpu'er blev testet via flg. hardware:

Bundkort: ABIT TH7II (Intel 850) Revision: 1.0
Ram: 256 MB RDRAM, PC1066, 533 MHz, Samsung

Alle AMD Athlon (XP) cpu'er blev testet via flg. hardware:

Bundkort: GIGABYTE GA-7VRXP (KT333A) Rev.: 1.0
Ram: 256 MB DDR-SDRAM, CL2.0, 166 MHz, PC2700, Corsair

Alle systemer anvendte GeForce3 Ti 500 med driver 27.42.

QUAKE3 ARENA


Kilde: http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html

Det er tydeligt, at Pentium4 Northwood sagtens kan bruge den øgede ramhastighed. P4 2,67 GHz er hele 25% hurtigere end Athlon XP 2000+. Men når P4 2,67 GHz udkommer, har AMD dog også nye cpu'er på markedet. Vi slutter af med 3D Mark 2001 SE:

3DMARK 2001 SE


Kilde: http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html

Denne test er meget afhængig af grafikkortet, hvorfor P4 2,67 her kun er 5% hurtigere end Athlon XP 2000+.

KONKLUSION

Meget tyder på, at P4 2,67 GHz nok skal klare sig flot med PC1066 RDram. Dette er dog især i cpuintensive test, som behøver meget stor båndbredde. Havde Tom's Hardware testet ydelse i Serious Sam 2, og ikke blot det forældede Quake3 Arena, så havde P4 2,67 næppe været meget hurtigere end Athlon XP 2000+ (eftersom Athlon XP 2000+ er ca. 20% hurtigere end P4 2,2 GHz i Serious Sam 1-2). Både resultater fra Anandtech i Unreal 2 og 3DMark 2001 indikerer dog, at fremtidens DirectX8-kompatible spil behøver hurtigt grafikkort i langt højere grad end hurtig cpu. Vi vender tilbage til P4 2,67 GHz, når mere omfattende testresultater foreligger. Vil du vide mere om de kommende P4 cpuer med 1066 RDram, så råder Tom's Hardware over flere billeder af PC1066 RDram fra Samsung og meget mere her:

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html



chrisristisis skrev Monday den 25 February 2002 kl. 19:29: [ svar | nyeste ]
Er det bare mig eller er Tom sur på Intel, fordi han for altid dårligere score med en Intel cpu end de andre gør.

SÅDAN EN AMD ELSKER.



Rune skrev Monday den 25 February 2002 kl. 20:07: [ svar | nyeste ]
Quake3 Arena og 3DMark 2001 er netop de applikationer, hvor Pentium4 klarer sig allerbedst. Hvis Tom's Hardware virkelig ønskede at gøre livet surt for Pentium4, så skulle han have valgt IL Sturmovik flysimulatoren og Serious Sam 1-2. Pentium4 kan som sagt ikke ønske sig meget bedre forhold end ovenstående, og P4 scorer da ikke dårligt (76 FPS i Q3A NV15 er da en fantastisk score for P4 2,67 GHz og hele 25% hurtigere end Athlon XP 2000+, jf. artiklen).


Rune skrev Monday den 25 February 2002 kl. 20:11: [ svar | nyeste ]
Se resultater fra IL Sturmovik her:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/18012002-5.jpg

Og resultater fra Serious Sam her:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/08012002-8.gif

Så ovenstående artikel indeholder bestemt Intel-venlige resultater, ikke sandt :-)


Speje skrev Monday den 25 February 2002 kl. 19:58: [ svar | nyeste ]
vil gerne ha'


JASP skrev Monday den 25 February 2002 kl. 20:11: [ svar | nyeste ]
HEJ DER
DU SKRIVER AT AMD OGSÅ HAR EN CPU KLAR NÅR INTEL UDKOMMER. HVAD ER DET FOR EN SAG OG ER DER NONGLE SPECIFIKATIONER OM DENNE
TAK FOR EN FED SIDE PÅ DANSK
JASP


Rune skrev Monday den 25 February 2002 kl. 20:22: [ svar | nyeste ]
AMD udkommer snarligt med Athlon XP 2100+ cpu, og desuden med 0,13 mikron Thoroughbred fra 1900+ til og med 2600+. Læs mere her:

http://www.theinquirer.net/22020217.htm

og se Thoroughbred-specifikationer her:

http://www.siliconinvestor.com/stocktalk/msg.gsp?msgid=17095797

Senere i år er det tillige muligt, at AMD løfter sløret på ny Hammer-cpu, så 2002 bliver måske et meget spændende år for ny hardware - både mht. cpu, men så sandelig også grafikkort (NV25, NV30, Radeon3 mm.).


Human skrev Monday den 25 February 2002 kl. 20:18: [ svar | nyeste ]
Manner jeg vil eje den P4 2,67Ghz. Kunne jeg godt bruge istedet for min langsomme XP 1600+.


los lobos skrev Monday den 25 February 2002 kl. 21:06: [ svar | nyeste ]
Hej Rune. Hvis du virkelig ville vise musklerne på PIV 4x133 skulle du have taget de cpu intensive test/grafer med. Jeg har læst originalartiklen på Toms Hardware og her får AXP 2000+ virkelig smæk.


Rune skrev Monday den 25 February 2002 kl. 22:12: [ svar | nyeste ]
HardwareTidende afgrænser sig til udelukkende at fokusere på ydelse i PC-spil (jf. "Om os"-sektionen). Endvidere er P4 2,4 - 2,67 GHz slet ikke udkommet endnu (og kommer sandsynligvis tidligst 20/5 2002), så det er næppe helt fair at sammenligne Athlon 2000+ mod P4 2,4+ GHz (selv om vi for underholdningens skyld har gjort netop dette i ovenstående artikel). Først når P4 med PC1066 RDram officielt er en realitet, kan vi rigtig sammenligne AMDs og Intels flagskibe.


213.237.38.117 skrev Monday den 25 February 2002 kl. 22:15: [ svar | nyeste ]
Hej Rune

Først tak for dine anmeldelser. Jeg synes de er præcise og dækkende, og så er de skrevet på et pænt og korrekt dansk! Det sidste er desværre sjældent - se bare nogle af de tidligere indlæg i denne tråd... (er det uforskammet at henvise til http://www.usenet.dk/netikette/ ? Ok, så lader jeg være)

Til sagen: P4-resultaterne er imponerende. Men hvad skal vi bruge al den cpu-kraft til? Word? Nej. Internet Explorer? Næppe. Outlook? (spøg!). Nå, jamen, så spil da? Jeg tæver de fleste i UT med min halv-antikke ASUS A7V/800 MHz Athlon med et sølle Gforce MX Classic i 1024x768 (og når jeg taber, ER det altså ikke pc'en skyld, desværre :-).

Jeg har bemærket at VIA "snart" kommer med KT400. Kunne det tænkes at være AMD's modtræk - at gå direkte til 200/400 MHz FSB og spinge 166/333 MHz over (jeg taler ikke om 133/333)? Det vil tage en del af luften ud af P4/533.

mvh

Michael



Rune skrev Monday den 25 February 2002 kl. 22:31: [ svar | nyeste ]
Tak for de pæne ord (nu føler jeg jo endnu større pres for at sikre korrekt grammatik og sprogbrug :-) Derudover vil jeg nu mene, at ydelse i nyeste 3D-spil for de flestes vedkommende må være kodeordet mht. investeringer i aktuelt hurtigste cpu'er. Bl. a. kan jeg nævne, at jeg opnår ned til 13 FPS i Medal of Honor med næsten alle detaljer aktiveret i både 640x480 og 1600x1200 ved landgangen i Normandiet (P3 950 MHz + GeForce3). Med Athlon XP 2000+ og KT266A burde jeg aldrig kunne nå under ca. 26 FPS. Så jeg kan sagtens finde anvendelsesmuligheder for hurtige cpu'er.
Mht. KT400 er jeg ikke stødt på information om, at AMD overvejer mere end 133 MHz FSB de kommende måneder (Thoroughbred). Og 200 MHz RAM vil næppe betyde meget, hvis ikke AMD ændrer FSB til mindst 166 MHz...


213.237.38.117 skrev Monday den 25 February 2002 kl. 23:00: [ svar | nyeste ]
Hej igen

> Og 200 MHz RAM vil næppe betyde meget, hvis ikke AMD ændrer FSB til mindst 166 MHz

Enig. Men jeg skrev nu "200/400 MHz FSB og spinge 166/333 MHz over". Beklager jeg blandede RAM-hastighed ind i billedet.

mvh

Michael



Rune skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 10:26: [ svar | nyeste ]
Ja, jeg er klar over, at du refererede til 200 MHz FSB, men jeg vil nu gætte på, at AMD introducerer 166 MHz (i tråd med KT333, VIA er jo trods alt en af AMD's mest trofaste partnere) før de evt. introducerer 200 MHz. - Men selvfølgelig, alt er spekulationer.


213.237.38.117 skrev Monday den 25 February 2002 kl. 23:22: [ svar | nyeste ]
Ja, ja - jeg ved det: det hedder spRinge (med R). "Klippe-klistre" er en farlig ting.

Michael



Rabbitt skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 02:09: [ svar | nyeste ]
Af og til er der kvikke hoveder der vurderer ydelsen i forhold til prisen. F.eks antal Frames i et givet spil stillet overfor en 100 dollar seddel. Her er Intel da håbløst agterudsejlet så vidt jeg kan skønne. De ekstra frames er enormt godt betalt. Man får mere for pengene hos AMD.



Snippermanden skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 07:19: [ svar | nyeste ]
Goddam - sådan en fætter ku jeg godt tænke mig!

Lur mig om ikke de nuværende Northwood's skulle kunne komme derop med en smule vand i pc'en. Er træt af de lange ventetider når jeg ripper dvd'er nede fra videobixen ;-)

(hmmm hvor hulen får man fingrene i en stang 1066 RDRAM??)

BTW - så har AMD ikke vist en skid. Alt hvad de har er slideware - HADER POWERPOINT



kasper 666 skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 10:14: [ svar | nyeste ]
som der blir sagt i starten så er det KOMMENDE cpu'er de er slet ikke på markedet i nu AMD klare sig fint de fået en stor markeds andel og presser priserne ned for intel det er sku da godt ikke dårligt snippermanden er netop en af de naive personer som hopper på intel jeg siger ikke de er dårlige men amd er blevet bedre BARE VENT !!!


kasper 666 skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 10:38: [ svar | nyeste ]
og så er der en lille fejl på deres test system der står følgende

Bundkort: GIGABYTE GA-7VRXP (KT333A) Rev.: 1.0 Ram: 256 MB DDR-SDRAM, CL2.0, 166 MHz, PC2700, Corsair

der er ikke noget chipsæt med navnet KT333A der er lavet omfattende tests inde på hardinfo med dette chipsæt som i øjeblikket har navnet KT333CD som er en slags beta af dette chipsæt det færdige chipsæt kommer til at hedde KT333CE og er ikke på markedet i nu det er test versioner til de forskellige hjemmesider ville bare lig gøre opmærksom på det TAK!!



194.182.39.6 skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 11:24: [ svar | nyeste ]
Nåeee....så rammer vi snart 3 GHz-grænsen! Ikke overraskende. Intel har engang udtalt at de regner med at clockfrekvensen fordobles hver 18 måned! Så kan du vente et par år endnu med at opgraderer, eller har du lige købt ny, så bliver den næste vel en 5 GHz..... nam nam


chrisristisis skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 14:50: [ svar | nyeste ]
Det jeg mente var ikke at Tom brugte dårlige programer til at teste med, det jeg mener er at han får dårlige scorer med en Intel cpu. Et eksempel er at en AthlonXP2000+ får bedre score end P4 2,2GHZ i quake3 arena, alle andre test sider får ikke det resultat.


Morten skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 15:43: [ svar | nyeste ]
ahh ja jeg tror helle jeg må vente et par år med at skifte min AMD XP 1700+ ud den køre jo aligevel omkring de 1600mhz :) Så til den tid kan man jo få noget najs kram.. Må man da håbe



62.243.155.16 skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 16:10: [ svar | nyeste ]
Men er 25% ikke lidt, taget i betragtning at PIV er 1GHz hurtigere og brugere hurtigere ram end AMD... på trods at Intels store muskler, synes jeg ikke at den yder nok i forhold til AMD.

- jeg har svorgt troskab til Intel. men de taber terræn... sad but true.



EnZord skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 19:15: [ svar | nyeste ]
Hmm jeg har altid været trofast Intel køber (har aldrig haft andet) og jeg kunne ikke finde på at købe en AMD, kan ikke give grund for det, men sådan er det bare ;) hmmm Jeg vil have Den CPU nuuuuuu !


XERXES 8933A/A skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 19:59: [ svar | nyeste ]
Okay, det er hurtigt! Meeeeen, når man så tænker på at Piv'en er 1GHz hurtigere end Athlon XP'en, så er det ikke så hurtigt mere, hvis man så lige prøver at tænke hvis XP'en lige fik den 1GHz, så ville billedet ændre sig en stor del.

Rune! Du skulle næsten have samlignet den test med denne her fra PC Stats der tester OCZ PC3000 DDR Ram på et Athlon XP system, her får de FSB'en op på 200MHz, og samligner man den med Toms, er der slet ikke noget sejt ved Piv'en med de ram!

http://www.pcstats.com/articleviewredirect.cfm?articleid=977&page=1



hansi skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 21:40: [ svar | nyeste ]
Ifølge Toms er Via KT333 et stort flop, hvilket følger af følgende...

Here, we'd like to make a general observation about the benchmark tests: used together with a 533 MHz memory clock, the performance of the Pentium 4 increases accordingly in all categories. By comparison, the growth in performance for the AMD processors, in conjunction with the VIA KT333 chipset, is relatively small. This fact is partially due to the DDR333 memory modules that we used, which did not work in CL2.0 mode. So, now it can already be determined that, in the future, AMD processors (Athlon XP/MP) will not make such big leaps in performance based on an increase in core clock speed alone



Snippermanden skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 06:56: [ svar | nyeste ]
Kære Kasper nu skal jeg virkelig vare mig for ikke at blive perfid, så......

Intel har fremvist (og ladet uafhængige anmeldere teste) en CPU, der trækker buskerne af alt andet på markedet lige nu. AMD har ikke vist nogetsomhelst

P.t. har de (Intel) en CPU til salg for 1600 kroner, som med almindelig luftkøling i 9 ud af 10 tilfælde vil kunne bringes til at køre stabilt ved 2.2 til 2.4 Ghz. Dette kan opnås ved cirka 1.65 Volt som kan oversættes i en cirka 45 grader varm CPU = cool (forstået på mere end een måde). I min verden er det et suverænt køb.

Intels CPU'er yder hvor jeg har brug for det. Jeg er rent faktisk ret ligeglad med om jeg kan køre Quake3 i 800X600 med 335fps eller 323fps. Hvis jeg derimod kan rippe en DVD 30% hurtigere på den ene i forhold til den anden - og til samme pris, så er jeg med.

Til din information så ejer jeg to AMD systmer, to tbirds på 1.4Ghz med hhv 1 og 1.5Gb RAM det tager mig 7 timer at rippe en DVD til SVCD med 2 pass VBR. Gætter på at jeg kunne skære 2-3 timer af den tid med en OC Northwood 1.6Ghz til 1600 kroner - så Intel er min ven lige nu.

- og til sidst et lille spørgsmål: hvem er naiv, den der kigger på faktiske tal og resultater? eller den der siger "bare vent" xx har noget rigtigt super lækkert lige om hjørnet som virkelig sparker røv (det står der selv på deres powerpoints)??



Alex T skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 14:50: [ svar | nyeste ]
Hej Snip(p)ermand. Det er selfølig rigtigt nok at man bruger sin pc til andet end spil, eks CAD arbejde, lydredigering og kompression og multimedia anlæg. Med hensyn til DVD ripping, tager det NU akkurat filmens længde at omdanne en DVD film til DivX, idet PIV med de nyeste ripping programmer kan lave real-time dvd rip. Dvs typisk tager det 2 timer mod før op til 6 timer. En Northwood CPU er overlegen til dette arbejde ifht AXP'erne, hvilket de mange test også viser.


Snippermanden skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 07:14: [ svar | nyeste ]
En kommentar til de, der mener at Intel ikke får nok ud af forskellen på 1Ghz i CPU hastighed - så vil jeg foreslå et alternativt sammenlignings-grundlag nemlig hastighed i forhold til temperatur eller strømforbrug.

Set på det grundlag bliver Intels forspring endnu mere markant. En Northwood ved 2.4Ghz bliver cirka 43 grader varm ved 1.65 volt og med almindelig luftkøling. Hvis en AMD CPU skulle kunne yde det samme vil det kræve en del mere spænding og den ville formentlig forsage en lokal version af kina-syndromet med mindre den var kølet med flydende kvælstof.



jasp skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 07:35: [ svar | nyeste ]

How to fry and Egg on an XP !

http://www.tekforums.co.uk/posts.php?threadId=8414



Snippermanden skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 15:06: [ svar | nyeste ]
Jasp, det er rent faktisk overordentligt morsomt det link du der fyrede af. Hatten af!


212.10.10.30 skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 23:20: [ svar | nyeste ]
Hej Rune. Jeg har fuldt lidt med på det sidste. Jeg har nemlig vovet mig til at købe et Daytona G3TI200 128DDR. Og nu kan jeg ikke finde ud af om jeg har fået et mandagskort... På min TBIRD 800 kan jeg i 3DMARK 2001 ved 1024*768*32 kun nå op på 4123! Lugter lidt af at det kun yder de 60-70%, som jeg har læst om. Kan det være rigtigt? Eller skal det retur? Håber nogen kan hjælpe...


Niklaj skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 14:32: [ svar | nyeste ]
jasp, det var et fedt link. Tak for det, det var virkelig dagens underholdning, men læg lige mærke til at CPu'en ikke gik nedeller brændte sammen, selv om den kørte i ca. 11 min. og var varm nok til at lave spejlæg.

Ifølge www.megagames.com skulle AMD's 64-bits Hammer komme i sidte kvartal af 2002. Læs artiklen på http://www.megagames.com/news/html/pc/amdtriestohammerintel.shtml

Hilsen Nikolaj

p.s. tak for en god hardware side på dansk.



Anders Thorup skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 20:44: [ svar | nyeste ]
Til Anonymous Ja det kan godt passe (jeg fik 4300 med min T-bird 800 med Creative GF3 ti200) det skyldes i første omgang at du kun kører 100Mhz på rammen og FSB (tro mig,, det har MEGET at sige eks. sammenlignet med et DDR-system) Men har du flere spørsgsmål så brug hellere end gerne diverse nyheds-grupper på usenet,, f.eks dk.edb.hardware.grafikkort eller dk.edb.hardware osv. der har du langt større chance for svar. (der er mange hundrede(tusinder??) brugere der læser dit indlæg.

MVH Anders Thorup



los lobos skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 21:33: [ svar | nyeste ]
Se her, kære kommende pc-købere. KLIP.. FINAL WORDS The new Northwood chips are fantastic! Huge overclocks are commonplace, the 2.2GHz version should hit 2.8GHz going by these figures which is massive. As AMD tell you, clock speed doesn't tell the whole story and an Athlon XP2000+ would probably keep pace with these chips, but the whole point here is cost. The 1.6A costs around £130 and an XP2000+ costs around £230 - big difference at £100 more. It is now no longer prohibitively expensive to own a P-IV setup, the MSI 645 Ultra costs a mere £82.49 at Komplett, the 1.6A is £130 and DDR is around £65 for 256Mb of PC2100 right now. The one thing any AMD setup will struggle to match is in memory performance, even a highly overclocked AMD system using DDR finds it difficult to match the quad-pumped bandwidth of a P-IV, for evidence check this out:

http://www.pcpowerzone.co.uk/articles.php?id=58



Lerbech skrev Monday den 04 March 2002 kl. 10:54: [ svar | nyeste ]
Det æg link viser da bare at en amd kan køre uden køling, noget folk har sagt den ikke kan og samtidig slipper du for et komfur da man jo bare bruger sin pc, kan intel klare det. så for at få en maskine fra intel der kan klare det samme skal man lægge 3000 oven i til et komfur, nogen der snakkede om multifunktionsmaskiner


Morten Junker skrev Wednesday den 06 March 2002 kl. 12:19: [ svar | nyeste ]
Hej jeg har læst inde på en eller anden udlandsk hjemme side at intel snart er klar med en 4000 MHz. Og at amd også snart kommer med en helt ny teknologi hvor de bruger en slot 900 og et eller andet je tror det var 946. De bliver total vilde !!!


morten junker skrev Wednesday den 06 March 2002 kl. 12:23: [ svar | nyeste ]
Jeg læste det her prøv llige t tjekke det....

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1591



morten junker skrev Wednesday den 06 March 2002 kl. 12:25: [ svar | nyeste ]
her kan i læse om den 4000 MHz p4

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1594



C.C skrev Friday den 15 March 2002 kl. 11:43: [ svar | nyeste ]
spar på energien !! køb AMD den får så høje temp. at du ikke behøver centralvarme i din lejlighed og den kan jo oz bruges som kogeplade :o)


Johnny B skrev Wednesday den 01 May 2002 kl. 09:31: [ svar | nyeste ]
det er jo snart sommer, så hvad kan man bruge AMD ( Anderledes Metal Dims ) til ... iøvrigt, skal den sikkert stå i et kølerum for at køre nogenlunde :o) og man skal sikkert også lige invistere i en blæser til 500,- hvor Intels std. er fin til OC.

AMDs måde at udtrykke deres cpu navne, eks. 1600+, er vel også for en std. Intel cpu, lad os se en test af : Intel : 1,6A med DDR og Gforce 4 samt et AMD : 1600+ med det samme sidstnævnte burde jo iflg. mange blæse bukserne af Intel, glæder mig til at se den test ... Rune :o)

og til Rune : TAK FOR DENNE DEJLIGE DANSKE SIDE

Johnny B



Rune skrev Wednesday den 01 May 2002 kl. 13:38: [ svar | nyeste ]
Tak, tak :-) Tillad mig dog at bemærke, at du på ovenstående billeder direkte kan se testresultater fra Pentium4 1,6 GHz Northwood og Athlon XP 1600+. Derudover er det bestemt ikke ualmindeligt med temperaturer på ca. 50 grader på P4 Northwood 1,6 GHz oc. til ca. 2,2 GHz, bemærk, at min Athlon XP 2100++ (1750/140 MHz) tilsvarende bliver max. 55 grader varm. Dette er dog med køler til kr. 600 - mens Intel som du selv er inde på kan klare sig med in-a-box-køler. Derudover svarer støjniveauet på min nuværende cpu-blæser til Intels in-a-box. Pentium4 er dog klart bedste løsning til personer, der ikke er interesserede i alle mulige ekstraordinære køleløsninger.


Xestz0r^dk skrev Wednesday den 01 May 2002 kl. 16:44: [ svar | nyeste ]
jeg har ven der har en XP 1800 den spiser lort ved siden af min P4 1600mhz nordskov


212.130.112.11 skrev Saturday den 15 February 2003 kl. 03:37: [ svar | nyeste ]
"Quote" Xestz0r^dk

"jeg har ven der har en XP 1800 den spiser lort ved siden af min P4 1600mhz nordskov"

Daaaamn! Det er noget af en seriøs test du viser til der ;o)

Btw: Vi har testet Maya 4.5 og 3dstudio Max op mod AMD og Intel, Intel er bedst i Memory-transfer - men AMD er stadig væk bedst i FPU beregninger + flere instruktioner pr. clockcycle.

SÅ deeeeet.

Jeg har begge maskiner med begge processorer - og vil framover helst køre med AMD da de renderer billederne hurtigere v/avanceret raytracing og stochastic-DOF med div. renderengines. Kun fakta - spis det eller lad være.



Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende