Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Afstemning
Du har vundet årets Super-Præmie i bingo, og får valget mellem 2 præmier. Hvad vælger du (begge præmier har værdi kr. 6.700,00)?
Intel Pentium4 Northwood 1,8 GHz in-a-box cpu på Asus P4T-E (i850) bundkort med 2 x 256 MB Samsung PC800 RDram 31.59% (193) 
AMD Athlon XP 2000+ in-a-box cpu på Asus A7V266-E (KT266A) bundkort med 2 x 256 MB Samsung PC2700 (CAS2,5) DDRram 59.25% (362) 
Ingen af delene. Så ville jeg jo sidde klistret til min PC-skærm. Og jeg skal snart ud og nyde forårets blomster og sommerens solskin 3.60% (22) 
Jeg klapper nonchalant præmieuddeleren på skulderen, og beder ham donere præmien til Kirkens Korshærs Tøjindsamling 3.44% (21) 
Øhmnm, jeg har vistnok en Pentium-PC, vil min PC blive meget hurtigere, hvis jeg vælger en af præmierne? 2.13% (13) 
Alex T skrev Thursday den 14 February 2002 kl. 01:45: [ svar | nyeste ]
Jeg har netop overclocket en 1.8A (købt hos prc)til 2.6 GHz uden at købe ekstra udstyr. Min pc er ufattelig hurtig og total stabil. Faktisk slår den alt på Sisoft Sandra, har altid højeste score i test der ikke afhænger af grafikkortet. Temperaturen og støjen er ikke-eksisterende og jeg er superglad. Mit næste køb er et bedre grafikkort og lydkort (har stadig TNT2 ultra + SB Live!)

Jeg kan kun anbefale det til alle, som ikke er nørder. Jeg har brændt AXP 1800+ af tidligere, fordi min køler var for dårlig. Heldigvis fik jeg lov at fortryde.



130.226.169.130 skrev Friday den 15 February 2002 kl. 13:15: [ svar | nyeste ]
AMD ser ud til at sejre stort...he he he. Enten skyldes det at rønnebærene er sure, fordi folk allerede har en ny AXP og ærgrer sig, eller også tror folket simpelthen på Athlon...:-P

Personligt synes jeg Northwooden ser sej ud.



Rune skrev Friday den 15 February 2002 kl. 17:00: [ svar | nyeste ]
Ifølge PC Games 03/2002 (Tysklands mest solgte PC tidsskrift) overclocker 47% ikke deres cpu. Dette kan forklare, at mange indtil videre har foretrukket Athlon XP 2000+ systemet (i Serious Sam 1 og 2 skal du op på Northwood 2,5 GHz med PC800 RDram, før denne cpu kan ækvivalere ydelse fra Athlon XP 2000+). Endvidere er ovenstående Athlon XP 2000+ system referenceplatform hos både Anandtech og Firingsquad (da de testede den nye GeForce4-familie).


Rune skrev Friday den 15 February 2002 kl. 17:15: [ svar | nyeste ]
Hej


Rune skrev Saturday den 16 February 2002 kl. 00:20: [ svar | nyeste ]
Hmmm, måske jeg skulle søge patent på navnet Rune :-) Eller begynde at kalde mig for Rune1 i stedet... Nuvel, OCAddiction.com har testet Northwood P4 1,8 GHz og kunne kun overclocke med 17% til lidt over 2,1 GHz. Her er deres konklusion:

"... if you end up with a 1.6GHz Northwood and make it to 2.1GHz or higher, you'll have something special on your hands. At the moment, the 1.8GHz Northwood will cost you around 215$, yet an Athlon XP 1800+ runs around 140$. Quite a big difference in price, yet both chips will give you nearly equal performance all around. Bottom line is, I would have to recommend the XP processor if your looking at bang for your buck. Yet, other things to consider are incompatibilities with VIA chipsets and the constant updating of driver sets to work around these problems. Or the overpriced underpowered nForce motherboards, that may enjoy more potential in the future with updated drivers and tweaked hardware. Currently it remains a little too expensive for most peoples tastes and simply did not provide the "VIA killer" performance that some folks predicted it would."

kilde: http://www.ocaddiction.com/reviews/cpu/northwood1.8/index.shtml

Og dette er vel essensen, som formuleret fint i filmen Forrest Gumb, hvis man satser på overclockning: "Life is a box of chocolates, you never know, what you are going to get" :-)


Alex T skrev Saturday den 16 February 2002 kl. 18:14: [ svar | nyeste ]
Noget indikerer at det er temmelig sløve Northwood cpu'er Tyskland har fået leveret. Toms Hardware skabte også komik og hånliggørelse fra US hardware sites, fordi han i sin indledning af reviewet skriver at Northwooden er svær at overclocke. Dette stod i skarp kontrast til stort set resten af communityet som roste Northwood i høje vendinger som den nye Celeron 300A. Ideelt set må 1.6A være den bedste PIV pris/performance cpu sammenlignet med AXP, da den snildt kører 2.2 Ghz. Så hvorfor give 700-800 kr mere for en 1.8A og være uheldig. Lad os håbe det er et Tyskland issue med de dårlige overclokingserfaringer. En bemærkning til dit første indlæg. 53% må således tune deres PC, altså hveranden køber og det er sku RIGTIG MEGET, da studiner, mødre og familiefædre uden kendskab til pc'er generelt er inkluderet i tallene!!!



Rune skrev Saturday den 16 February 2002 kl. 23:43: [ svar | nyeste ]
Faktisk er kun læsere af PC GAMES inkluderet i tallene, som primært er unge mænd mellem 15 og 30 år. Måske vi skulle lave en senere afstemning om, hvor mange der overclocker deres cpu her på sitet...


Alex T skrev Saturday den 16 February 2002 kl. 18:35: [ svar | nyeste ]
Her er en vinder. 1.6A med en AVC Sunflower rammer 2400MHz (150x16) med default Vcore 1.5V og endda også 2568 Mhz (160,5x16) ved 1.1725V, altså 60,5% over stockspeed!!! Imponerende ikke sandt. DET ER BEDRE END CELERON 300A, der typisk kunne køre 464 (103x4.5). Se reviewet på linken..

http://www.gideontech.com/reviews/p4_16a/



hansi skrev Sunday den 17 February 2002 kl. 04:34: [ svar | nyeste ]
Umiddelbart er det noget vrøvl at stille en Northwood 1.8 Ghz op mod en AXP 2000+, som koster ca. 700 kr mere. Hvis den samlede pris går op pga rammene, giver det et forkert billede af afstemningen. Det er også derfor de fleste vil have AXP 2000+. Ja mennesker er grådige og blinde, så jo højere cpufrekvens desto bedre.


Rune skrev Sunday den 17 February 2002 kl. 17:14: [ svar | nyeste ]
PC800 rammen samt i850 bundkortet koster mere hos P4. Athlon XP 2000+ har ikke højere taktfrekvens end P4 1,8 GHz, den er lavere (Athlon XP 2000+ = 1,66 GHz). Så de, der ønsker den højeste taktfrekvens, skal vælge P4 1,8 GHz, ikke Athlon XP 2000+. Afstemningen er derudover ganske reel og sammenligner omkostninger fra state-of-the-art Athlon XP-system med det bedste P4-system, som kan erhverves for tilsvarende omkostninger. Teoretisk set kan P4 1,8 GHz Northwood endvidere nemt overclockes til at give stort set samme ydelse som Athlon XP 2000+.


hansi skrev Sunday den 17 February 2002 kl. 23:02: [ svar | nyeste ]
Talillusion gør at 2000+ forveksles med 2000 MHz, selvom det er et marketingstrick, da 2000+ som bekendt er clocket 1666 MHz. Hvis afstemningen istedet beskrev systemerne som hhv PIV 1800 MHz mod Athlon XP 1666 MHz, vil mange hoppe i fælden og vælge PIV. Ja, som man siger "det er ikke du siger, men måden du siger tingene på" som er afgørende.


Rune skrev Monday den 18 February 2002 kl. 12:40: [ svar | nyeste ]
Det er naturligvis muligt, at du har ret. Dog vil jeg håbe, at vore læsere er så uddannede og specialiserede, at de godt er klar over, at Athlon XP 2000+ benytter 1,66 GHz. Måske en kommende afstemning skulle omhandle dette :-)


Johnny B skrev Sunday den 17 February 2002 kl. 12:54: [ svar | nyeste ]
jeg trtor det er fodi at dehar handlet efter deres pengepung og da XP er billigere vil de klart foretrække den fremfor en Intel ... det er vel som folk der har valgt en skoda favorit, de elsker den og mp sikkert beholde den forevigt :o)

det er en smagssag ... jeg vil ikke eje en AMD ( Andeledes Metal Dims ), derfor vil jeg heller vente også købe det jeg brænder for at eje NEMLIG EN Intel P4 Northwood

det var bare min mening :o)

johnny



Johnny B skrev Sunday den 17 February 2002 kl. 12:55: [ svar | nyeste ]
jeg skal lige se på min staveplade igen :o)

johnny



Anders Thorup skrev Monday den 18 February 2002 kl. 13:54: [ svar | nyeste ]
Tjaa,, jeg holder nu på AMD, har tidligere været inkarneret Intel fan, men har desværre måtte sande at AMD bare giver mere for pengene. Hvis Intel dumper deres priser, så de kommer på niveau med AMD, vil jeg nok vælge Intel. Forresten havde jeg i sin tid en Celeron 266Mhz som kørte 496Mhz en overclocking på 88% og det kun med den standard In-a-Box køler, på et Abit BH6 bundkort. Det synes jeg lige den nye P4 skal kunne stikke før det bliver rigtigt interresant


Nicky Laurent skrev Monday den 18 February 2002 kl. 18:48: [ svar | nyeste ]
Nu er P4 jo ikke just et vidunder. vi har lige fået nogle p4 1,6 på arbejdet. og jeg må da sige at jeg vil meget hellere side med min maskine her hjemme, en T-bird 800 da den er meget mere kvik i optrækket end den stakkels p4 på arbejde. Selvfølgelig er der det problem med maskinen på arbejde at den bruge pc-133 ram. men stadig. det er jo det samme som jeg bruger på min maskine hjemme. Alt i alt. Jeg er overbevist om at indtilvidere er der fordele ved AMD.


Alex T skrev Monday den 18 February 2002 kl. 20:52: [ svar | nyeste ]
SUPER CPU'en er her..

VR-Zone has made some additions to their P4 "Northwood" Overclocking Database with a Pentium 4 1.6AGhz overclocked to over 3.6Ghz with a FSB of 228Mhz.



Buffalox skrev Tuesday den 19 February 2002 kl. 00:48: [ svar | nyeste ]
Athlon Rooles,

Jeg har nu skiftet 3 generationer af motherboard og CPU, hvor jeg har kunnet gøre det lidt af gangen, og hele tiden være på kant med udviklingen, uden at det har kostet røven... Med Intel skal man hele tiden skifte CPU RAM og MB på een gang, selvom det ikke er teknisk nødvendigt. De har f. eks. 3 gange ændret Celerons pinkonfiguration, selvom chippene nemt kunne have været bagudkompatible. Pentium 4 er også allerede ændret.

Kort sagt det er nemmere og billigere at holde skruen i vandet med AMD. Dit Intel system er forældet om et halvt år, og om et år skal hele dynen garranteret skiftes ud.



Rune skrev Tuesday den 19 February 2002 kl. 11:54: [ svar | nyeste ]
Tom's Hardware har netop løftet sløret for omfattende afstemning vedr. årets hardware 2001, stemmerne faldt således:

The Best CPU = Athlon XP
The Best Motherboard Brand = Asus
The Best Chipset = KT266A
The Best Graphics Chip = GeForce3 Ti
The Best High End Graphics Card = Radeon 8500
The Best High-End Hard Drive = Maxtor

Læs mere her:

http://www.tomshardware.com/column/02q1/020219/index.html



Alex T skrev Tuesday den 19 February 2002 kl. 15:32: [ svar | nyeste ]
*LOL*, man kan sige at THG altid har været anti Intella og hans site har haft flere drabelige opgør med netop Intel. Men for 2001 var PIV Willamette oppe imod AXP, hvilket er rimeligt nok, at AXP løber med bedste CPU når pris/perfomance tages i betragtning. Northwood kom først i 2002 og har en del forbedringer ifht Willamette, herunder hastighed, energiforbrug og overclockingspotentiale. Så et valg idag mellem PIV og AXP, vil være meget mere lige og tippe til PIV's fordel. Det er ihvertfald de erfaringer jeg har gjort mig ved at læse forskellige battles mellem de 2 cpu'er. Men når AMD kommer på 13 nanometer, så kan balancen igen tippe.


Michael skrev Tuesday den 19 February 2002 kl. 22:23: [ svar | nyeste ]
Jeg har godt nok valgt P4 systemet, dog kun fordi den er så vild til at overclocke (har også set den på 3.6GHz), og de Rambus RAM har en lidt for vild båndbredde

Jeg er AMD fan (1.4GHz T-Bird på AYHJA stepping (unlocked 8-P ), og har lige skiftet til DDR (hvis du har en 266FSB AMD CPU på SD RAM, UPGRADERER det er det hele værd)

Jeg systes at THG er rimelig crappy (som mange andre syntes), deres grund til at de har valgt ASUS som beste mobo producent kan da kun være stabilitet og ydelse ved stock hastighed.

har selv haft ASUS (A7V133-C Rev.1.05)og det var da også udemærket. Men siden de designer deres eget BIOS og undlader CPU strenght drive, så overclocker deres A7V266-E ikke nær så godt som mit KR7A som har den feature.

nogle har haft deres KR7A oppe på 215MHz FSB (nogle endda højre, kender bare ikke rekorden).

Et andet minus ved ASUS er at de ikke har en PCI devider, dvs. at ved ca. 150MHz FSB begynder dine PCI kort at brande af... (elsker in 4:3:1 devider på mit KR7A..... jeg elsker egentlig hele boarded)

ok det blev vidst lidt af en smøre, så jeg stopper her. 8-)



Rune skrev Wednesday den 20 February 2002 kl. 12:09: [ svar | nyeste ]
Tom's Hardware har ikke selv valgt vinderne af "årets hardware 2001", det har derimod 55000 læsere af Tom's Hardware - det er således en afstemning, og ikke Onkel Tom, der står bag resultaterne.


Alex T skrev Wednesday den 20 February 2002 kl. 15:56: [ svar | nyeste ]
Det har du ret i, men hvis man lægger mærke til THG's reviews af cpu'er gennem tiden, så kan man godt ane en "negativ holdning" til Intel. Dette har naturligvis noget at gøre med Intellas magtposition og Tom vil støtte de små firmaers kamp. Dette er helt fint. Så mon ikke det smitter lidt af på læserne hvad THG skriver. Jeg tror det. Bemærk endvidere at THG gik videre til AMD med varmeproblemerne og de famøse videoer hvor AXP'er blev brændt af. THG vil gøre AMD ligeså gode som Intel og det er jo i sidste ende godt for forbrugerne.


62.107.95.33 skrev Thursday den 21 February 2002 kl. 00:58: [ svar | nyeste ]
Jeg er sikker på at AMD nemt kan undvære 'hjælp' fra Onkel Intel. AMDs XP CPUer er termisk sikrede, modsat af hvad Onkel Intel påstod. Problemet ligger de bundkort der pt. findes til AMDs CPUer. Resultatet er det sammen, men problemet lå bare et andet sted en Onkel Intel påstod.


212.242.122.144 skrev Wednesday den 20 February 2002 kl. 21:44: [ svar | nyeste ]
SEJT!!!


Rune skrev Tuesday den 26 February 2002 kl. 13:02: [ svar | nyeste ]
Jeg må vist hellere indrømme, at der har været en lidt lumsk bagtanke med ovenstående afstemning. Jeg står nemlig for at opgradere min PC, og havde valget mellem ovenstående 2 systemer. Takket være de mange deltagere, har jeg valgt Athlon 2000+ (in-a-box), Asus A7V266-E (raid), 2 x 256 MB Samsung PC2700 cas2,5 (forhandles udelukkende af MidtData.dk - denne ramtype er ikke at finde hos Edbpriser.dk) og Antec Full Tower SX-1240 kabinet. Ca. kr. 9.000,00 for bundkort, ram, cpu og kabinet - og jeg som troede, at det ville være billigt med AMD system :-) Nuvel, det kan være, at vi senere udgiver test af mit gamle (P3 950 + Intel BX) system og det nye... Skulle nogen undre sig over, at jeg gider betale en del kr. ekstra for 2000+ cpu'en, skyldes det udelukkende, at jeg altid opgraderer, når jeg kan gøre min PC 100% hurtigere (her i cpu intensive test). 1900+ ville ikke helt opfylde dette kriterie, mens pengende passer med 2000+ i Q3A NV15-testen (vi har vel alle vore små særheder :-)


Alex T skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 18:45: [ svar | nyeste ]
Puha Rune, det var en dyr omgang. Jeg gav kun lidt under 5000 kr. for mit system, PIV 1.8A, der kører 2.6 GHz (155x18), 256 MB DDR ram, Asus P4S333, ny PiV strømforsyning. Alt andet er genbrug. Hvilken køler har du på komfuret?...*gg*


Rune skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 22:54: [ svar | nyeste ]
Hmmmm, ja, jeg skulle nok have holdt mig til Intel, blot at prøve AMD for underholdningens skyld har ikke været den helt store optur indtil videre... Nuvel, jeg skal nok få den nye PC til at blive støjsvag - det bliver nok bare lidt dyrt (både Antec 400W strømforsyningen og Dynatron in-a-box køleren forenes i en lyd, som vist kun frembringes af særligt krafigste føntørrer, faktisk larmer systemet iøjeblikket så meget, at det er uegnet til kontorbrug eller til dagligstuen. Hmmm, hvem havde troet, at det ville gå så galt :-) Men i det mindste har jeg opnået 100% ekstra i ydelse, og det var utrolig nemt at indstallere VIA-bundkortet og Samsung rammen virker indtil videre upåklageligt ved hurtigste bios-settings. Nuvel, Rom blev ikke bygget på én dag, og hvad betyder kr. 1.500,00 ekstra for ny low-noise strømforsyning samt cpukøler...


Alex T skrev Wednesday den 27 February 2002 kl. 23:28: [ svar | nyeste ]
Det var sku ærgeligt at høre, især hæfter jeg mig ved støjen, som det vigtigste for mig (har min pc tændt næsten hele dagen som multimedia/musik maskine). Du kan købe en separat 300 WATT PSU fra Silent Systems, der larmer under 27-30 decibel, ved ikke om de fås i 400 watt (studie data) og måske et separat kabinet, men genbrug er også ok. Prisen er omtrent den samme som dit. Dit mobo har vist heller ikke passiv køling?


Rune skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 10:51: [ svar | nyeste ]
Nej, Asus A7V266-E har en lille blæserkøler på KT266A-chippen (desværre), men den kan evt. nemt udskiftes med god passivkøler. Nuvel, jeg har netop bestilt Enermax EG365P-VE FCA strømforsyning (skalerbar blæsere, kr. 950,00) samt Alpha 8045T køleprofil med 80mm blæser (26dBA, 2600 rpm (skalerbar), High Output, Papst 8412N/ 2GM - ialt kr. 570,00). Tja, så smutter der kr. 1.530,00 mere på Athlon XP-kontoen (bemærk dog, at især 400W strømforsyningen på Antec SX-1240 larmer meget, hvilket også ville have været tilfældet med Pentium4). Hmmm, hvis nogen savner en billig 400W strømforsyning og AMD-godkendt (endda på højeste niveau) cpu-køler (5700 rpm, 195 gram, microfins teknologi, 40 dBA), så send mig en e-mail :-)


Alex T skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 11:09: [ svar | nyeste ]
Ja Studiedata forhandler bla også Enermax som super low noise PSU'er, så det er sikkert et godt valg og prisen er derefter...he he. Jeg tror ikke man bør købe Antec som computerejer uanset AXP eller PIV. Støjen må være ulidelig. Jeg går ud fra at du har rigtig mange hardwaredele (4 harddiske??) siden du skal bruge en 400 WATT, idet 300 watt er rigeligt til PIV og (bruger jo meget mindre energi takket være 0.13 micron...:-)) med 2-3 harddiske + det løse. PSU'en fra Silent systems er kanon go!



Rune skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 12:57: [ svar | nyeste ]
Ja, dog kun 3 harddiske + cdromdrev, men 400W var mere rettet mod fremtidige udvidelser. Studiedata anbefaler ikke Silent Systems PSU til meget varme systemer (læs Athlon XP), da dens ydelse er temperaturkontrolleret, mens Enermax kan indstilles manuelt og uafhængig af temperatur. Derfor prøver jeg Enermax - så kan jeg jo slukke helt for blæseren :-) Utroligt så meget bøvl man kan få ud af lidt opgradering... Ifølge Erik Winther er den originale Chieftec strømforsyning også nærmest lydløs og koster kun kr. 495 her:

http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1060

Sjovt nok fortsætter Antec SX-1240 med 400W PSU at score guld, forstå det, hvem der kan:

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=189


Rune skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 18:00: [ svar | nyeste ]
Hørt i opgangen: "Siden min nabo købte ny AMD PC, har deres støvsuger kørt i døgndrift". Eller måske velegnet til Antec-reklame: "Kabinet med den kraftigste luftpumpe. Som en bifunktion tilbyder luftpumpen strøm til øvrige PC komponenter". Nuvel, Enermax 350W (skalerbar fra 1500 til 3000 rpm, 2 blæsere) er nu købt samt Alpha 8045T + pabster 26 dBA 80MM (2600 rpm) - mangler bare lige at tage mig sammen til atter at skille maskinen ad...


Rune skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 21:29: [ svar | nyeste ]
Nuvel, så er Enermax 350W installeret og blæsehastigheden i strømforsyningen er 1800 rpm i stedet for 3000, hvilket giver mærkbar forskel (lyden af superpumpen er forsvundet). Tilbage er nu den relativt højfrekvente lyd fra in-a-box-køleren, men ingen alpha før Artic Silver III...


Alex T skrev Thursday den 28 February 2002 kl. 21:48: [ svar | nyeste ]
Rapporter venligst løbende fra dit AXP eksperiment. Det fryder altid en PIV ejer at høre skrækhistorier fra "konkurrenten"...*GG* Har selv været hvor du var med en udbrændt XP 1800+ og kølerproblemer. Du skulle have lyttet til en erfaren mand og ikke have fulgt afstemningen, der kan være misledende, idet man naturligvis helst stemmer på sit eget mærke og ubevidst giver sine problemer videre. Bemærkelsesværdigt er det dog at ikke flere AXP ejere har skrevet om deres gode/dårlige oplevelse. Er det fordi de dårlige er i overtal???....hæ hæ hæ.



Rune skrev Friday den 01 March 2002 kl. 09:16: [ svar | nyeste ]
Det kommer nok lidt an på, hvad man er vandt til. Nuvel, jeg havde nok købt Athlon XP 2000+ under alle omstændigheder grundet ydelse i Serious Sam 2 mm. Et stort problem var dog først, at Antec bentytter en meget kraftig strømforsyning på alle områder, mens strømforsyningen i Chieftec's tilsvarende kabinetter er stort set lydløs. Så har du valgt Chieftec, er du et stort problem mindre (men eftersom Chieftec kommer med irriterende låge foran 5,25-drevene, insisterer jeg nu på Antec). Derudover køber nok meget få in-a-box, men vælger selv køler, og selv om der findes mange meget støjende kølere til AMD cpu'er, findes der bestemt også mange, som larmer mindre end in-a-box-versionen. Problemet behøver således ikke være så stort - jeg trak dog lidt af en nitte, men forhåbentlig kan jeg ikke rette op på dette med Alpha-Pabst-køleren (når jeg engang får taget mig sammen til at købe Arctic Silver III).


Snippermanden skrev Friday den 01 March 2002 kl. 15:30: [ svar | nyeste ]
5 mylliarder fluer kan ikke tage fejl......

Fatter stadig ikke en bjælde af at folk lader deres hardwarekøb styre af følelser i den grad. Intel og Microsoft bashing er en meget populær sport hardware kredse.

Jeg har selv to AMD Tbird systemer (hård pumpede 1.4 ghz systemer med hhv 1GB DDR og 1,5GB SDR). I dag er Intel Northwood den fedeste teknologi, der giver mest bang for the bucks. I morgen er det måske anerledes.

Jeg synes helt ærligt at AMD CPU'erne er en smule "klodsede" i forhold til Intel. De forbruger strøm som gammeldags vandkølet mainframe og har et lydniveau, der minder betænkeligt om en russisk Sikorsky helikopter. Hvis blæseren står af har man et lokal version af kina-syndromet under udvikling.

Her er en gut, der laver spejlæg på sin AMD CPU: http://www.tekforums.co.uk/posts.php?threadId=8414


Og så fatter jeg ikke en bjælde af hvad onkel Tom ævler om prøv at sammenligne disse to artikler - kan I se noget galt?

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020107/p42200-07.html

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020117/p4_3000-01.html

I rest my case - THG rest in peace


80.62.18.96 skrev Tuesday den 15 October 2002 kl. 18:12: [ svar | nyeste ]
Mega flad test enhver ville jo vælge en Amd. jeg bruger selv Intel og vil altid gøre det fremover såfremt jeg ikke ønsker en ekstra computer. hvilket jeg jo nok gør.



Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende