Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Afstemning
Hvordan forholder du dig til støj fra din PC?
Støj generer mig. Jeg går meget op i, at min PC er så stille som muligt 69.98% (718) 
Støj generer mig ikke. Når jeg køber ny hardware, vurderer jeg primært ydelse og pris 22.32% (229) 
En PC skal da LARME som et større propelfly. Maksimal luftgennemstrøming og maksimal overclockning - DET er sagen! 4.00% (41) 
Jeg kender endnu ikke svaret på dette svære spørgsmål. Måske, når jeg har mediteret lidt mere 3.70% (38) 
Lasse Vad Pedersen skrev Wednesday den 27 August 2003 kl. 19:37: [ svar | nyeste ]
#1

Selvf. irritere støj mig - men på den anden side har jeg ik penge til at køre min PC "lydløs"....



Erik Winther skrev Wednesday den 27 August 2003 kl. 20:54: [ svar | nyeste ]
Derfor kan man godt ha et større antal Blæsere i sin PC, bare de er rimelig store og der er nok af dem, det er de små der er irreterende!


Rune skrev Wednesday den 27 August 2003 kl. 21:28: [ svar | nyeste ]
Ja, hellere stor og doven end lille og vågen :-) Den mest larmende blæser, som jeg har oplevet mht. PC, var sølle ca. 1,5 cm i diameter. Vi troede, at larmen kom fra ødelagt harddisk, defekt strømforsyningsblæser, defekt cpublæser - men nej, efter lidt tids søgen så jeg en ekstremt lille blæser, som tordnede rundt på et TNT-grafikkort ("tordnede" i mere end éen forstand :-) Støv bider generelt ikke nær så hårdt på store 80mm blæsere, som på små grafikkortblæsere og bundkortblæsere.


Mads skrev Wednesday den 27 August 2003 kl. 23:37: [ svar | nyeste ]
Jeg synes der mangler en mulighed imellem: Jeg Hader Støj Jeg er ligeglad med støj.

Jeg har det forhold til støj at det seævfølgelig kan være irriterende, men som regel når jeg sidder ved computeren hører jeg musik eller spiller med lyd hvorved "Støjen" skjules.

Kan se det er et problem for dem som gerne vil have deres computer stående tændt om natten, men jeg slukker altid min PC når jeg går i seng. Nu ved jeg ikke min computer har 5 "aktive" støjkilder

Chipsæt Køler (KT333) 20dB <--- lille led 40mm blæser med latterlig lav CFM CPU køler Paps 26dB Kabinet Køler 19dB Grafikkort (Ti4200 Point of View) 30db???? <--- hvor meget larmer kølren til GF4 kort PSU: Aner det ikke det er en standard PSU ca. 30dB.

Når man lægger alt dette sammen vil jeg skyde på at det samlede "Støjotput" er ca. 45dB. --- Hvilket svarer til normal sludren. Dette kan reduceres yderligere ved at lægge et stykke tæppe ned under Kabinettet så jeg undgår vibrationerne i vores trægulv.



gateway.widex.com skrev Thursday den 28 August 2003 kl. 08:45: [ svar | nyeste ]
min pc er da passivt kølet og en xp1700+


Jan Tams skrev Thursday den 28 August 2003 kl. 13:42: [ svar | nyeste ]
Jeg vil da sige at støjen da, kan genere mig!! Men jeg vil nu også mene at der er grænser for galskaben!! For jeg gi'r gerne 2-300kr ekstra ialt, for at den ik skal lyde som et jetfly. Bl.a. har jeg en silent breeze-køler i pjuteren, (den er billig) ogsådan går jeg op i lyd. Derfor satte jeg som protest min stemme i 2eren. Afstemningen vil gi sig selv, for der er meget få mennesker der priser støj som Budha!! Jeg vil gerne købe støjsvagt, bare det er billigt, og kan konkurere med det almindelige "støjende" hardware!! Derfor køre jeg med Soltek nForce2 bundkort...med chipset-blæser(ændret til 5volt.) en 1466@2100Mhz Athlon-processor...med på-monteret silent breeze. For at lufte systemmet har jeg købt 4 billige-blæssere (45kr) og ændret dem til 7v... mit system snakker ca. ligeså meget som en alm. standard-PC... men er købt for det halve!! Pris er vigtigst i mit hoved!! men det må gerne være støjsvagt!!


Dallerpoul skrev Thursday den 28 August 2003 kl. 17:33: [ svar | nyeste ]
hmmm.... Jeg vælger da en mellemting mellem god ydelse, og så en forholdsvis støjfri comp.... Lidt lyd skal der sq være! Men så dyrt er en alphakøler og en papstblæser sq heller ikke;)


Bjørn B skrev Friday den 29 August 2003 kl. 14:20: [ svar | nyeste ]
Hmm da jeg helst OCér min msakine så den er ved at smelte, har jeg en del støjende blæsere i maskinen, dog er de alle 120mm og af en speciel type, nemlig nogen der hedder Nidec 120x38 112CFM 12v ~ 60CFM ved 7v og de 4 (1 i fronten, 2 i radiatoren, 1 i bagende) jeg har er alle ved 7v så larmen er slet ikke så slem Ikke noget jeg bliver generet af, men min maskine er dejlig kold....

:)



koger skrev Saturday den 30 August 2003 kl. 10:44: [ svar | nyeste ]
man kan da godt overclocke og ha' en lydløs computer på samme tid !


Rune skrev Saturday den 30 August 2003 kl. 11:59: [ svar | nyeste ]
I det tilfælde kan du blot vælge svarmulighed nummer et :-) - Svarmulighed nummer 3 er kun for de personer, som holder meget af, at deres PC kan høres (flere Nvidia-ingeniører troede, at mange ville syntes det var "sejt", at deres "GeForceFX 5800 Ultra"-baserede PC lød som en Ferrari, når 3D-spil blev aktiveret).


Kian Jakobsen skrev Sunday den 31 August 2003 kl. 13:46: [ svar | nyeste ]
Jeg må indrømme at jeg foretrækker et lydløst system, men at jeg ikke gider at ofre penge på at købe de nye komponenter. Derfor beholder jeg mit AMD in-a-box køler til min XP2400+ processor.

Dog har jeg deaktiveret chipset køleren, da den ikke hjalp det store og larmede en smule.



M skrev Tuesday den 02 September 2003 kl. 23:42: [ svar | nyeste ]
Tænk lige på hvor hvor stor indflydelse det amerikanske marked har på vores hardware. De accepterer generelt langt mere støj derovre....... når jeg rejser der, er det ikke unormalt med AC-støj på hvad jeg vil skyde til at være langt over 50dB, selv på dage hvor det ikke er specielt varmt! Det udstyr vi producerer har ni motorstyrede bevægelser som trækker adskillige hundrede kilo samt en 100kW røntgen generator........... alligevel er det mest larmende den amerikansk producerede billed-behandlings PC! 3 mill. og så er der ikke råd til en ordentlig Pentium-køler!!!! Det betyder nada på de kanter.


stefan skrev Sunday den 07 September 2003 kl. 21:22: [ svar | nyeste ]
Er der nogen der har erfaring med strømforsyninger fra Chill Innovation. Da jeg overvejer at invistere i en Chill Innovation CP-350A. Den er være udstyret med en 120mm blæser(17-19 db)og er på 350W.

Jeg skal også have et nyt grafikkort og valget ligger mellem Tyan 9700 pro og Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR...Nogen forslag?



Peter Ivan skrev Tuesday den 09 September 2003 kl. 13:09: [ svar | nyeste ]
Til Stefan: ANg. den der Chill - jeg følger også med, om ikke der snart kommer en test af den på de danske pc-sider...

Indtil videre kan du følge med i denne tråd:

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=117399

/P



mole skrev Monday den 08 September 2003 kl. 10:46: [ svar | nyeste ]
Denne strømforsyning er nok endnu mere støjsvag ;-)

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=WCAC029&Fane=COLD,COWA,COWAPS



62.79.110.238 skrev Thursday den 11 September 2003 kl. 18:51: [ svar | nyeste ]
Jeg har ikke noget problem med støjen fra mine computere da jeg har dem stående afsides i et andet rum langt væk fra hvor jeg bruger dem.


Asger skrev Thursday den 11 September 2003 kl. 21:48: [ svar | nyeste ]
Jeg bor i en toværelses og har PCen i soveværelset. Jeg er natteravn modsat min kæreste, så jeg har proppet bæstet ind i klædeskabet samt købt div. blæsere og en Zalman til mit grafikkort, så den er dejlig stille. Lækkert! Dog måtte jeg levere ikke mindre end to Papstblæsere tilbage da de havde en irriterende tikkende lyd.


Erik Winther skrev Friday den 12 September 2003 kl. 05:14: [ svar | nyeste ]
Ja så meget til Papst og kvalitet, når man først kan høre græsset gro, er græshopper overflødige ;o)


Lars skrev Monday den 15 September 2003 kl. 02:42: [ svar | nyeste ]
Jeg har brugt ca. 20% ekstra på støjdæmpning og det har været hver en krone hver. Zalman til Grafikkortet, støjdæmpende plader i kabinettet og en ny strømforsyning. Aktiv køling er et tegn på overclocking fra producentens side -blæsere på et motherboard?!? Det er da for langt ude!!!



FlyingHippo skrev Monday den 15 September 2003 kl. 22:20: [ svar | nyeste ]
HVAD JEG KAN IKKE HØRE HVAD I SKRIVER!!!! ;)

min pc larmer ekstremt meget 2 psu'er (en bare til blæserne) med 1 80mm blæser i hver, cpu blæser, gfx blæser, 92 mm til udsugning i bag, 120 mm i front, og 3 80mm i siden. Men så er det jo godt at man har en nødstop(ja ligesom på store industrimaskiner) på pc'en, der kan lamme alle blæserne på nær cpu'en.

nå ja så skal det måske også nævnes at alle blæsere å¨nær cpu og gfx køre ved 17 volt for at de skal yde mest muligt :)



Gert Tams skrev Tuesday den 16 September 2003 kl. 21:44: [ svar | nyeste ]
Ja. Min nye Barracuda V larmer for vildt, og shg siger at det er normalt. hmmm.


0x50a06df7.arcnxx14.adsl-dhcp.tele.dk skrev Wednesday den 17 September 2003 kl. 15:25: [ svar | nyeste ]
Godt med OC'ing skal der til, så må larm problemet komme i anden række...

Løsningen på en træls larmende blæser kan jo altid være NONSTOP RAMSTEIN!!!!!

:D

T.



Jonas skrev Wednesday den 17 September 2003 kl. 23:50: [ svar | nyeste ]
En computer skal ikke høres, men ses og spilles. har man ikke råd så er løsningen helt sikkert RAMSTEIN!!!!!!!!


David skrev Thursday den 18 September 2003 kl. 00:20: [ svar | nyeste ]
Hvad med en mellem kategori, noget i stil med

"Støj generer - og er med i mine overvejelser ved køb, men ikke alene bestemmende"

Tror der er mange fra begge lejre, som umiddelbart har det sådan. Det ved jeg i hvert fald, at jeg har




Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende