Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Afstemning
Hvilket af nedenstående 2 spil glæder du dig mest til at prøve?
Doom3 28.83% (382) 
Half-Life 2 53.66% (711) 
Ingen af dem 17.51% (232) 
David skrev Monday den 26 July 2004 kl. 20:31: [ svar | nyeste ]
Half-Life serien har altid stået mit hjerte nærere end Doom/Quake. Derfor ser jeg mere frem til en fortsættelse i dén serie.


Kristian skrev Monday den 26 July 2004 kl. 20:46: [ svar | nyeste ]
OpenGL er bare sejere end D3D; men IDsoftware går heller ikke på kompromi med hardwarekravene / grafikken - man laver det bedste spil, og ikke bare det, der sælger mest.


jesper w skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 14:48: [ svar | nyeste ]
kristian. som du dog kan vende og dreje tingene så det passer dig bedst. det drejer sig om hvad folk ser mest frem til at spille. ikke hvem som kna blære sig mest. synes godt nok der er kommer oc.dk mentalitet herinde på det sidste. lad os nu være saglige og får gode diskutioner. ikke min er større end din og derfor bedre.

og ja jeg ser frem mest til half live 2. så er den på plads. og det er fordi spille temaet nok mere er til mig end doom3.



jesper w skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 11:47: [ svar | nyeste ]
hej Kristian. så først dit spørgsmål til mig nu.

det som der spørges om er hvilket spil man har lyst til at spille.

du kommer så med en flame om hvad som er bedst. og id laver det bedste spil, om at det ene er bedre end det andet.

disse diskutioner har jeg slet ikke imod, men synes de ligger fint i alle de andre artikler om præcist hvad som er bedst. og derfor fik jeg et lille flip, vil indrømme at det kunne være skrevet bedre, og mere diskution fremmende. og ikke direkte anklagende. det må du undskylde.

ang alderen på cs og endelig gamere generalt, så læste jeg i april en artikel(og nej kan ikke huske hvor det er fra) men aldreen for spillere er rykket en del op. gennemsnit var nu på 26 år. grundet til dette var i følge artiklen at i dag koster hardware en del penge og kræver derfor en rimmelig god indtægt, og alle dem som startede med c6, amiga 500, ovs. nu er blevet "voksne" :O) og de spiller stadigvæk pc. jeg selv er 29 og flere af mine venner som spiller bla, cs er over 40, og det er mere hyppigt at når mna spørge efter alder på de server hvor jeg spiller kommer alderen tit op over de 25 hvis ikke mere. der finde masse af klaner som hedder +30 +40, gæt selv hvad kravet er til dem.

grunden til at man synes cs generalt spilles af unge mennesker er at man ikke lægger så meget mærke til de lidt ældre, da man ikke skilde sig så meget ud med udtalgelser eller andre ting som ligger til at være teenager. ikke at der er noget galt i at de er mere fremme.

jeg har også se den cs sourge vidoe, og det er da rigtigt den er ikke er polygoner i den iforhold til hl2 eller andre spil. men jeg synes at de har lagt vægten på andre ting som vandet der reagere på at man træder i det. tønder som vælter, skud som laver plask i vandet. en ganske god lyd, og figurenes ben faktisk bøjer sig. og så er det jo kun en demo. vi aner ikke hvad det færdige resutalt bliver men jeg glæder mig. håber sku min pc kan følge med til sidst. *GG* ' et langt indlæg håber ikke jeg kom for offtopic.

kristian hvad med at sætte en efternavn på, så man nemmere kan se forskel. ligesom jeg har med W. hygge og vi glæder os alle til nye spil så vi kan miste mere af vores sociale liv :O)



Tiny_Thim skrev Monday den 26 July 2004 kl. 21:33: [ svar | nyeste ]
Jeg har forudbestilt min kopi af HL2 Fuck jeg glæder mig!!!


Rune skrev Monday den 26 July 2004 kl. 22:02: [ svar | nyeste ]
Savner man mere information om Doom3 og Half-Life 2, så kan disse film anbefales:

Doom3:
http://www.dailyrush.dk/quake3/files/movies/940/

Half-Life 2:
http://www.dailyrush.dk/files/movies/841/

Disse film afslører dog en del spilindhold, og ønsker man at vide så lidt som muligt, så kan det ikke anbefales at se disse film.


Sven skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 00:26: [ svar | nyeste ]
Doom 3, helt klart. Der er nok også størt chance for, at det vil køre rimeligt på nuværende systemer. De nye grafikkort fra Nvidia og ATI lader jo vente på sig, desværre. Især i støjsvage udgaver!


Rune skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 11:22: [ svar | nyeste ]
Half-Life 2 kan nu meget vel have mindre hardwarekrav end Doom3:

"Newell said that the minimum spec would be a 1.2GHz powered PC with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 compatible graphics card. But for those who want to see the game running in all its glory, be prepared to spec up to around a 2.4 GHz machine, with 512MB RAM, Windows 2000/XP and a DirectX 9 capable graphics card."

Kilde: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56017

Doom3 hardwarekrav:

"Todd Hollenshead, id's chief executive, said Doom 3 will require:

• A 1.5-gigahertz Intel Pentium 4 chip or AMD Athlon 1500.
• 384 megabytes of memory.
• Two gigabytes of hard drive space.
• An nVidia GeForce 3 graphics card or better; or an ATI Technologies 8500 or better.
If your existing rig doesn't meet these specs, here's a guide to beefing it up to play Doom 3 in all its gory glory.

• Graphics card. This is the best upgrade you can make for Doom 3. It's also where computer makers, looking to cut corners on mainstream systems, often wimp out.
Here's hoping the PC you own doesn't have a graphics adapter that borrows memory from the main system. So-called shared graphics notoriously choke on high-end games, and most budget systems don't include an AGP slot that lets you install a better card.

ATI Technologies and nVidia are the two biggest providers of graphics cards. As you move up either company's set of offerings, the results will improve. Cards at the top of the heap — nVidia's GeForce FX and newer 6800 series, or ATI's Radeon 9800 or newer X series — will provide the best experience and cost the most.

If you're upgrading, look for at least 128 MB of video memory in a card with Direct X 9.0 capability that installs into an AGP slot. Cards in the $150 to $200 range — such as a GeForce 5900XT or a Radeon 9600XT — will be a sweet spot.

• Memory. The 384 MB minimum may trip up a lot of systems. Many mainstream PCs in the last few years have come with 128 or 256 MB of memory. If you want to play Doom 3, more memory is better. I'd recommend 512 MB, and adding up to a gigabyte would be smart.

[...]

• Processor. Although this is harder to upgrade, it's key to your Doom 3 experience. The minimum may be 1.5 GHz, but you'll probably want at least a 2-GHz Intel Pentium or equivalent AMD Athlon chip. The ideal is 3 GHz or better."

Læs mere her:

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/tech/weekly/2690450



lolzlolz skrev Tuesday den 17 August 2004 kl. 20:37: [ svar | nyeste ]
Det er jo maximum krravene som du skriver for hl2 .. men du skriver kun minimum til doom3 ..


Olle Petersson skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 08:43: [ svar | nyeste ]
Jag väntar bara på Steel Beasts 2, som förhoppningsvis kommer redan nästa jul (2005), och Combat Mission 4.

/Olle



Jelle skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 15:52: [ svar | nyeste ]
hvornår vil hl2 komme på markedet?... jeg har hørt rygter om at det ville komme ud på samme tid som D3..men ved i noget?


segl skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 16:11: [ svar | nyeste ]
Det er svært at tage en beslutning her, for jeg glæder mig usandsynligt meget til begge spil. Men påvirket af den aktuelle virak om Doom3, så er det nok det spil, jeg hælder mest til lige nu. Derfor får Doom3 min stemme.

En spændende outsider er STALKER: Shadow of Chernobyl, som (forhåbentlig) udkommer midt i september. Det spil ser jeg også meget frem til.



segl skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 16:20: [ svar | nyeste ]
Jelle: I slutingen af næste måned, siger de seneste rygter, andre siger midten af semptember. Ingen kender vist den præcise måned/dato for udgivelsen. Måske ikke engang Newell og de andre fra Valve.


Kristian. skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 19:40: [ svar | nyeste ]
jesper w, jeg er meget åben for kritik; men jeg finder mig ikke i, at du slynger beskyldninger efter mig uden at komme med argumenterne for dem - slet ikke når du selv efterlyser argumenter (men der er måske netop særregler). Jeg vil gerne have at vide, hvornår jeg "drejer tingene og blærer mig" - så jeg kan undlade at gøre det i fremtiden (på forhånd tak).

Nogle gange gider man ikke forklare, hvorfor et fact er et argument, da det efterhånden har været berørt en del gange - man forudsætter en vis baggrundsviden. Det lader sig netop ikke gøre på sider som oc.dk grundet manglende baggrundsviden i almindelighed blandt sidens brugere; men på hwt troede jeg, at den gik.

D3D bidrager til Microsofts monopol; stagnerende udvikling og høje priser er normalt en konsekvens af monopol, hvorfor man kan sige, at D3D medfører grimme dyre spil, og det kan vi vel ikke lide?

Det er bare så træls at skulle forklare sammenhængen mellem fact og grundlæggende værdier (grafik (og lidt penge) :D) :(

Jeg har for ganske nylig set en trailer (1024x768 - BINK) for CS: S(ource), og det slog mig, hvor polygonfattigt det var - det eneste der kunne imponerende var lidt brug af shader-effekter.

Jeg tænkte, at det kunne skyldes det tekniske niveau, hvorpå mange CS spilleres computere pt. befinder sig på, idet jeg antog, at valve ikke tør satse på, at CS spillere opgraderer deres computere (nok meget fornuftigt CS-spilleres gennemsnitlige alder og indkomstforhold taget i betragtning) og køber HL2 - de er bange for dårlig omtale grundet dårlig ydelse. Så i stedet vælger de at lave noget der - meget groft sagt - til forveksling ligner CS : CZ!

Det ville være meget bedre, hvis HL2 blev rigtig krævende, da det ville resultere i, at samtlige forældre til 12-årige ville være uden nattesøvn, indtil de købte junior en ny PC. Det ville resultere i en kapitalindsprøjtning til hele hardware-industrien (på bekostning af andre industrier; men det gør jo ikke noget, når nu vi har vedtaget, at vores grundlæggende værdi er grafik. Det ville selvfølgelig betyde, at de næste spil kunne stille større krav til hardware end som, hvis indsprøjtningen ikke havde fundet sted - men andre ord ville udviklingen af PC-spil blive sat op i gear.

Det kan godt være, at det lyder lidt urealistisk; men det var altså det, der skete, da doom udkom - vel også derfor, at det er blevet et ikon :D

Men det forudsætter, at udviklerne tør satse lidt, hvilket jeg tror, at både IDsoftware og valve kan tillade sig, da deres tidligere spil har været populære. Man kan vel forestille sig, at valve er nogle kujonagtige fedtspillere (:D) eller bare grådigere end IDsoftware – 3. mulighed er, at de bare er mindre begavede, hvilket forekommer mig ganske sandsynligt, når man betragter omstændighederne ved hackerangrebet – for slet ikke at nævne ”30. Septempter” og andre latterlige kommunikationssvigt mellem PR-afdelingen og udviklerne.

Jeg har desværre ikke patent på mit navn, hvorfor der i nyere tid er kommet indlæg under navnet Kristian på hwt, som jeg på ingen måde kan stå inde for! Derfor vil jeg i fremtiden være kendt som ”Kristian.”



Lasse skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 20:47: [ svar | nyeste ]
Kristian: Har du nogen anelse om, hvad du snakker om? Hvad mener du med "gennemsnitlige alder og indkomstforhold taget i betragtning"? De fleste CS spillere er over 18, har gode indkomstforhold og spiller da helt sikkert andet end CS, inkl. mig selv. Desuden har CS aldrig handlet om grafik, men derimod gameplay som mange spil ikke formår at leve op til. Selv skal jeg også til at opgradere og penge er bestemt ikke et problem, trods det nok løber op i 15-20K inkl. det løse :)

Har stemt HL2, selvom jeg stort set glæder mig lige meget til begge spil... Det er ikke en favoritsag, bare spil pisset for faen ;)



Kristian. skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 21:09: [ svar | nyeste ]
Jeg er overbevist om, at der er en tendens, hvis man sammenligner doom3-, quake- og farcry spillere med folk, der spiller cs - men der er selvfølgelig undtagelser :)

Jeg kom til at blande HL2 og CS:S sammen - jeg tror HL2 får en udemærket grafik uden de store kompromier. Jeg elskede en gang selv CS; men jeg er holdt med at spille det for et par år siden grundet CS-spillerne - ikke pga. spillet. Nu spiller jeg Quake / Urban Terror, og tonen / ånden er altså en helt anden!

Jeg havde håbet, at hardwarekravene til CS:S ville fungere som filter, så vi fik en ordentlig ånd / tone i CS - derfor er jeg lidt sur på valve :)



Lasse skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 22:03: [ svar | nyeste ]
Jeg er helt enig i at der findes både ubehagelige og belastende spillere i FFA, men jeg plejer nu bare at ignorere/mute dem (plejer at virke). Jeg regner med snart at joine en klan, der er der meget små chancer for at støde på den målgruppe ;) Den video du har set med CS:S er jo heller ikke final, tror alligevel at det bliver tæt på HL2 i sidste ende, men du kan jo selv dømme hvis du har CS:CZ, de får nemlig lov til at spille CS:S Beta´en her i løbet af sensommeren :)


Lasse skrev Tuesday den 27 July 2004 kl. 22:09: [ svar | nyeste ]
Supplement til overstående. Til dem der vil se en preview af CS:S http://www.csbanana.com/dl/dl.php?1257 og lidt information om udgivelse af Beta´en http://www.csbanana.com/csb_page.banana?page=122


|Neo| skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 09:46: [ svar | nyeste ]
Glæder mig nu mere til Sims2


ALI skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 15:12: [ svar | nyeste ]
Lasse http://steampowered.com/status/survey.html

se lige hvor mange der sidder med crap gfx, ser da ikke ud til de har vildt mange penge... jeg har helt sikkert en opfattelse af at gennemsnitsalderen ligger under 15 på cs-serverne. eller også er alle folk der spiller cs idioter :/

Doom 3 vs Half-life 2

ved godt det ikke er helt fair pga af deres storhedstid men; Doom 1 og 2 var da alt for kedelige, tre nøgler/skelethoveder var objectives på alle maps. og så var der lige hl som var alt for fedt og jeg fornyligt har gennemført for 4. gang.

jeg tror ikke engang jeg gider købe doom, men hl2 skal bare være lige så varieret som 1'eren så bliver det stort !



Lasse skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 00:54: [ svar | nyeste ]
ALI: Den undersøgelse kan du jo ikke regne med, da den startede før der overhovedet var tale om HL2 og D3... En tidligere undersøgelse har faktisk vist at 55% af alle gamere generelt er over 20, siden da hele online cirkuset begyndte da fx 233Mhz processorer kombineret fx Voodo 3Dfx var "state of the art" og bestemt ingen under 18 uden job havde råd til diverse high end systemer!

Yderligere "Idioti" har intet med sagen at gøre... "Idioti" ville være fx at give 500 Kr. ekstra for 200Hhz, dvs. foretrække 3,2 Ghz for 2,5K fremfor 3 Ghz for 2K!



KuLLa skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 16:11: [ svar | nyeste ]
Jeg glæder mig mest til Half-Life 2. Det er så fedt ud. Jeg synes at Doom 3 siger vildt skuffende ud i grafikken. Jeg havde ventet en grafik med mange flere polygoner end i dette spil. Hvis man ser godt efter, kan man se at det faktisk er ret grimt. Desuden følger Counter-Strike Source også med HL2, så det glæder jeg mig til. :D

/KuLLa



Jan skrev Saturday den 31 July 2004 kl. 13:07: [ svar | nyeste ]
KuLLa onsdag den 28 juli 2004 kl. 16:11 Hvordan kan du skrive at grafikken er skuffende, når der er ikke udgivet noget demospil til Doom 3 ?


LyNGe skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 17:21: [ svar | nyeste ]
KuLLa: Hold lidt inde med dine udtalelser omkring Doom3. Ingen har set det færdige resultat af Doom, så du kan på ingen måde vide der sikker om grafikken i Doom3, og for den sags skyld HL2, før du står med det færdige produkt i hånden...! Alt, indtil da, vil være gæt og påstande, og det er selvfølgelig fint nok, men intet er blevet fastgjort endnu!


Kenneth skrev Wednesday den 28 July 2004 kl. 23:07: [ svar | nyeste ]
Jeg har egentlig aldrig været den store fan af hverken Doom el. Half-life, men spændende bliver det da, at se kvaliteten af disse spil. Derimod, håber jeg, i det stille, at MAFIA får en efterfølger og at Operation Flashpoint 2 bliver ligeså spilbar som etteren, omend bedere grafisk, og renset for bugs. Screenshots fra spillet S.T.A.L.K.E.R. fangede i sin tid min interesse - det er måske også noget at se frem til. /cheers


jesper w skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 12:03: [ svar | nyeste ]
hvordan h****** er mit svar til dig kristian kommet helt op under mit først indlæg. når nu ved du jeg har svaret dig.

[sprogbrug modificeret, webmaster]



jesper w skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 12:09: [ svar | nyeste ]
og kulla jeg holder nu med de andre. grafikken i doom3 ser ud til at blive kanon god. lige som hl2 også bliver. om det bliver bedre end far cry er noget som må komme når spillet er kommet på market. '''



Kicko skrev Thursday den 29 July 2004 kl. 18:22: [ svar | nyeste ]
Glæder mig som et lille barn til begge spil. Både Doom3 og HL2 bliver en fed oplevelse... Kan man ikke vente på at spillene udkommer, er der nogle fede vidoer af både Doom3 og HL2, samt en masse,masse andre...Gametrailers.com... Tjek især de omkring ti forskellige vidoer af HL2 ud, en sand fryd for øjet!!!


Anybody skrev Friday den 30 July 2004 kl. 11:09: [ svar | nyeste ]
Jeg kunne godt tænke mig at jeres Poll også havde STALKER med som mulighed at stemme på, da jeg mere ser frem til STALKER end HL2 og D3.


Thomas L skrev Friday den 30 July 2004 kl. 13:43: [ svar | nyeste ]
Glæder mig også lidt mere til STALKER, men Doom 3 og HL2 ser da næsten lige så fedt ud! Glæder mig til alle tre spil, men mest STALKER.


Rune skrev Friday den 30 July 2004 kl. 14:14: [ svar | nyeste ]
STALKER ser dog netop ud til at være blevet rykket til forår 2005:

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=6858


black spider skrev Friday den 30 July 2004 kl. 17:05: [ svar | nyeste ]
Glæder mig personligt mere til Gothic 3, såfremt de gider oversætte den til engelsk så normale personer også kan følge med, men af de to muligheder, så klart HL2. Med en XP1600+ og et GF3Ti200 så bliver doom3 nok ikke den helt store fornøjelse, uanset hvor godt eller dårligt gameplayet er.


AndersAnd skrev Saturday den 31 July 2004 kl. 09:24: [ svar | nyeste ]
Glæder mig ikke til nogen af dem, da den glæde ville koste mig +3000 gryn til et nyt grafik kort. Derimod stalker ser rigtig godt ud og noget tyder på at mit 9500 pro kan køre det med en rimelig fps. Men som Rune nævner det så ser det ud til at det er udsat.


Gandalf skrev Saturday den 31 July 2004 kl. 21:43: [ svar | nyeste ]
black spider:

Det skal du ikke være så sikker på! Har du læst [H]ardOCP's nye hardware guide til Doom 3? Du kan sagtens få en god oplevelse med dit nuværende system, selvom du sikkert ikke bliver meget bedre end Xbox versionen, men what the hell :D

Rune:

Vil bare lige kommenterer din kommentar på HL2 og Doom3's systemkrav. For det første har alle spiludviklerne en udbredet tendens til at være stærkt optimistiske når det gælder systemkrav, dvs. at HL2 nok ikke kan spilles med særlig spilbare billedrates på en 1.2GHz PC med 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP og et DirectX 7 grafikkort, hvor bla. HardOCP er stærkt imponeret over Doom 3's billedkvalitet og billedrate på et 1.5 ghz system med 512 mb ram og et Geforce 3. Det er klart af min opfattelse, at Doom 3 simpelthne vil tilbyde bedre grafik til low-end system, fordi spillet er optimeret noget nær perfekt til alle slags systemer.

Derudover vil jeg også bare sige, at jeg votede Doom 3 og det er der flere grunde til, selvom HL2 følger meget tæt efter. For det første er Doom 3 lige om hjørnet og det bevirker selvfølgelig også, at man (eller jeg i hvert fald) er meget mere opstæmpt på Doom 3, end Half-Life 2, som vi stadig ikke helt ved hvornår kommer. Det andet er, at Doom 3 simpelthen ser for fedt ud! Dem der siger, at grafikken er dårlig/skuffende ved simpelthen ikke hvad de taler om eller også dømmer de på gamle screenshots/xbox screenshots. Se den nyeste trailer, og indse at selv ikke Half-Life 2 ser ud til at nå op på samme grafiske niveau, selvom de er meget tæt på hvad det angår. Men f*ck hvor jeg glæder mig! Det kan godt være, at D3 primært er singleplayer og at historien i et hvis omfang er forudsigelig, men for fanden da: Grafik der vil blæse sokkeholderne af selv Rune, lyd der kan få selv mig til at blive bange (noget som kun System Shock 2 har formået) og i det hele taget se indtrodutionen af et nyt kapitel i PC-gaming og ID Softwares nye Engine, som uden tvivl vil blive brugt i flere, sikkert mange succesfulde spil fremover.

Naturligvis gælder jeg mig også til Half-Life 2, og jeg regner også med, at det spil bliver helt fantastisk, men efter de kedelige forsinkelser ved man jo aldrig, og som sagt ER jeg altså mest tændt på Doom 3 lige nu, fordi udgivelsen er lige om hjørnet. Men som sagt, Half-Life 2 er SLET ikke glemt! :)



KuLLa skrev Saturday den 31 July 2004 kl. 23:12: [ svar | nyeste ]
@Jan... Har du hørt om screenshots?;)

/KuLLa



Gandalf skrev Sunday den 01 August 2004 kl. 09:14: [ svar | nyeste ]
Kulla:

Har du hørt om god grafik? Seriøst, hvor gamle er de screenshots du har set? Prøv at hent den nyeste trailer (http://www.gamershell.com/download_6590.shtml) og kom herefter og kald Doom 3's grafik skuffende!



jesper w skrev Sunday den 01 August 2004 kl. 10:55: [ svar | nyeste ]
synes det er dumt at sige den ene har bedre grafik end den anden. ingen af os har haft det i hånden. uden at have en stort opbakning bag denne påstand så skriver jeg den allligevel.

jeg tror efter hvad jeg har set lidt at til hl2 at der vil være flere ting som kan flyttes skubbes til også videre. og det er stadigvæk fedt at se at en tønde ikke bare står fast. hvad som mere kommer ved vi nok først når spillet kommer.

doom 3 ser ud til at være mere fast i omgivelserne. efter hvad jeg har set og lagt mærketil.

så mit gæt er: vent til vi får spillene i hånden og selv kan danne vores intryk resten er gætværk :O)



Bjørn Stenfeldt skrev Sunday den 01 August 2004 kl. 19:14: [ svar | nyeste ]
Jeg ser helt klart mest frem til HL2. Godt nok har jeg aldrig rigtig spillet HL1, mens jeg har spillet masser af Doom 2. Men manglen på multiplayer i Doom 3 og at de ikke har lavet co-op i PC version gør at jeg ikke gider spilde mine penge på 3'eren. Ved HL2 kan man være rimelig sikker på at der kommer bunker af Mods, og at HL2 derfor vil være sjovt de næste 3-4 år. Altså fuld valuta for pengene med HL2.


Kimi Räikkonen skrev Sunday den 01 August 2004 kl. 22:02: [ svar | nyeste ]
Unreal 3!! Må vist væbne mig med tålmodighed, men hva. Trailerne ser simpelthen alt, alt, alt for fede ud!


Lynge skrev Sunday den 01 August 2004 kl. 22:52: [ svar | nyeste ]
Traileren? Hvor har du set den???Jeg har det ikke hørt noget som helst om en kommende Unreal3...!


Rune skrev Monday den 02 August 2004 kl. 00:20: [ svar | nyeste ]
Prøv her:

[165MB]
http://games.softpedia.com/public/cat/8/8-44.shtml

[13MB]
http://www.pcgameworld.com/details.php/id/5201


LyNGe skrev Monday den 02 August 2004 kl. 12:39: [ svar | nyeste ]
Kanon fed video! Ved godt det ikke er relateret til Doom eller Half-Life, men vil det sige at et Geforce 6800U vil 2 år frem i tiden kunne levere grafik på det niveau der ses i videon, af Unreal3???


Mads S skrev Monday den 02 August 2004 kl. 14:07: [ svar | nyeste ]
Tja stemte Doom3, fordi at der kommer Linux port og Halflife 2 nok ikke kommer i en klientversion til Linux....Those bastards ;) ;)


KuLLa skrev Monday den 02 August 2004 kl. 14:54: [ svar | nyeste ]
Gandalf. Har set traileren. Ok meget federe end det jeg ellers har set. Jeg har kun set de screens som kan ses på www.gamespot.com ... Ok. Det ser lovende nok ud.

/KuLLa



nicklas denhus skrev Monday den 02 August 2004 kl. 20:00: [ svar | nyeste ]
Jeg spiller hverken doom eller golf. Cs eller pacman. Jeg er Battlefield fanatiker, og tidligere fremmedlegionær fra 2em regiment etrangere du parachutiste. og i battlefield får jeg alt det krig man kan få behov for. og så i en extreem realismegrad. Vil lige spørge jer herinde om nogle har et forslag til hvad jeg opgraderer mit aopen ax4spe-un 478pin intel 865 bundkort med.? hvilket CPU og hvilke ram hvilken processer vil gøre tricket også for mig?. jeg har ca 2500 pr del at bruge så bare fyr den af. jeg modtager. avec Honouer et fideliti. HygZ www.jespervangjacobsen.webbyen.dk


Anders skrev Tuesday den 10 August 2004 kl. 09:11: [ svar | nyeste ]
Prøv også Call of Duty!


Gandalf skrev Monday den 02 August 2004 kl. 21:22: [ svar | nyeste ]
KuLLa:

I don't blame ya! Jeg blev sgu også en anelse skuffet over de første screenshots jeg så. Men efterhånden som mere detaljerede previews begyndte at dukke op, og nogle mere fede trailere, så var jeg ikke i tvivl: Doom 3 bliver for vildt!

Hvis jeg skal være helt ærlig glæder jeg mig måske alt i alt mere til Half-Life 2, det er som sagt kun fordi at Doom 3 er lige om hjørnet. Men egentlig har jeg slet ikke lyst til at svare på hvilket et spil jeg glæder mig mest til at prøve, jeg skal jo have dem begge to!

Anyway, her er en rigtig god artiken, som I kan hygge jer med indtil Doom 3 ankommer: http://pc.ign.com/articles/534/534937p1.html



Kim Kaos skrev Monday den 02 August 2004 kl. 22:31: [ svar | nyeste ]
De skal da bare skamspilles begge to -


Stefkov skrev Tuesday den 03 August 2004 kl. 13:16: [ svar | nyeste ]
Selvom udgivelsesdatoen nok er lidt længere fremme burde STALKER da helt klart ha været med!

...men anyways da helt klart HL2, men det er sgu nok mest afhængigt af hvilken spiltype man kan li'! Men lur mig om de fleste ikke skal spille begge dele ;)

666



KuLLa skrev Tuesday den 03 August 2004 kl. 21:08: [ svar | nyeste ]
Hey!

Gandalf sagde: "Kulla:

Har du hørt om god grafik? Seriøst, hvor gamle er de screenshots du har set? Prøv at hent den nyeste trailer (http://www.gamershell.com/download_6590.shtml) og kom herefter og kald Doom 3's grafik skuffende!" Gandalf! Doom 3's grafik ER skuffende! Tro det eller ej! Kig her! http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/469881_20040802_screen001.jpg

/KuLLa



Gandalf skrev Monday den 09 August 2004 kl. 15:43: [ svar | nyeste ]
Yes yes Kulla, vælg bare det dårligste screenshot fra Doom 3 som du kan finde, samtidig med at detaljeniveauet kun er på low...

Det samme kan man gøre med HL2 og Far Cry, men det giver ingen mening ffs..



KuLLa skrev Tuesday den 03 August 2004 kl. 21:09: [ svar | nyeste ]
Jeg glemte at sige: Prøv lige at læg mærke til alle de kanter, og oven i købet er teksturen helt smoothet.

/KuLLa



marve skrev Tuesday den 03 August 2004 kl. 21:13: [ svar | nyeste ]
Og hvor fedt er det lige, at selv gamespots testPC'ere ikke kan klare d00mIII på nogenlunde ok niveau: det der er bræk.. så hellere 1'eren :D.. ej, måske ikke, men hl2 bliver nu fee... X-)


Anders skrev Tuesday den 10 August 2004 kl. 09:10: [ svar | nyeste ]
Er det en intelligens test? hvordan kan man svare "ingen af dem" til spørgsmålet:

Hvilket af nedenstående 2 spil glæder du dig mest til at prøve?



Xp3rt skrev Tuesday den 10 August 2004 kl. 09:32: [ svar | nyeste ]
Jeg ved ikke rigtig om jeg glæder mig så voldsomt til Doom III, så det må være HL2 mit valg falder på...


Erik Winther skrev Wednesday den 11 August 2004 kl. 05:43: [ svar | nyeste ]
Tja, Half-Life har aldrig sagt mig noget, men Half-Life 2 ser da spændende ud, tilmed er man jo igang med DOOM 3, så sagen er vel klar, men begge spil er vel et must.


Ymer skrev Wednesday den 11 August 2004 kl. 14:21: [ svar | nyeste ]
Doom 3 er keeeeeeedeligt allerede efter kort tid. Er noget skuffet. Fantastisk grafik dog, som viser potentiale som engine til fremtidige spil. Glæder mig mest til Half-life2 og ikke mindst CS: Source som øjensynligt følger med som MP-delen. Dét er "samkøb" der vil noget.


Gunner skrev Wednesday den 11 August 2004 kl. 17:09: [ svar | nyeste ]
Rollercoaster Tycoon 3! :-) Men jeg er heller ikke til hjernedøde spil.



Søren EG skrev Thursday den 12 August 2004 kl. 00:55: [ svar | nyeste ]
Forventningens glæde er den største, siger nogle. Og jeg har da sandelig også længe glædet mig til Doom3, eftersom jeg godt kan lide den slags "hjernedøde" spil...men i den seneste tid har jeg desværre set for meget/læst for meget om doom3 på nettet, så det helt har taget luften ud af ballonen..hmmm, havde de nu bare sendt spillet ud samtidigt i USA og Europa. Det håber jeg, Valve gør med Half-Live 2.

Nå, lad os nu se på fredag..så er det doomdag mange steder i landet.



80.209.220.4 skrev Thursday den 12 August 2004 kl. 10:21: [ svar | nyeste ]
Har gennemført doom 3 og det var fedt :) Meget flot grafik, og god AI på monstrene men ikke noget nyskabende i gameplayet som vi ikke har set endnu :( Derimod tror jeg Half Life 2 bliver en revolotion med hensyn til omgivelser, grafik, muligheder og AI... Har set en 5-6 demo film fra HL2 og det se virkelig imponeredende ud :) Glæder mig især til at se den Gravity gun som er med i demo'en hvor man kan samle diverse ting op og skyde med dem :) Det bliver bare kanon at prøve det :) Der kommer snart en pre release på det som skulle være playable, så nu må vi bare vente :)

Slash



0x50c46c98.arcnxx10.adsl-dhcp.tele.dk skrev Friday den 13 August 2004 kl. 13:39: [ svar | nyeste ]
Jeg har også gennemført Doom III og meget enig, men jeg synes nu at grafikken nogen steder i spillet godt kunne trænge til bedre kantudglatning. Det er fx stadig ikke til at finde et eneste gelænder som ser pænt ud - de er alle særdeles hakket.


proxy4.cybercity.dk skrev Friday den 13 August 2004 kl. 13:58: [ svar | nyeste ]
Jeg har lidt svært ved at have den store begejstring for DOOM3 i forhold til HL2. DOOM3 kan gennemføres på en weekend (10-20 timer afhængig af sværhedsgrad), der er absolut intet inovativt ved spillet (samme historie bare i bedre opløsning), desuden er genspilbarheden helt i bund (samme indendørs gange og samme "smadre-alt-du-ser taktik"). Jeg synes ærligt talt det er tamt i forhold til den lange ventetid...

Brug hellere dine penge til HL2 og ventetiden på endnu en omgang FarCry evt. med en af de mange fede maps. Udendørsområderne trækker virkelig genspilbarheden op og man kan også bedre vælge snige eller storme taktik.

Hvor lang ventetiden på HL2 bliver, det er der nok ikke ret mange der ved, for flere steder har spil forhandlerne udsat release til 1Q 2005... SUK !!?

Kotor2 og STALKER samt evt. Gothic3 skal klart i drevet i 2005.

Martin



Gandalf skrev Friday den 13 August 2004 kl. 17:50: [ svar | nyeste ]
10-20 timer er fuldstændig forkert skal det lige siges.

30-40 timer er nok mere realistisk...



213.237.88.8.adsl.suoe.worldonline.dk skrev Sunday den 15 August 2004 kl. 15:35: [ svar | nyeste ]
Tjae, jeg har gennemført D3.

Spillet blev købt fredag ca. kl. 14:00 og lørdag kl. 15:30 var det gennemført - på mellem-niveau.

Jeg spillede 6 timer fredag og vel nok en 6-8 timer (skulle jo lige have en pizza undervejs) lørdag... så 12-14 timers spil.

Jeg var særdeles forbløffet over hvor "nemme" boss-monsterne var, den jeg havde størst problemer med var "tank-vogns-gutten" - måtte prøve hele 4 gange. Det allersidste monster fik mig endda kun een gang.

Spillet er heller ikke så "spooky" som forventet - jeg havde lagt flere hjerte-gallop-scener da jeg i sin tid spillede Aliens vs Predator som "human"

Jeg hader også hvordan monsterne nogle gange spawner bag een.

Men alt i alt var det da nogle underholdende timer.



Omfufu skrev Monday den 16 August 2004 kl. 08:21: [ svar | nyeste ]
Jeg er mildest talt ikke imponeret af Doom3, hverken i grafik eller gameplay. AI hos de monstre der er i spillet er dummere en en podbot fra cs, og det siger ikke så lidt.

Jeg hælder helt klart til fordel af HL2, og de sikkert senere mods til det.

Jeg mp indrømme, efter at have læst div minimums krav osv til doom3 er jeg sikker på man vil kunne spille det på langt de fleste ikke "state og the art" maskiner, jeg kunne næsten ikke få det til at hakke eller køre dårligt med min hw cfg. (amd64 3400, 1024 ram wd raptor diske i raid0 samt asus ati 9800xt)

Derfor glæder jeg mig som en lille knægt d.23/12, til det HL2 langt om længe kommer.




Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende