Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv forum statistik om os
Emner
Andet (48)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (274)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (24)
Software (81)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Medal of Honor: Allied Assault - ægte 2. verdenskrig på din PC
Software af Webmaster Monday den 21 January 2002 kl. 09:08 [ Software ]
Et nyt spil, der ligesom Return to Castle Wolfenstein (RtCW) er baseret på scenarier fra 2. verdenskrig, ankommer i denne uge (22/1 - 2002). Spillet hedder Medal of Honor: Allied Assault (MOHAA) og handler om en soldats kamp mod tyskerne i Nordafrika, Norge, Frankrig og Tyskland. MOHAA er bygget på Quake3 Arena enginen og er af flere kritikere kåret som mest interessante spil ved sidste E3-messe. I denne artikel kigger vi nærmere på, hvilke hardwarekrav spillet stiller, og om det kan måle sig med RtCW.

Bemærk, alle billeder i denne artikel er taget i 640x480 med 4x FSAA aktiveret, hvilket ydelsesmæssigt svarer til at anvende spillet i 1280x1024-opløsning. Alle grafiske detaljer undtagen skygge er anvendt på højeste niveau (vsync aktiveret), og måling af billedraten mm. er inkluderet på alle billeder. Der var generelt ingen forskel på, om spillet anvendte 1600x1200 eller 640x480, hvilket indikerer, at MOHAA er meget cpu-krævnde. Dette emne kommer vi dog tilbage til senere.



HISTORIE OG HANDLING

Spillet udspiller sig først tidligt i 2. verdenskrig, hvor du bl. a. skal forsøge at redde en agent i Nordafrika, der er taget til fange af tyske tropper. Udenfor denne nazi-bastion i Nordafrika starter spillet en mørk nat vistnok i 1941:


Quake3 Arena anvendte max. 10000 polygoner pr. billeder, her er antallet dog allerede 15292.

Du starter med at have følgeskab af diverse soldater fra din deling, desværre kan du ikke styre disse og påvirke dem (f. eks. give dem medicin mm.), og de dør hurtigt. Men det har sine fordele. MOHAA er nemlig et ret tungt spil, og spillet kører generelt meget mere flydende, når øvrige soldater fra din deling er døde :-) Efter at have skudt alt med puls, lokaliserer og redder du den hemmelige agent - men først kommer du til at forstyrre disse soldater, som ellers sad og hyggede sig med et spil kort:



Animationerne i MOHAA er fremragende og på niveau med RtCW, og medvirker til, at spillet opleves som meget realistisk. Efter at have mejet ovenstående soldater ned og befriet den hemmelige agent, leder agenten dig på vej mod nogle kanonstillinger, som har gjort livet svært for de allierede. Efter at have saboteret disse kanonstillinger fortsætter du med at sabortere diverse tyske lastbiler og tanks. De sidste baner i Nordafrika foregår som passager i en jeep, som agenten styrer, mens du lader maskingeværet brage ned over diverse tyske soldater:


I MOHAA er der intet blod, derfor har vi fundet og anvendt en uofficiel "blood patch", som her kommer fint til udtryk

Jeepturen fortsætter og diverse fly og lastbiler ødelægges, før du er færdig med dine opgaver i Nordafrika. Næste afdeling er at finde og ødelægge et bestemt apparat, som ellers vil gøre tyskernes ubåde næsten uovervindelige. Dette apparat findes på en hemmelig ubådsbase i Norge, hvortil du transporteres:


Ligesom RtCW byder på en tur til Norge, så mangler det sneklædte miljø ej heller i MOHAA

Du har heldigvis et gevær med kikkertsigte til rådighed og kan derfor tage de fleste fjender ud på lang afstand. Som et plus møder du her hunde, som med stor hastighed stormer mod dig - men disse firbenede væsner tilberedes dog let og elegant med maskingeværet på ovenstående billede. Og kort tid efter oplever du, ligesom i RtCW, en tysk ubåd:


Grafikken er ret flot i MOHAA, og kan næsten måle sig med RtCW

Ny mission er at destruere en ubåd via sprængladninger, og derefter flygte ud til et tog, som norske frihedskæmpere har kapret. Ubådsmissionen er ganske underholdende, da du er forklædt som tysk officer og ingen våben må anvende. Til forskel fra RtCW taler alle tyske soldater tysk, og aldrig engelsk, hvilket gør, at du virkelig føler dig hensat som hemmelig agent under 2. verdenskrig. Nuvel, efter at have sprængt en ubåd til pindebrænde kommer nogle tyskere (en hel del faktisk) i meget dårlig humør, og med bagdelen i vandskorpen må du kæmpe dig mod det kaprede tog:


Bemærk hagekors på kasserne, disse er helt fjernet i den tyske version af spillet :-)

På ovenstående billeder ankommer det kaprede tog, men du må først løbe forbi en masse tyske soldater, der tømmer deres geværer for ammunition i din retning. Klarer du at løbe hen til toget og slippe ombord, udbryder en af de norske frihedskæmpere, at det var så spændende, at han tissede i bukserne. Ganske underholdende. Efter denne mission tager spillet en drejning, og du får lov til at deltage i "Saving Private Ryan Virtual Reality", dvs. i de allieredes landgang på "Omaha Beach" i Normandiet, juni 1944. Dette scenario er, hvad MOHAA er blevet mest kendt for, og hvad de fleste sikkert ser frem til at opleve, så vi har tilladt vores pressefotograf ikke at spare på filmen:



Landgangen i Normandiet starter med, at du og din deling ankommer i pansrede både, mens diverse bomber og kugler hviner om ørerne på jer. Helt galt går det for soldaterne på båden til venstre, som rammes af tysk fuldtræffer:


Eksplosioner og effekter og udemærket udført i MOHAA. Stakkels soldater :-)

Lidt senere går forstavnen på din egen båd dog op, og himlen åbner sine porte for næsten alle dine kolleger:



To sekunder efter at have ramt vandet er mit helbred reduceret med 95%. Herligt. For at slippe igennem til stranden må du forsigtigt søge ly bag diverse barrierer, som kan beskytte dig mod tyskernes maskingeværer, granater og bomber. Det er ret svært, og man dør mange gange, før det lykkes. Heldigvis kan man hurtigt loade et savegame :-) Ved at kontakte medicinsk personale kan du forbedre dit helbred og nå stranden. Efter at have sprængt hul i den ståltråd på stranden, som forhindrer, at du passerer stranden og når de tyske stillinger, løber du sammen med et par andre soldater mod de bunkere, der på ovenstående billede anes i horisonten:



Ahh, mit helbred er på 12%, herligt, herligt.... Men denne bane er heller ikke helt nem. Heldigvis finder du gevær med kikkertsigte i et bombekrater tæt ved ovenstående position, som gør det noget nemmere at krydse den mine-spækkede jord hen mod bunkeren længst væk. Inde i denne bunker møder du mange tyske soldater:



Men med lidt held ender du dog her, nemlig i bunkerens udsigtsdel:



Efter at have ryddet den ene bunker for tyske soldater kan du pløkke soldaterne i den anden bunker på lang afstand. Det anes svagt på ovenstående billede, at allierede soldater stormer ind i landet. Her er dog et billede med fuld udsigt over Omaha Beach og alle de allierede soldater, der vælter ind i store mængder:



Efter at have bekæmpet tyskerne på Omaha Beach fortsætter du med nye missioner længere inde i fastlandet. Og solen skinner endda:


Bemærk de relativt detaljerede træer, som øger realismen i MOHAA.

Ovenstående billeder er fra ca. 50% af spillet. Vi har besluttet ikke lave en detaljeret billedgennemgang af resten af spillet, da dette vil være at røbe hele handlingen. Og lavede vi f. eks. et review af filmen "Ringenes Herre", ville mange sikkert også gerne undvære at se billeder og få en detaljeret gennemgang af slutningen. Men vi kan dog røbe, at du kommer til at deltage i mange kampe i krigshærgede landsbyer, hvor snigskytter lurer overalt. Du får også lov til selv at styre en tank, samt opleve tyske Tiger-tanks på egen hånd (og at møde en tysk Tiger-tank, når du kun er bevæbnet med begrænset våbenarsenal, er ikke spor sjovt :-) Alt i alt er MOHAA således en meget mere realistisk gennemgang af aspekter ved 2. verdenskrig, og i modsætning til RtCW møder du ingen urealistiske og overnaturlige skabninger i dette spil. Lidt firkantet kan man vel påstå, at blander du RtCW og Ghost Recon, så får du MOHAA. Eller MOHAA er en verden a la den i Spielberg-filmen Saving Private Ryan - blot har du nu hovedrollen. Hvis du gerne vil opleve scener som især karakteriserer sidste halvdel af spillet, så download denne singleplayer demonstration (183 MB):

http://downloads-moh.ea.com/mohaaspdemo.exe

eller her:

http://www.eagames.com.au/downloads.php

Hvis du gerne vil opleve "rigtigt" blod i MOHAA, så download "Blood patch" her:

http://www.hardwaretidende.dk/download/mohaa/

Kopier Blood patchen (pak6.pk3) ind i MAIN folderen (gælder både for single player demo og den fulde version af MOHAA), så virker den perfekt. Ellers må du leve med gråt "blod", så det nærmest virker som om, at du støver soldaterne af med en tæppebanker, når du skyder på dem :-)

HARDWAREKRAV

Hvis du ikke går på kompromis med de grafiske detaljer, så er MOHAA en meget tung dame at danse med. RtCW afvikles ca. dobbelt så hurtigt som MOHAA, selv om RtCW ser ud til at anvende højere grafiske detaljegrader. Meget tyder derfor på, MOHAA flere steder er yderst ringe optimeret sammenlignet med RtCW (RtCW er et sandt mesterværk i denne henseende). Flere steder kan MOHAA dog sagtens afvikles i 85 billeder pr. sekund (max. med vsync på den anvendte monitor :-) i 1600x1200x32 med alle grafiske detaljer på højeste niveau, men mange steder falder ydelsen dog til 20 - 30 billeder pr. sekund, når en ca. 1 GHz Pentium3 cpu og GeForce3 grafikkort anvendes. Interessant nok var billedraten generelt ens i 640x480 og 1600x1200, så dette tyder på, at ejere af meget kraftige cpu'er vil opleve væsentlig højere billedrater. Så MOHAA kan være glimrende argument for Athlon XP 2000+ eller Pentium4 2,2 GHz.

Polygonantallet er ganske højt, og kan nå op til ca. 40.000 per billede. Spilfigurerne er også ret detaljerede, her ses et eksempel:


Ovenstående billeder benytter 28603 polygoner (= "t28603", "t" står for triangles = polygoner)

Spilfigurerne har fingre og detaljeret ansigter, men også her må nævnes, at selv om MOHAA klarer sig godt, så er spilfigurerne bedre udført i RtCW. Men MOHAA indtager da en flot 2. plads.

Minimums-hardwarekrav til MOHAA er ifølge spillets udviklere:

CPU: 450 MHz Intel Pentium II eller 500 MHz AMD Athlon
RAM: 128 MB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GeForce3, NVIDIA GeForce2, NVIDIA GeForce 256, NVIDIA Riva TNT2, NVIDIA Riva TNT, ATI Radeon, ATI Rage 128 Pro, ATI Rage 128, PowerVR3 Kyro II, eller PowerVR Kyro chipset med 16MB ram, OpenGL og DirectX 8.0 kompatibel driver.
LYDKORT: DirectX 8.0 kompatibelt lydkort
STYRESYSTEM: Windows XP, Windows Me, Windows 2000, Windows 98, eller Windows 95

Anbefalet hardware er dog:

CPU: 700 MHz eller hurtigere Intel Pentium III eller AMD Athlon
GRAFIKKORT: 32 MB ram eller mere med fuld OpenGL understøttelse

Advarsel, disse grafikkort virker ikke ordentligt med MOHAA:

-3Dfx Voodoo 3, 4 and 5 (omfattende teksturfejl)
-3Dfx Voodoo Banshee
-Matrox G400 and G450 (ofte billerate under 10 per sekund)
-Nvidia Vanta (ofte billerate under 10 per sekund)
-PowerVR NEON 250 cards: Video Logic PowerVR Neon 250
-S3 Savage 2000 cards: Diamond Viper II
-S3 Savage 4 cards: Diamond Stealth III S540 & Diamond Stealth III S540 Extreme
-SiS 300 cards

Bemærk, Nvidia grafikkort kan udelukkende aktivere vsync i dette spil ved at tilføje sætningen

seta r_swapinterval 1

i filen newconfig.cfg, som ligger i folderen MAIN (ellers anvender Nvidia-ejere altid deaktiveret vsync, hvilket resulterer i "screen tearing" og i urolig/uoptimal billedgengivelse, men maksimal ydelse - det samme gælder iøvrigt for RtCW, her hedder filen blot wolfconfig.cfg). Endvidere kan du se, hvor mange billeder din PC kan klare ved at aktivere konsollen under "Advanced Options" inde i spillet, og dernæst anvende denne ved at trykke på "½"-tasten og skrive FPS 1 (FPS 0 deaktiverer tælleren - i RtCW hedder tilsvarende kommando cg_drawfps).

KONKLUSION OG SAMLET VURDERING

Grafik - 93% (10-tal). Medal of Honor byder på ganske flot grafik, men teksturer, ydelse og især lyseffekter er ikke udført med samme fantastiske kvalitet, som vi tidligere har oplevet i RtCW. Designmæssigt virker MOHAA også noget mindre gennemført mht. farvevalg og nuancer. Imidlertid passer det ofte grå og næsten kedsommelige farvevalg meget godt med scenarierne fra 2. verdenskrig, specielt i de krigshærgede europæiske byer. Havde MOHAA haft samme billedrate som RtCW (især omkring "Omaha Beach") havde vi givet højere karakter, men dette er desværre ikke tilfældet. Så forvent, at din ydelse flere steder halveres i MOHAA sammenlignet med RtCW.

Lyd - 98% (13-tal). Lyden er, hvor MOHAA udmærker sig. Dette er simpelthen den bedste lyd, som nogensinde er anvendt i et 3D-spil.
Baggrundsmusikken med tunge violiner understreger det ofte hæsblæsende gameplay, og i modsætning til RtCW taler tyske soldater tysk, og aldrig engelsk. Endvidere er der rigtig mange "scriptede" sekvenser i MOHAA, hvor du hører tyske soldater tale, afgive ordrer og meget mere. Så stor bifald til MOHAA, hvor lydsiden gør, at du under spillet føler dig hensat til en verden og et eventyr, som ville være en Hollywood-film værdig.

Styring - 90% (10-tal). Styringsmuligheder er de samme som i Quake3 Arena og RtCW, så der er ikke meget nyt under solen, men denne styringsform er vel også meget optimal. Vi anbefaler mus + tastatur til dette spil

Gameplay - 95% (11-tal). Medal of Honor er et fremragende spil, dog føles banerne lidt korte. Endvidere hopper man en del rundt i spillet, hvilket gør, at det ikke altid føles så sammenhængende (brat overgang fra Nordafrika til Norge og derefter til landgangen i Normandiet). MOHAA er mindst lige så kort som RtCW og vil af meget erfarne spillere kunne klares på ca. 10 timer, mens andre måske kan holde MOHAA-festen kørende i 24 timer. Også mht. multiplayer er kun 4 baner indtil videre inkluderet, så også her taber MOHAA terræn til RtCW. Imidlertid gør den gode grafik og lyd, at MOHAA virker meget fængslende, og det meget mere realistiske design ifht. RtCW gør, at MOHAA udstyres med langt større autencitet end RtCW. Så designet i MOHAA gør, at du især i spillets sidste halvdel føler dig som hovedperson i en film, der minder om "Saving Private Ryan". Ellers må det siges, at MOHAA minder meget om RtCW, dvs. du skal skyde tyskere i meget stort antal (desværre indeholder MOHAA dog ingen erektionsstimulerende nazi-babes ifht. RtCW, red. :-) med diverse geværer, pistoler og granatkastere (dvs. kun realistiske våben til forskel fra RtCW). Kan du ikke få nok af af bekæmpe nazistiske soldater, og var du irriteret over urealistiske og overnaturlige væsner i RtCW, men føler samtidig at livet er for kort til Ghost Recon og Tom Clancys Rainbow Six: Rogue Spear mm., så er MOHAA sikkert det bedste spil, du nogensinde har oplevet.

Medal of Honor blev testet på følgende PC:

CPU: P3 Coppermine 953/112,5 Mhz (oc 850/100)
BUNDKORT: ASUS P2B-B (Intel i440BX)
GRAFIKKORT: ASUS V8200 Deluxe GeForce3 220/500 MHz (oc 200/460) med Asus driver 21.83 beta 3
RAM: 384MB PQI CAS2 PC166
LYDKORT: CREATIVE LABS SoundBlaster Audigy Player
STYRESYSTEM: Windows98

Alle grafiske og auditive detaljer blev aktiveret i højeste detaljegrad (undtagen skygge, som blev sat på medium = "simple"). Ingen tegn på ustabilitet blev observeret (dvs. ingen fejl mht. grafik og lyd, ingen crash til Windows desktop). Estimeret gennemsnitlig billedrate 15 - 90 per sekund i 1600x1200x32 (med aktiveret vsync), i gennemsnit dog ca. 40.



Rune skrev Monday den 21 January 2002 kl. 14:05: [ svar | nyeste ]
Bemærk, ovenstående måling af billedraten (FPS) blev desværre påvirket af, når billederne blev taget via HyperSnap. De er derfor lidt lavere end normalt. Hvis du vil have MOHAA til at køre bedst muligt, uden at undvære mange detaljer, så sæt alt under "Video Options" til max., men anvend kun standardindstillinger under "Advanced Options". Skygger samt kurve-detalje ser dog ud til at påvirke ydelse mest under "Advanced Options". MOHAA kan fryse hele din PC, hvis du starter spillet, uden at have aktiveret din internetforbindelse (du kan også blot deaktivere dit modem/netkort under enhedshåndtering - så virker spillet også fint). Hvis din PC har internetadgang, forsøger MOHAA nemlig at kontakte et internetsite, men har du ikke internetadgang, sker dette ikke.


Martin Hansen skrev Monday den 21 January 2002 kl. 16:20: [ svar | nyeste ]
Gameplay - 95% er måske lige i overkanten, da man bl.a flere steder oplever, at man nakker et rum fuld af tyskere. Hvorefter man kan hoppe ind i rummet ved siden af og overraske endnu en gruppe tyskere uden at de har hørt dig, slå deres kammerater ihjel blot få meter væk! Med en maskinpistol! Den er lige tynd nok!

Men måske er det bare fordi vi har så meget kvalitetsmateriale at vælge imellem, at jeg noterer mig sådanne detaljer ;-)



Martin Hansen skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 00:16: [ svar | nyeste ]
Aldrig før har jeg dukket mig for en kugle foran skærmen, for derefter at undersøge væggen bag mig for skudhuller ;-)

Dette spil har sat den nye standard for lyd i PC spil. EAX og Surroundlyden arbejder perfekt sammen og skaber en stemning som højner realismen til det ypperste!

Tag f.eks. kuglerne, der hviner omkring dine ører på Omaha Beach, imens dine kammeraters dødsskrig forsøger at overdøve tordenen fra maskingeværrederne! Eller når man render rundt inde i de store betonbunkere, så "runger" alle lydene!

REFERENCEN ER SAT!



Rune skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 09:03: [ svar | nyeste ]
Godt at se, at den fortabte søn er tilbage og denne gang holder MOHAA-fanen højt. Man har vel et standpunkt, til man tar et nyt :-)


Morten skrev Monday den 21 January 2002 kl. 16:26: [ svar | nyeste ]
Jeg blev lige så glad da jeg læste spillet ville blive udgivet i denne uge, men jeg er bange for det ikke er helt rigtig da Eletronic Arts skriver at den bliver udgivet "31-jan Medal Of Honour – Allied Assasult"

http://danmark.ea.com/index2.asp?language=12&siteName=Electronic+Arts+Danmark&query=


Men har hørt en fugl synge om det blev først i febuar.. håber den fulg sang falsk, for det spil skal bare være her nu...



Webmaster skrev Monday den 21 January 2002 kl. 16:29: [ svar | nyeste ]
Blood patch til Medal of Honor kan hentes her:

http://www.hardwaretidende.dk/download/mohaa/

Kopier filen ind i MAIN mappen, så har du rødt blod i Medal of Honor. Rigtige mænd foretrækker jo X-rated materiale :-)


FootSoldier skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 09:15: [ svar | nyeste ]
Skal i egentlig ikke bedømme MP?


Rune skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 09:58: [ svar | nyeste ]
MOHAA spilles stort set kun på nettet via den gamle multiplayerdemo, som desværre ikke er fuldt repræsentativ for den fulde version af MOHAA, og det er derfor vanskeligt at bedømme MP (= Multi Player) spilaspekter endnu (om en måned, når der rigtig er kommet gang i MOHAA-MP-festen, kan vi evt. vende tilbage til dette aspekt). Men i mangel på bedre kan vi jo citere tyske PC GAMES mht. MP, som kårede MOHAA til månedens spil januar 2002:

"Du har valget mellem 3 dødsmatch-modi og en missions-modus (modus = opsætningsmulighed, red.). Kun sidstnævnte er dog rigtig interessant. Med kun fire maps og uden klassesystem når MOHAA ikke det perfektionistiske niveau, der karakteriserer RtCW"

At MOHAA bliver den store åbenbaring, der detroniserer CounterStrike, tyder meget ikke umiddelbart på, medmindre MOHAA snart udvides med flere maps og valgmuligheder (hvilket jo sagtens kan ske). Counterstrike stiller desuden betydeligt mindre hardwarekrav end MOHAA, hvilket også betyder meget for mange, som besidder PC af ældre dato.


Rune skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 12:14: [ svar | nyeste ]
Så har også VoodooExtreme review af MOHAA, og gav dette spil 90% i grafik og hele 97% i gameplay. Læs det hele her:

http://www.ve3d.com/games/reviews/mohaareview/

Dette gør, at selv om vi kun er i januar måned 2002, så er MOHAA allerede kandidat til årets spil. Men lad os nu se, hvad Unreal 2 bringer...


Rune skrev Tuesday den 22 January 2002 kl. 12:22: [ svar | nyeste ]
Ok, guldmedaljerne fortsætter med at regne ned over Medal of Honor:

IGN.COM = 93%
http://pc.ign.com/reviews/15983.html

MGON.COM = 95%
http://www.mgon.com/reviews.phtml?id=120881&language=en

Så allerede nu bliver der noget for Unreal2 og Duke Nukem Forever mm. at leve op til. For selv om et spil er flot grafisk, er det jo i sidste ende gameplay'et, der bestemmer alt (er et spil ikke sjovt og spændende at spille, så betyder fremragende grafik ikke meget)


Rune skrev Wednesday den 23 January 2002 kl. 11:16: [ svar | nyeste ]
Både GameSpy og GamersDepot har givet Medal of Honor 92% vurdering. Læs anmeldelserne her:

http://www.gamespy.com/reviews/january02/mohaa/

http://www.gamersdepot.com/games/fps/metal_of_honor/001.htm


Christian skrev Wednesday den 23 January 2002 kl. 19:09: [ svar | nyeste ]
Der er liiige nogle rettelser. Grafikken i MoH er mindst lige så godt. Prøv at kig mod himlen, og du oplever den nok mest realistiske lensflare. Prøv at køre dm banen "Remagen". Der ser du rigtig pæne kontraster. Når du snakker om, at MoH kører langsommere, så tror jeg det er fordi, at der ofte er langt flere polygoner. For selve bygningerne er mere detajleret(polygonmæssigt), og du kan ofte se mere end i RTCW. Jeg tror det kunne være spændene, at se spillet køre på en XP 2000+ med R8500/Geforce Ti500. Rettelse: Der er 4 obj. baner og 7/8 dm/tdm baner. Lyden skulle have haft 100%, findes ikke bedre.


Rune skrev Wednesday den 23 January 2002 kl. 22:07: [ svar | nyeste ]
Vi testede lige P3 953/112,5 på BX bundkort (PC100 SDram) og Athlon XP 1,4 GHz (=1600+) på KT266A (PC2100 DDRram), forskellen i ydelse lå fra 37 - 60%. Samtlige grafiske detaljer pånær skygge lå på max. i 1280x1024. Begge maskiner benyttede GeForce3 220/487. Forskellen i MHz på de to cpu'er var alene 47% (1400 MHz vs. 953 MHz), og forskellen i FSB (133 MHz vs. 112,5 MHz) svarer fint til resten. Så alt tyder på, at MOHAA kræver meget af din cpu - og det er yderst tænkeligt, jf. Christians kommentar, at dette er grundet øget polygonantal. Så MOHAA er meget forskelligt fra RtCW og f. eks Aquanox, som kører fint på ældre cpu'er med max. detaljeniveau. Med max. detaljeniveau i MOHAA vil cpu'er på 500 MHz flere steder ryge ned under 10 FPS uanset, hvilket grafikkort og opløsning som anvendes. Så MOHAA producenterne må have indgået en aftale med cpu-producenterne :-) (eller blot trukket Q3A-elastikken derud, hvor den er ved at briste - Q3A er designet til max. 10000 poly/billede, og MOHAA benytter op til 40000). Kommende spil som Unreal2 benytter visse steder 200000 polygoner pr. billede, og at lade en cpu trække dette læs er urealistisk - derimod er GPU påkrævet (hvilket Unreal2-designerne ligeledes har nævnt). Og udnyttede MOHAA GPU'en optimalt, så ville 40000 polygoner/billede næppe udgøre problem for 500 MHz cpu.


Play4Fun skrev Wednesday den 23 January 2002 kl. 19:41: [ svar | nyeste ]
Fed anmeldelse og fedt spil ,Jeg har nu gennemført det og det tog mig kun 3 dage da jeg simplet hen ikke kunne rygge mig fra min pc før det var gennemført.


Rune skrev Friday den 25 January 2002 kl. 10:02: [ svar | nyeste ]
Nye MOHAA-reviews:

Gamespot = 90%
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/0,11114,457649,00.html

PC Game Central = 95% Gameplay, 94% Overall
http://www.pcgcentral.com/index.php?file=/reviews/moh/moh


fut21 skrev Friday den 25 January 2002 kl. 16:41: [ svar | nyeste ]
Er det udgivet eller hva, nogle steder nævnes det at det er!!!!!, andre steder at det kommer 15 feb, hvad er virkeligheden?????


Lucky Strike skrev Saturday den 26 January 2002 kl. 17:38: [ svar | nyeste ]
Hvis man skal have ordentlig information om udgivelsen af MoH:aa skal du gå på den danske MoH:aa side.....


Lucky Strike skrev Saturday den 26 January 2002 kl. 17:40: [ svar | nyeste ]
Forresten er den danske MoH:aa hjemmesides URL = http://www.alliedassault.dk


Muggs skrev Sunday den 27 January 2002 kl. 05:58: [ svar | nyeste ]
Hvad er commando'en til at se FPS ? :)


Rune skrev Sunday den 27 January 2002 kl. 12:41: [ svar | nyeste ]
Som beskrevet udførligt i ovenstående artikel :-) hedder kommandoen for at vise FPS blot "FPS 1", angivelsen af FPS deaktiveres med "FPS 0".


mulan skrev Sunday den 27 January 2002 kl. 14:04: [ svar | nyeste ]
når jeg starter spilet ser hovedmenuen helt forkerdt ud.. kan ik starte et nyt spil da jeg ik kan se knapperne jeg skal trykke på.. der var ingen problemer i demoen af spilet, og jeg har prøvet at installere de nyeste driver til mit kort (geforce 2 pro, 27,10) og har endda installeret winxp om, men det virker heller ik.. nogen andre der har samme problem??...


212.97.246.137 skrev Thursday den 31 October 2002 kl. 21:12: [ svar | nyeste ]
Geforce 2, er kun dx7-kompatible? Betyder det at geforce2 ikke kan arbejde sammen med dx8+8,1? Jeg har selv problemer med at få Mohaa til at køre ordentlig. Kan godt åbne spillet, intro+gameroom, men når jeg kommer ud på den første bane er grafikken helt syret. Mit grafikkort er geforc2 32mb 100/200mx og jeg har de nyeste driver til xp'en, mener det ændre intet. Derfor spørgsmålet øverst.


Rune skrev Thursday den 31 October 2002 kl. 21:19: [ svar | nyeste ]
Ja, GeForce2 er kun DX7-kompatibelt, men virker selvfølgelig også i DX8-spil - alle de avancerede DX8-egenskaber er dog naturligvis lukket land. MOHAA har intet at gøre med Direct3D, dette spil er i OpenGL, så dine problemer skyldes ikke, at GeForce2 kun er DX7-kompatibelt, men noget andet. Dit grafikkort er dog håbløst langsomt; GeForce3 Ti 200 vil være op til ca. 8 gange hurtigere. MOHAA kræver dog først og fremmest kraftig cpu på mindst 1 GHz for at kunne blive afviklet acceptabelt.


J.Mohr skrev Sunday den 27 January 2002 kl. 14:39: [ svar | nyeste ]
EA har udgivet en multiplayer patch til MOHAA.
Patchen er kun til den amerikanske udgave...

http://mohaapatch.ea.com/patches/mohaa/northamericanpatch1.exe


195.82.216.92 skrev Sunday den 27 January 2002 kl. 17:53: [ svar | nyeste ]
Hvordan kan i snakke om at i har gennemført det på 3 dage (som play4fun skrev)????, når det ikke engang er kommet til danmark endnu!!! Det kommer først d.15 febuar.

Hilsen Daniel



Rune skrev Monday den 28 January 2002 kl. 20:35: [ svar | nyeste ]
Nye MOHAA-reviews er rullet ind:

PreGaming.com = 100% (den blir svær at stikke :-)
http://cgi.netqusnetwork.com/pregaming/design/viewreview.php?reviewid=44&gameid=66


Khabal Gaming = 90%
http://www.khabal.com/articles/reviews/mohaa/



Rune skrev Thursday den 31 January 2002 kl. 09:57: [ svar | nyeste ]
Også FiringSquad har nu testet MOHAA og tildelt dette spil "Editor's Choice" samt 91% vurdering. Læs mere her:

http://firingsquad.gamers.com/games/mohaa/


Henrik skrev Friday den 15 February 2002 kl. 22:35: [ svar | nyeste ]
Medal of Honor er bare det bedste spil, hvis man ikke lige er til "monstre" og andet urealistisk, dom i f.eks. RTCW. Bedste spil siden 1980 !!!! Og kører perfekt på min P3 800 mhz 256 mb ram, geforce3 TI200 128 mb.



Rune skrev Friday den 15 February 2002 kl. 23:46: [ svar | nyeste ]
Tjoe, generelt afvikles MOHAA bestemt flydende på en 800 MHz, men hvis du sætter samtlige detaljer til max. (skygger, kurve-detalje, max. teksturer, alt i 32bit, trilineær filtrering osv., kan du regne med at opleve 10FPS, måske mindre, ved landgangen til Omaha Beach. Jeg røg kun ned i 14 FPS et par steder, men jeg gik også på kompromis med skyggerne (sat til simple, ikke complex :-). Om jeg benyttede 640x480 eller 1600x1200 betød intet, ydelsen var cpu-afhængig. Generelt ligger MOHAA på 40 - 85 FPS (grundet vsync), men der er skam enkelte steder, hvor 800 - 900 Mhz klarer sig mindre heldigt - hvis man insisterer på at benytte maksimalt detaljeniveau :-) Husk også på, at MOHAA benytter op til 40.000 polygoner per skærmbillede (= 4x Q3A), og selv om GF3 hjælper til, er det primært din cpu, som slæber læsset. Det samme gælder Serious Sam 1-2, når der er rigtig, *rigtig* mange monstre på banen. Så i mine øjne er MOHAA og Serious Sam 1-2 perfekte argumenter for Athlon XP 2000+ eller P4 2,2 GHz. Omvendt er/bliver Aquanox og Unreal2 nok gode argumenter for GeForce4 Ti 4600/Radeon3/GeForce5.


Anders skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 19:47: [ svar | nyeste ]
Er der nogen der ved hvor jeg kan hente Medal of Honer full


62.79.29.242 skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 20:11: [ svar | nyeste ]
lige her ...


Anders skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 20:05: [ svar | nyeste ]
Hvad betyder linjen "Bemærk, Nvidia grafikkort kan udelukkende aktivere vsync i dette spil ved at tilføje sætningen

seta r_swapinterval 1"



Rune skrev Thursday den 11 April 2002 kl. 23:38: [ svar | nyeste ]
At Medal of Honor kører uden vsync, hvis du ikke foretager disse ændringer. Alt er forklaret i teksten, bemærk, at sætningen fortsætter, så den lyder: "Bemærk, Nvidia grafikkort kan udelukkende aktivere vsync i dette spil ved at tilføje sætningen seta r_swapinterval 1 i filen newconfig.cfg, som ligger i folderen MAIN (ellers anvender Nvidia-ejere altid deaktiveret vsync, hvilket resulterer i "screen tearing" og i urolig/uoptimal billedgengivelse, men maksimal ydelse - det samme gælder iøvrigt for RtCW, her hedder filen blot wolfconfig.cfg)."


Peter skrev Friday den 12 April 2002 kl. 09:54: [ svar | nyeste ]
Er det ikke noget med, at Q3-motoren understøtter dual processorer?! Jeg er nemlig den lykkelige ejer af en dual cpu pc (godt nok ikke så hurtige) og ville høre, hvordan jeg kan aktivere denne understøttelse i MOHAA??!!! Har det iøvrigt nogen indflydelse, når grafikkortet er et GeForce256 SDR, om man bruger en eller to processorer?!! Det er bare fordi, at når spillet autosaver, så hakker det lidt, og gør det vist også få andre steder!!! Håber nogen kan hjælpe mig.


Rune skrev Friday den 12 April 2002 kl. 13:53: [ svar | nyeste ]
Dual cpu vil sandsynligvis give dig endnu ringere ydelse, hvis du spiller i 1024x768 (eller 800x600 på GeForce1), prøv at læse denne artikel:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/02/16/4950962


Anders skrev Friday den 12 April 2002 kl. 12:45: [ svar | nyeste ]
Hvad gør "vsync" i spillet


Rune skrev Friday den 12 April 2002 kl. 13:37: [ svar | nyeste ]
Fjerner "screen tearing" og giver dig et helt roligt billede.


Anders skrev Friday den 12 April 2002 kl. 14:18: [ svar | nyeste ]
hvor mange FPS kan jeg få med AMD 1800+ og et GeForce 3 Ti200 med 64MB og 256 MB DDR-ram PC2700 i 1024x768 32bit


Rune skrev Friday den 12 April 2002 kl. 15:29: [ svar | nyeste ]
Rigeligt.


Peter skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 12:38: [ svar | nyeste ]
Tak for hjælpen længere oppe med dual cpu!!


62.79.17.254 skrev Sunday den 14 April 2002 kl. 13:04: [ svar | nyeste ]
Lige et lille fif: Jeg fandt ud af at MOHAA "fryser" i starten hvis man har en Wingman force feedback usb mus tilsluttet. Man skal bare pille usb stikket ud, så køre det igen. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med win2000.


80.62.17.145 skrev Tuesday den 14 May 2002 kl. 23:58: [ svar | nyeste ]
MOHAA ÆNDRER UMOTIVERET SKÆRMFREKVENSEN FRA 85 TIL 60HZ, HVORFOR?


Rune skrev Wednesday den 15 May 2002 kl. 11:09: [ svar | nyeste ]
Fordi du benytter et Nvidia grafikkort, og du benytter hverken Win98 eller WinME (hvis jeg skal gætte :-) Hent Rivatuner og fix dit refresh-rate-problem under WinXP eller Win2000.


80.62.17.199 skrev Wednesday den 15 May 2002 kl. 14:47: [ svar | nyeste ]
Godt gættet.Det virkede.Tak for hjælp.


Hassan skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 13:23: [ svar | nyeste ]
Er der nogen der kan hjælpe mig. jeg kan ikke starte mohaa jeg ved ikke hvorfor hver gang når jeg starte den så ser den (GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem) kan nogen af jer hjælpe mig?



Rune skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 14:18: [ svar | nyeste ]
Prøv at skifte til Detonator driver 29.42, hvis du har Nvidia grafikkort og ej benytter denne driver - http://www.nvidia.com


80.62.18.164 skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 20:45: [ svar | nyeste ]
Hvis du har voodoo33000 kort er der en driver der fikser netop det problem. Jeg kan nemlig huske en der havde et,som ville spille rtc wolfenstein hvor en driver fiksede precist det samme problem.


80.62.18.164 skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 20:50: [ svar | nyeste ]
Jeg har for hurtige framerates i 3d spil som gør at billedet klipper/hakker når jeg rykker fra side til side. Er der ikke en ikke en funktion i Windows man kan slå til så billedet ikke deler sig? Jeg ved godt man kan sætte antialiasing til x4 men det ser sløret ud.


Martin Hansen skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 22:18: [ svar | nyeste ]
Du skal have aktiveret V-sync, læs længere oppe i denne tråd hvordan du gør det, ved dette spil.

Hvis du ønsker at aktivere det ved alle spil, som standard, vil jeg anbefale at du installerer Powerstrip:

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm



Rune skrev Tuesday den 02 July 2002 kl. 22:18: [ svar | nyeste ]
Dit problem er nok snarere for langsom billedrate kombineret med lav skærmopdateringshastighed og mangle på vsync (vsync=lodret synkronisering). MOHAA benytter altid deaktiveret vsync på Nvidia grafikkort. Du kan dog selv ændre dette, som det tydeligt står skrevet i ovenstående review af MOHAA:

"Bemærk, Nvidia grafikkort kan udelukkende aktivere vsync i dette spil ved at tilføje sætningen

seta r_swapinterval 1

i filen newconfig.cfg, som ligger i folderen MAIN (ellers anvender Nvidia-ejere altid deaktiveret vsync, hvilket resulterer i "screen tearing" og i urolig/uoptimal billedgengivelse, men maksimal ydelse - det samme gælder iøvrigt for RtCW, her hedder filen blot wolfconfig.cfg)."

Virker dette ikke i MOHAA, så check også, at dine OpenGL-egenskaber i Nvidia driver-softwaren er sat til at aktivere lodret synkronisering som standard.


Hassan skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 19:21: [ svar | nyeste ]
hej drenge jeg har installeret detonator xp driver men der sker ingen skid jeg ved ikke hvad jeg skal gør Kan i hjælpe mig?


Rune skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 19:46: [ svar | nyeste ]
Prøv at afinstallere alle nvidia-drivere undet tilføj/fjern-programmer, og installer 29.42 igen. MOHAA skal virke med 29.42 - ellers er det hurtigste sikkert at reinstallere dit operativsystem.


Hassan skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 20:11: [ svar | nyeste ]
jeg har glemt og skrive at jeg har Windows xp og medal of honor spillet det er brænd spil. og nu prøve jeg at installere alle nividia driver og håbe at det virker.


80.62.18.164 skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 21:21: [ svar | nyeste ]
Til Rune den 02 juli 2002 kl. 22:18:

Er du sikker på jeg får for langsom framerates? Jeg har gf4 ti4200-285/615mhz,rd800(900mhz),p4533 2,5 ghz. Sig mig hvor meget kræver dette spil ?



Rune skrev Wednesday den 03 July 2002 kl. 21:29: [ svar | nyeste ]
Det kommer an på, hvor du måler i spillet - ved f.eks Omaha Beach skal du ikke forvente over 30 FPS med alt i max. - selv ikke med P4 2,5 GHz (opløsning på grafikkortet betyder intet uden FSAA eller anisotropisk filtrering, jeg får samme billedrate i 640x480 og 1600x1200, alt afhænger af cpu'en). Og først ved ca. 60+ FPS uden vsync ved ca. 100 Hz kan du forvente næsten at slippe for "screen tearing" grundet manglende vsync. Du kan jo iøvrigt blot aktivere FPS-tælleren og checke din laveste billedrate ved Omaha Beach med alle detaljer i max.


Hassan skrev Friday den 05 July 2002 kl. 16:25: [ svar | nyeste ]
TIL RUNE.

Jeg hjælp mig jeg kan ikke får Medal of honor til at fungere jeg er ikke særlige god til PC og såden noget. jeg har købet den orgenial medal of honor det er det samme (GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem) Kan du ikke hjælpe mig?



Steen skrev Friday den 05 July 2002 kl. 16:34: [ svar | nyeste ]
Hassan, hvad hedder dit grafikkort præsist?


Hassan skrev Friday den 05 July 2002 kl. 18:27: [ svar | nyeste ]
TIL STEEN

Mit PC Er: Windows xp 500 MHz AuthenticAMD AMD K6-2 312 Ram. DirectX Version: DirectX 8. og hvad ikke om der er mere



Rune skrev Friday den 05 July 2002 kl. 21:12: [ svar | nyeste ]
Detonator 29.42 hjælper dig ikke meget, hvis ikke du har Nvidia grafikkort. Hvilket grafikkort har du (se under kontrolpanel - system - enhedshåndtering - skærmkort)? Din cpu er iøvrigt for langsom til at opfylde selv mindstekravene til MOHAA - så uanset hvad, er dette spil ikke egnet til din nuværende PC. Mindstekrav er 450 MHz Pentium2 eller Athlon 500 MHz - din K6-2 500 MHz er meget langsommere end disse cpu'er, desværre (svarer ca. til P2 300 MHz).


80.62.18.164 skrev Saturday den 06 July 2002 kl. 16:16: [ svar | nyeste ]
Hassan du har da et voodoo3(eller ældre) det lyder sådan.


Hassan skrev Sunday den 07 July 2002 kl. 15:13: [ svar | nyeste ]
OK. så kan jeg ikke gør så meget ved det. men mange tak gutter som har hjulpet mig.


195.249.32.226 skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 06:40: [ svar | nyeste ]
Jeg har oplevet lige nøjagtigt det samme som Hassan, skiftede mit gamle grafik kort ud fra et Geforce2 Mx200 til et Geforce4 TI4200, og satte alt til det højeste, men kunne ikke starte spillet igen, "Could not load openGL" samme problem med RTCW, har installeret den nyeste Detonatordriver fra Nvidia, nogen der ved et eller andet


Rune skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 10:09: [ svar | nyeste ]
Du har sandsynligvis rester af ældre detonatordrivere liggende, prøv at fjerne alle installerede detonatordrivere fuldstændigt (under tilføj/fjern programmer) og reinstaller Detonator 29.42. Ellers skal Detonator 21.83 virke med både MOHAA og RTCW (download denne gamle driver hos http://www.guru3d.com ). Flere har haft samme problem, flere løste det ved at slette hele WindowsXP-mappen og reinstallere WindowsXP + Detonator 29.42. Virker intet, så prøv at installere Win98/ME fremfor WinXP, disse styresystemer ser ikke ud til at være ramt efter gennemlæsning af diverse fora (men det kan naturligvis være en tilfældighed, da langt de fleste ser ud til at anvende WinXP).


Rune skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 10:21: [ svar | nyeste ]
Ok, det ser faktisk ud til, at "Could not load OpenGL" er relateret til WindowsXP, her er teoretisk set kuren (jeg har ikke verificeret dette, da jeg har Win98, og aldrig har haft problemer med OpenGL-spil, men det er vel et forsøg værd):

"If its [=Medal of Honor, Wolfenstein osv.] not working, its probally becuse you are on XP, if you are then here is what you need to do. Solution for those working with Win XP:
Go into the WINDOWS\SYSTEM32\DLLCACHE directory and delete OPENGL32.DLL - If you have this folder, if not just skip the step.
Go into the WINDOWS\SYSTEM32 directory and rename OPENGL32.DLL to OPENGL32.OLD Windows will pop up a dialog saying a protected system file has been modified and to insert your WinXP cdrom. Click Cancel and then Yes.
Copy the file WINDOWS\APPPATCH\ACXTRNAL.DLL into your WINDOWS\SYSTEM32 directory and rename it OPENGL32.DLL
Finally reboot your machine.
This works with XP for sure. There should be a similar method for win2k boxes, but I am not sure. I know the xp thing works I have had to do it, when you rename the other file to opengl32.dll, you need to do it fast, you computer will try and remake one. If none of these work, then you are probally on a 233 with a shitty video card that cannot support open GL, most cards over 8megs can.

PS. Just remember if the xp thing doesn't work thats why you created an opengl32.old so you can just remake it and go back to the way you were. I would suggest for anyone who has XP do download and install windows 2k pro, its much better and easier on games and runs smoother too."[stavefejl rettet i dette indlæg, red.]

Kilde: http://www.g256.com/guides/Q3Bench/comments.html


Rune skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 10:42: [ svar | nyeste ]
Problemet er nu næsten helt sikkert forårsaget af WindowsXP - her er konklusionen fra en glad MOHAA-fan: "To add to my previous post .. I shoulda said I was running Windows98se with DirectX8.1 - I dumped XP coz it might look pretty, but was a pain in the ass." :-) Læs om flere glade WinXP-ejere's prøvelser her:

http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/811.html


195.249.32.226 skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 13:21: [ svar | nyeste ]
Jeg glemte at fortælle at jeg ikke har xp installeret da det kør helt ad !"#¤&/(% til, problemet ligger i win98SE kører pt. med detonator 29.42, måske jeg skulle prøve den originale driver ASUS leverede med. det gik først galt da jeg satte opløsningen til 1600*xxxx, i rtcw min pc burde ellers kunne klare dette konfig: amd athlon 1700+, asusa7v266-e, 2x256mb ddr, grafikkort asus v8420 (ti4200 128mb) lydkort sb 5.1 live men som sagt døde rtcw ved denne højeste opløsning?????


Rune skrev Friday den 26 July 2002 kl. 10:38: [ svar | nyeste ]
Ok, så kan du jo bruge programmet Detonator Destroyer til at fjerne alle rester af gamle Detonatordrivere, før du reinstallerer nye:

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=806


Peter skrev Thursday den 25 July 2002 kl. 15:41: [ svar | nyeste ]
Til XP-ejere....

Mindre besværligt end ovenstående kan også dette trick benyttes:

Når du skal installere en ny grafik-driver som detonator, så genstart pc'en i fejlsikret tilstand (F8 trykkes lige ved opstart af winXP). I denne tilstand fjernes grafikkortet, og når pc'en genstartes, kan man installere sin nye drive UDEN at der ligger rester af den gamle.... Dette har jeg bøvlet meget med....

I øvrigt mærkeligt, at der skal sådanne krumspring til, for at få det optimale ud af sin hardware under XP.... Men jeg har snart ikke mod på at gå tilbage til 98se/Me...

VH Peter



mohamed skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 09:34: [ svar | nyeste ]
hay thank you for ur time i havea s3 savage4 card with 32m memory and i can't play mohaa there is an error mess. sayes mohaa require a multi text.card can u help me? thank you


Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 15:02: [ svar | nyeste ]
I would strongly suggest that you buy a new video card: Radeon 8500LE, GeForce3 Ti 200 or GeForce4 Ti 4200 are currently very cheap and high-performing video cards. Even though you could get your s3 Savage4 to work, performance would not be satisfactory in this game.


Rune skrev Saturday den 24 August 2002 kl. 15:07: [ svar | nyeste ]
Please also note that the producers of Medal of Honor state that Savage4 video cards are "not fully supported and do not work properly with the game" (excerpt from the readme file). You may of course try to find new drivers and more help here:

http://www.savagenews.com/drivers/s3/savage4.html


Thomas skrev Thursday den 19 September 2002 kl. 01:13: [ svar | nyeste ]
Hej !

Jeg kom for noget tid siden til at slette hele mit mohaa bibliotek ved en fejl. så ville jeg installere det igen men hver gang cd en er i spøger den om jeg vil geninstallere jeg siger ja men den kan ikke. Jeg har hørt at alt i regedit skal slettes men den bliver ved alligevel med det pis. Jeg har brugt søgeord i regedit som medal of honer,mohaa ea games, kan nogen hjælpe tossen mig *GG*



ali skrev Friday den 18 October 2002 kl. 17:35: [ svar | nyeste ]
kan det passe at gf2 er bedere end gf3


Rune skrev Friday den 18 October 2002 kl. 19:32: [ svar | nyeste ]
Nej, selv de langsomste GeForce3-baserede grafikkort, nemlig GeForce3 Ti 200, er klart bedre end selv GeForce2 Ultra. Husk, at GeForce3 tilbyder programmerbar GPU og langt bedre ramudnyttelse takket være LMA (LightSpeed Memory Architecture) end GeForce2. Og GeForce3 er fuldt ud DX8-kompatibel, GeForce2 er kun DX7-kompatibel.


Rune skrev Saturday den 09 November 2002 kl. 22:59: [ svar | nyeste ]
Så er den længe ventede Expansion Pack "Spearhead" ankommet til Medal of Honor: Allied Assualt. Demo'en fylder 142 MB og kan hentes her:

http://www.fileplanet.com/files/110000/116676.shtml


søren skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 14:28: [ svar | nyeste ]
Det virker som om billedet bliver revet lidt over engang imellem i spearhead. Er det manglende Vsync eller lodret synkronisering? Hvordan får jeg det slået til?`

vh.



Rune skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 14:46: [ svar | nyeste ]
Hvis du havde læst ovenstående artikel, så ville du næppe spørge om dette.


søren skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 15:15: [ svar | nyeste ]
Bevares


dennis skrev Sunday den 11 January 2004 kl. 10:59: [ svar | nyeste ]
jeg har spillet det færdigt men så har jeg fået xp og så går den ud af det kan i hjelpe mig???



Martin Hansen skrev Sunday den 11 January 2004 kl. 11:32: [ svar | nyeste ]
Nogle spil skal installeres igen når man har udskiftet styresystem, det har noget at gøre med "registrerings-databasen" i styresystemet.


0xc3d75b9c.grnxr2.ras.tele.dk skrev Monday den 26 January 2004 kl. 16:49: [ svar | nyeste ]
HVORDAN DOWNLOADER MAN GLW_STARTOPENGL?


217.61.237.178 skrev Thursday den 18 March 2004 kl. 13:51: [ svar | nyeste ]
Jeg har selv gannemføret spillet, og jeg synes det er et kanon godt spil. glæder mig til at Pacific Assault udkommer!!!


armin skrev Wednesday den 31 March 2004 kl. 11:03: [ svar | nyeste ]
Jeg har spillet medal of honor... Jeg prøvet "Basic Training" inde i "new game" men hvordan kommer man igang med at spille??? Der er ikke noget i new game; kun "Basic training" Hjæp mig ved at skrive til min Email adr.. Tak..!arminus_ocuz@hotmail.com


armin skrev Wednesday den 31 March 2004 kl. 11:07: [ svar | nyeste ]
Og det er Medal of Honor: Allied Assault Please help me...


Niels skrev Wednesday den 31 March 2004 kl. 16:24: [ svar | nyeste ]
Du skal ind i campaign og klikke et sted på kortet hvor der er en mission.


jan skrev Saturday den 03 April 2004 kl. 14:30: [ svar | nyeste ]
jeg har problemer med ac97 onbord lyd nogen der ved noget om det


0x50a46ab1.virnxx14.adsl-dhcp.tele.dk skrev Saturday den 17 April 2004 kl. 14:42: [ svar | nyeste ]
Min PC fryser når jeg er kommet lidt ind i MOH allied assault spillet/træningsbanen. Jeg har lukket alle baggrundsprogrammer og antivirus, sat alle setting til det laveste i spillet osv. PC' en har 900 mhz, 384 mb ram, windows ME, rigelig harddiskplads... MEN, kun et "16 mb S3 graphics inc. ProSavage" grafikkort... Kan det være problemet ????? Og i så fald kan jeg skifte til et bedre grafikkort uden problemer???

Moh Ras



Ra skrev Saturday den 17 April 2004 kl. 19:56: [ svar | nyeste ]
Som du kan læse sidst i artiklen, har dette spil det meget svært med Savage-chips. Du bliver nødt til at skifte både dét og grafikdriveren ud - dvs. afinstallere den gamle driver først, så slukke og udskifte kortet og tilsidst installere en ny driver til dit nye kort. Men husk: INTET er garanteret til at virke uden problemer, men så kan du jo poste et nyt spørgsmål.


0x50a46ab1.virnxx14.adsl-dhcp.tele.dk skrev Saturday den 17 April 2004 kl. 22:32: [ svar | nyeste ]
Mange tak for svaret, jeg må nok hellere lure på et nyt grafikkort, men hvilke er de bedste af de nævnte til MOHAA og til 900 mhz ???

MoH Ras



Rune skrev Sunday den 18 April 2004 kl. 00:27: [ svar | nyeste ]
GeForce3-4 Ti, Radeon 9600 (Pro/XT), GeForceFX 5600-5700 (Ultra) eller bedre kan anbefales. Find diverse priser og forhandlere her:

http://www.edbpriser.dk


0x50a46ab1.virnxx14.adsl-dhcp.tele.dk skrev Sunday den 18 April 2004 kl. 09:52: [ svar | nyeste ]
Rigtig mange tak for svarene !

Jeg prøver og håber det bedste...

Moh Ras



Peter skrev Sunday den 25 April 2004 kl. 10:02: [ svar | nyeste ]
Jeg har et spørgsmål omkrig Medal of Honor Allied A. Jeg har installeret det på to maskiner og vil spille multiplayer med min kæreste, men det er sgu lidt kedeligt i længden at spille to personer, kan man ikke et eller andet sted få det til at vrimle med tyskere? Altså så min kæreste og jeg er på hold sammen imod computeren?

Peter



0x50a17277.albnxx15.adsl-dhcp.tele.dk skrev Monday den 05 July 2004 kl. 14:26: [ svar | nyeste ]
man kan måske få bots og spille sammen eller kan man ikke



192.38.163.50 skrev Wednesday den 07 July 2004 kl. 12:35: [ svar | nyeste ]
Til Peter: Har du overvejet at skifte til Wolfenstein:Enemy Territory. Det er gratis og kan downloades på internettet. Der kan man også få bots som kan downloades på www.pcgamemods.com/4560/ Bemærk at det kun er beta version så de er ikke så gode


0x535857eb.albnxx15.adsl-dhcp.tele.dk skrev Thursday den 15 July 2004 kl. 10:27: [ svar | nyeste ]
Til Peter: Prøv www.mohfiles.com der kan man sikkert downloade et eller andet, måske også bots


0x535857eb.albnxx15.adsl-dhcp.tele.dk skrev Wednesday den 21 July 2004 kl. 21:27: [ svar | nyeste ]
til peter har du prøvet det?`



Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende