Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv forum statistik om os
Emner
Andet (49)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (275)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (84)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Grand Theft Auto III - det bedste fra PlayStation2 endnu bedre på PC
Software af Webmaster mandag den 03 juni 2002 kl. 16:42 [ Software ]
Grand Theft Auto III (GTA3) er et af de mest populære spil til PlayStation2 (PS2), og er nu ankommet til PC. Teksturerne er blevet meget skarpere, 32bit farver er understøttet og opløsningen kan sættes til 1600x1200x32 eller mere, hvis din skærm og grafikkort kan klare det. Spillet lider dog under alvorlige mangler, men formår alligevel at præstere glimrende underholdning. Og selv om GTA3 er udviklet til PS2, så er dette spil ikke rettet mod børn og teenagere; pga. af grov vold og sprogbrug er spillet forbudt i flere lande og aldersgrænsen sat til 17 år i USA.

Her er et billede fra starten af spillet:


Du starter som nybegynder i gangster-faget og har bolig i Liberty City's luderkvarter...

Spillet starter med, at din kæreste skyder dig ned under røveri, hvorefter politiet fanger dig. Under en fangetransport lykkedes det dog at slippe fri, og du får ophold i byen Liberty City samt starter med at udføre kriminelle opgaver for mindre gangster-bosser. De første opgaver er ret simple, men hurtigt får du mere avancerede missioner, såsom eksempelvis at påsætte bilbomber og bekæmpe rivaliserende bander.


I Red Light District koster pigerne mindre end en buket blomster...

PC-udgaven af GTA3 er en tro kopi af PS2-versionen mht. handling, og betyder, at spillet er opbygget i en slags episoder. Når en ny episode starter kan du typisk vælge mellem forskellige missioner, f.eks. kan du få ordrer fra en telefonboks eller opsøge forskellige gangstere, som sætter dig i arbejde. Når du i en episode har valgt en mission, så igangsættes denne og nye missioner kan først vælges, når den valgte mission er afsluttet. Spillet kan endvidere kun gemmes, når en episode/mission er overstået. Kikser en mission, og du dør, så starter du på hospitalet og mister dine våben. Endvidere kan du blive taget af politiet, såsom her:


Jo mere alvorlig kriminalitet som udføres, desto hårdere sætter ordensmagten ind - først med alm. forfølgelse, dernæst med vejspærringer og helikoptere, så FBI-agenter og sluttelig indsættes militæret

GTA3 benytter en grafisk teknik, som på engelsk kaldes "motion blur". Dette er ikke set i andre PC-spil og er med til at gøre GTA3 til en speciel oplevelse. Brugen af denne teknik ses især på dette billeder, hvor meget hurtige bevægelser foretages:


Brugen af "motion blur" virker fremragende og gør GTA3 til en surrealistisk og meget stemningsfuld oplevelse...

I GTA3 stjæler du hundredevis (tusindvis?) af biler og dette sker typisk ved, at du løber op på siden af en bil (som f. eks holder for rødt lys), åbner bildøren og hiver føreren ud:


I GTA3 stjæles biler ved at smide føreren ud, som her ses illustreret...

Stort set alle biler kan stjæles, og stjæler du en taxi, så kan du vælge at køre specielle taximissioner (og opnå en supertaxi, der er ialt 50 taxi-submissioner). Der er endvidere stor forskel på diverse automobilers køreegenskaber, og gode sportsvogne giver ganske anden køreglæde end store lastbiler. Bilerne tager dog skade ved sammenstød og ender sluttelig ofte med at eksplodere:


Når du ikke at forlade bilen inden den eksploderer, så vågner du op på hospitalet og enhver igangværede mission er tabt (men du kan blot prøve igen)

GTA3 er blevet berømt for omfattende handlefrihed. Det er naturligvis også muligt, at GTA3 virker ret frit, hvis man er vandt meget lineære spil. Er man derimod vandt til særligt ikke-lineære spil såsom Outcast og Morrowind, så virker GTA3 meget begrænset mht. handlefrihed. Godt nok kan du køre rundt i diverse byer, samle prostituerede op, køre taxi, stjæle brandbil (og deltage i brandslukningsmissioner) - ambulance (redde mennesker) - politibil (vigilant cop) - osv, dræbe tilfældige fodgængere, tage stoffer (hvorefter spillet afvikles ganske underholdende), lave diverse vovede stunts; men for hver episode, har du dog kun ca. 1-3 reelle missioner at vælge imellem.


I GTA3 kan du samle prostituerede op, køre dem til et afsides sted og via sådanne fornøjelser opnå forbedret helbredstilstand. Her forlader en prostitueret din bil efter at have tjent hele 20 US$...

I GTA3 kan du samle prostituerede op, køre dem til et afsides sted og via sådanne fornøjelser opnå forbedret helbredstilstand. Her forlade en prostitueret din bil efter at have tjent hele 20 US$...


GTA3 dækker over 3 områder, og du starter i Portland. Først senere kommer du videre til Staunton Island og dernæst Shoreside Vale

GTA3 er et af de bedste spil hidtil til at simulere dynamisk by-liv. Overalt er fodgængere, trafik, og bygninger. Alt er i 3D, og du kan næsten se rigtige 3D-bygninger, så langt som øjet rækker. Dette gør, at det i sig selv kan være en nydelse at køre gennem diverse bydele. Lignende efterligning af hårdkogt storbymiljø er næppe set bedre.


At køre gennem diverse bydele er ofte en fornøjelse i sig selv

Lyden er tillige bemærkelsesværdig i GTA3, da der er talrige kanaler (radiostationer) at vælge imellem, når du kører bil. Til fods hører du konstant kommentarer fra andre fodgængere mm., så betydningen af lyden i GTA3 kan ikke undervurderes mht. understregning af stemning og realisme i spillet. I spillet anvendes også døgncyklus, så både dag og nat opleves. Endvidere optræder forskellige vejrforhold, som f.eks. regn og tåge:


Eksempel på tågeeffekt, som er flot udført i GTA3

Et af de mest interessante aspekter ved GTA3 er dog indholdet af vold, som vi vil dedikere næste afsnit til:

ULTRAVOLD

Grunden til at mange holder af GTA3 er uden tvivl, at spillet er præget af vold. Du starter som småkriminel og ender som dreven og erfaren gangster. Talrige missioner omhandler at dræbe udvalgte ofre (f.eks. finde og grille 25 medlemmer af rivaliserende bande med en flammekaster på 2½ minut eller pløkke hjernen ud på andre kriminelle fra tag med riffel påsat kikkertsigte...). Her er et par eksempler på volden i GTA3, som har gjort dette spil specielt berygtet:


Blæs hovedet af et offer og nyd springblodet...


Kordrengene kom aldrig til gospelkoncerten...


Tilfældig vold mod tilfældige forbipasserene; bemærk blodet på fortorvet, ofret er ramt og forsøger formålsløst at undgå skæbnen...


Sjov med flammekaster (atter tilfældige forbipasserende på vej hjem til deres kære børn og ægtefæller efter en hård arbejdsdag, red.)

Ovenstående billeder illustrerer, at GTA3 ikke er for de mindste. Dog er spillet ikke helt på højde med Soldier of Fortune 2, grundet den ringere grafik i GTA3, men GTA3 kommer vel ind på en flot anden plads. Via diverse våben som håndgranater, maskingevær, pistoler, flammekaster, bazooka mm. kan vold og drab udøves på omfattende måder.

HARDWAREKRAV

I modsætning til tidligere konverterede spil fra PS2 til PC, såsom Red Faction og Project Eden, så afvikles GTA3 ikke superflydende i selv meget høje opløsninger. Tværtimod er GTA3 nok den mest elendige PS2 til PC konvertering, som hidtil har set dagens lys. Det betyder, at systemkravene til GTA3 er meget høje, hvis du vil opnå ca. 30 FPS i f.eks. 1280x1024, her er citat fra Gamespot:

"It's worth noting that the enhanced graphics come at a price. We tested the game on the "recommended" system--a 700Mhz CPU with 128MB of RAM and a 32MB graphics card--and were required to turn every detail to its lowest setting to make the game playable. And even then, it stuttered enough that the PS2 version seemed like the better alternative. It's hard to imagine that Grand Theft Auto III would run at all on the so-called minimum specs. Fortunately, when we tested the game on a higher-end system, with a newer graphics card and a faster processor, we experienced significantly better results."
Kilde: http://gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2868062,00.html

Også Eurogamer konkluderer:

"If you're thinking about buying GTA3, you have to ask yourself two questions - do I already own the PS2 version, and is my PC much more than a year old. If the answer to either of these questions is yes, you can probably forget about it. If you have yet to witness the splendours of GTA3 though and have the hardware to handle it, you're in for a real treat."
Kilde: http://www.eurogamer.net/content/r_gta3_pc/2/

GTA3 kræver først og fremmest et hurtigt grafikkort. Uden hardware transform & lighting og mindst 32MB ram (meget gerne 64MB) på grafikkortet, så er dette spil ikke meget værd. Og uden GeForce3-4 Ti eller Radeon 8500 samt cpu på mindst 1 GHz er ethvert håb ude, hvis du aldrig ønsker at komme under 25 FPS i 1024x768 med størst muligt synsfelt (=maksimal "draw distance"). I 1280x1024 går det dog galt for selv GeForce3 (Ti 500), medmindre disse indstillinger anvendes:


GTA3 kan fint afvikles i 1280x1024x32, hvis frame limiter sættes på ON. Maksimal "draw distance" er naturligvis et must

OPDATERET: Det ser ud til, at dårligt ydelse i GTA3 især i høje opløsninger skyldes problemer med hardware T&L. Download programmet 3D-Analyze v1.3 og vælg "Force SW T&L" (dvs. deaktiver hardware T&L, husk at indstille "DLL Path" og "EXE" til hhv. din GTA3-mappe og GTA3.exe-filen):

http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/TOOLS/3DAnalyze.rar

GTA3 kan nu afvikles flydende i 1600x1200x32. Endvidere vil der forhåbentlig snart udkommer en patch fra RockStarGames. Hvis deaktiveret hardware T&L er alt, hvad der skal til for at rette fejlen, så er RockStarGames tilnærmelsesvist utilgiveligt ringe udviklere. Tak til Mikel Musial for aldeles fremragende opklaringsarbejde.


De minimale krav til PC-hardwaren er ifølge producenten:

CPU: 450 MHz Intel Pentium III eller AMD Athlon
RAM: 96 MB
GRAFIKKORT: 16 MB video card med DirectX 8.1 kompatible drivere
LYDKORT: DirectX 8.1 kompatibelt

Vi anbefaler:

CPU: 1 GHz
RAM: 256MB
GRAFIKKORT: T&L-kompatibelt gerne med 64MB ram eller mere


Grafikken i GTA3 er bestemt ikke gratis og kræver først og fremmest et meget hurtigt grafikkort

GTA3 lider dog under alvorlige mangler, mest grelt er dog, at dine biler kan fordampe pludseligt, og Eurogamer oplevede, at en bro pludseligt blev gennemsigtig (vejen blev usynlig og vandet kunne ses nedenfor - bilen fortsatte dog med at køre i "luften"). Gemmer du et spil kan du også risikere, at din aktuelt stjålne bil forsvinder, med mindre den er sat i en speciel garage. Enkelte gange skete der endvidere det, at musens windowsikon kom til syne i selve spillet og kun en genstart af spillet kunne fjerne dette irritationsmoment. Derudover opleves ofte direkte elendige teksturer, og selv om disse er meget bedre end i PS2-versionen, så er de milevidt bagefter spil som f.eks. Soldier of Fortune 2 og Return to Castle Wolfenstein. Også flader, hvor polygoner støder mod hinanden, ses ofte tydeligt og vidner om den lave grafiske kvalitet, som GTA3 besidder. Diverse træer mm. er også direkte elendigt lavet, ofte blot vha. to teksturer, som man oplevede det i PC-spil for flere år siden. Men nu er PlayStation2 jo ej heller noget at råbe hurra for, og diverse alvorlige hardwarebegrænsninger hos PS2 ifht. PC ses desværre tydeligt i GTA3. Så lad være med at investere i GTA3 udelukkende pga. grafikken og det tekniske design, GTA3 eneste rigtige fordel er spillets handling.


GTA3 ser måske flot ud på disse billeder, men er desværre plaget af mange grafiske fejl og mangler

SAMLET VURDERING

GRAFIK - 80% (8-tal). GTA3 imponerer ved konstruktionen af storbymiljø, og dette er ikke set bedre. Desværre er diverse teksturer af så håbløs kvalitet, at man som PC-ejer ofte må tage sig til hovedet. Dette skyldes primært, at PC-versionen er så ringe forbedret ifht. til PS2-versionen, og den ynkelige grafik fra PS2-versionen skinner igennem. Teksturforarbejdningen er i GTA3 milevidt bagefter moderne PC-spil som f.eks. Soldier of Fortune 2, Jedi Outcast og Morrowind. Avancerede grafiske effekter såsom pixelshader, bumpmapping eller fotorealistisk tekstur findes simpelthen ikke i GTA3.

TEKNISK UDFØRSEL - 70% (7-tal). GTA3 er teknisk set meget ringe. Spillet burde uden problemer kunne afvikles i mindst 40 - 60 billeder per sekund i 1280x1024x32 med GeForce3, men det bliver spillet ikke (med GeForce3), fordi programmerne har lavet den hidtil ringeste PC-konvertering af et PS2-spil. Spillet kan dog afvikles i ca. 100 FPS i 640x480 med Athlon XP 2100+ og GeForce3, men festen stopper allerede i 1024x768, medmindre frame limiter aktiveres (Så alt kører ca. 30 FPS). GTA3 er derfor teknisk set et uhyre middelmådigt spil, men kan dog sagtens afvikles relativt flydende i høje opløsninger, hvis frame limiter aktiveres. Kravene til grafikkort afspejler, at GTA3 med stor sandsynlighed ville kunne optimeres ekstremt meget mere end hvad aktuelt er gældende.

LYD = 95% (11-tal). Som et stort plus understøtter GTA3 EAX Advanced HD, som kun Creative Labs Audigy lydkort kan anvende (svarer til EAX 3.0). Mindre bemidlede lydkort kan også være med, da GTA3 stort set understøtter alle aktuelle avancerede lydstandarder. Endvidere er musikken og lydeffekter eksemplarisk udført og understøtter den hårdkogte storbystemning.

STYRING = 90% (10-tal). Takket være understøttelse af musen minder styringen af din spilfigur til fods om styringen i f.eks. Tomb Raider (3. persons styring). Bilkørsel foregår via tastaturet, og alt er glimrende designet i denne henseende. Endvidere kan diverse taster konfigureres efter ønske.

GAMEPLAY = 90% (10-tal). GTA3 imponerer ved at være den hidtil bedste og mest overbevisende gengivelse af storbymiljø. Spillet er ret arkadeagtigt og lineært, hvis vi sammenligner med særligt ikke-lineære spil som Outcast og især Morrowind. Til trods for, at GTA3 har talrige grafiske mangler og fejl, så er det dog spillets handling og detaljerigdom, som gør, at vi aktuelt overhovedet kan anbefale dette spil. Spillet er gennemført politisk ukorrekt og simulerer udvikling af kriminel løbebane. Du kan samle prostituerede op, skyde tilfældige personerne ned, udføre avancerede gangstermissioner og gøre alt det, som i den virkelige verden ville medføre lange fængselsstraffe (og iøvrigt dødsstraf i mange lande). GTA3 er således et slaraffenland for alle, som savner at få afløb for indestængte kriminelle fantasier. GTA3 tilbyder et gennemført miljø og spilverden, hvor du, hvis du har hardware til det og kan leve med den ofte ringe PS2-agtige grafik, kan få oplevelser hinsides, hvad andre spil kan tilbyde.


GTA3 er et omfattende spil med 73 hovedmissioner, samt et hav af mindre missioner, og tager mange timer at gennemføre

GTA3 blev testet på følgende PC:
CPU: AMD Athlon 2100++ (1750/140 MHz - oc Athlon XP 2000+)
BUNDKORT: ASUS A7V266-E Raid (VIA KT266A)
GRAFIKKORT: ASUS V8200 Deluxe GeForce3 220/487 MHz (oc 200/460) med Nvidia Detonatordriver 28.32 (WHQL)
RAM: 512MB SAMSUNG PC2700 (bios 2-2-2-5-1, hurtigste indstillinger)
LYDKORT: CREATIVE LABS SoundBlaster Audigy Player (WHQL driver)
STYRESYSTEM: Windows98

Alle grafiske detaljer blev aktiveret i på højeste niveau, dvs. maksimalt synsfelt (="draw distance") og motion blur (="trails"). Ingen tegn på ustabilitet blev observeret med Detonatordriver 28.32 (dvs. ingen crash til Windows desktop). Estimeret billedrate 25 - 30 per sekund i 1280x1024x32 (ca. 50 uden frame limiter - men pludselige og rykvise nedgange i billedraten med deaktiveret frame limiter gjorde det uholdbart med denne indstilling).



Rune skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 17:30: [ svar | nyeste ]
Og så var der ham som skrev det først indlæg :oP..... Og jow, GTA3 er totalt griner spil !!!


Rune skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 19:47: [ svar | nyeste ]
Hmmm, måske jeg skulle søge folkeregistret om copyright på mit fornavn :-)


-r4z3r_xP- skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 17:51: [ svar | nyeste ]
Jeg har ikke fået prøvet spillet endnu, men bliver da lidt skræmt over at man med et Geforce 3 Ti 500 ikke engang kan få det til at køre flydende. :-(

Billederne ser ellers lækre ud !



Mikel Musial skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 18:27: [ svar | nyeste ]
Kender i ikke en side hvor jeg kan finde nogle MAPS? har fundet en men siden er nede eller blevet slettet så hvis en af jer som kan hjælpe mig derude så mange tak ;=)

PS DEJLIG TEST!



62.79.26.48 skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 20:36: [ svar | nyeste ]
Du kan finde maps her: http://www.sharereactor.com/release.php?id=1700


Alex T skrev mandag den 03 juni 2002 kl. 20:38: [ svar | nyeste ]
Hvis du ser hvem spilproducenterne samarbejder med bliver du ikke overrasket over den ringe ressourceudnyttelse...netop grafikkortproducenterne..:-) Udover dette ser grafikken ud til at være middelmådig både på playstation og på pc.


John skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 07:19: [ svar | nyeste ]
Jeg kører det fint på min 'gamle' P3 450 m/GForce 2 mx400, i 800x600 m/ 'Trails' slået fra.


Sadat skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 08:09: [ svar | nyeste ]
Virkelig ringe port spil :( GTA3 til PS2 var virkelig fedt, sjovt at styre og det kørte flydende..(minimale slowdowns) men så kommer pc versionen hvor der på mystisk vis der hoppet bugs i og så kører det som.... lort!

Virkelig en skuffelse... Ingen multiplayer... nåhh.. Det var kun DET man havde set frem til i PC versionen.

Hvis man sammenligner så er PC versionen et totalt flop, folk der siger anderledes er bare PC fanatikere som satdig mener at PC'ere udgør bedre spil-platformer end konsoler til alle spil.



Fuskersen skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 08:35: [ svar | nyeste ]
Jeg syntes det er mærkeligt. Jeg kører i 1024x768x32 med draw distance på max og alt undtagen V-sync og Wide screen sat til ON. Det hakker over hovedet ikke på noget tidspunkt og jeg har skam "kun" en Celeron 1200 sammen med et GF3 Ti200 der ikke er clocket. Kører standard 175/400.

Jeg ved godt der står 1280x1024 og der er helt sikkert også forskel på performance, men jeg syntes ikke 1024x768 ser ringe ud, og så længe det kører flydende, så kan man vel sagtens klarer sig lidt endnu med sit GF3 !!



Rune skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 11:33: [ svar | nyeste ]
Med frame limiter = ON afvikles GTA3 fint i indtil 1280x1024 med GeForce3 (30 FPS). Problemer ser ud til at opstå, hvis frame limiter sættes til OFF i de høje opløsninger (widescreen sparer iøvrigt fillrate og giver bedre ydelse). Med hurtigt [GeForce3-klasse] grafikkort og ca. 700 MHz cpu burde alle kunne køre GTA3 acceptabelt, såfremt DEFAULT indstillingerne under "display"-settings bevares (skærmopløsningen kan dog ændres op til 1280x1024x32). Og spillet afvikles skam langt mere flydende på PC end på PS2 med den rette hardware (i 640x480x32 med frame limiter + vsync = off, fuld draw distance og trails = on er ydelsen ca. 3-4x, hvad PS2 kan klare med Athlon XP 1750/140 og GeForce3, hvis vi skal forsøge at sammenligne under så ensartede forhold som muligt).


MaD skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 12:28: [ svar | nyeste ]
Det kører sku flydende nok på min...

P4 2000, 512 mb ddr, GF4 TI4400...:)



Rune skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 12:36: [ svar | nyeste ]
Med programmet FRAPS kan billedraten måles i f.eks. GTA3:

http://www.fraps.com/

Jeg målte i denne henseende med frame limiter = OFF, vsync = OFF, trails = ON, draw distance = MAX (Athlon XP 1750/140 MHz og GeForce3 220/487 MHz):

640x480x16 (PS2-mode): 60 - 224 FPS (gennemsnit ca. 80 FPS)
1280x1024x32: 26 - 55 FPS (gennemsnit ca. 40 FPS)

Spillet hakker dog underligt i 1280x1024, men er ultraflydende i 640x480 (ekstemt meget bedre end, hvad PS2-versionen kan præstere i samme opløsning - PS2 versionen hakker flere steder i det, dvs. er et godt stykke under 30 FPS). Sættes frame limiter til ON (vsync stadig OFF), afvikles spillet konstant i 30 FPS i både 1280x1024 og 640x480 uden problemer. Bemærk dog også, at FRAPS-programmet giver 1-2% reduceret billedrate :-)


Sadat skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 13:05: [ svar | nyeste ]
Spil i 640x480 på din pc og spillet er så grimt at det kan være ligemeget. PS2 versionen ser bedre ud... og kører mere stabilt vil jeg så kalde det. Slowdowns får man meget hurtigt på pc'en. Og så hakker det bare generelt synts jeg... Jeg har FRAPS og selv om det kørte "flydende" med 100+ ved garagen, så når jeg løb med manden hakkede bevægelserne stadigvæk. Da jeg ville løbe ud på vejen sad han fast i et sekund og så fløj han 10 meter frem og havde misted liv... En bug jeg aldrig har oplevet i PS2 versionen.

Spillet er fedt nok.. bare ikke til pc.



Baumspieler skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 13:46: [ svar | nyeste ]
hvis jeg nu siger "at kigge rundt med manden i regnvejr" hvad siger i så??


Rune skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 17:04: [ svar | nyeste ]
At min ærtehjerne ikke helt fatter, hvad du mener (bortset fra, at spillet bliver ret tungt i høje opløsninger, når det regner - og at regnen er elendigt lavet). Derudover kan flere GTA3-reviews findes her (PC-versionen):

Gamespot (UK) = 97%:
http://www.gamespot.co.uk/stories/reviews/0,2160,2111219-2,00.html

Gamespot = 93%:
http://gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2868062,00.html

IGN = 94%:
http://pc.ign.com/articles/360/360877p1.html

Battle Fields Network = 90%:
http://www.battle-fields.com/review.php?reviewid=48

Actiontrip = 90%:
http://www.actiontrip.com/reviews/grandtheftauto3.phtml

Spilzonen = 98%:
http://www.spilzonen.dk/content/anmeldelse_spil.asp?id=466

Underligt nok er flere sites helt oppe at køre på trods af, at GTA3 for mange vil være en stor skuffelse grundet den mindre heldige konvertering.


Ymer skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 17:41: [ svar | nyeste ]
Det kører flydende i 1280*1024*32bit og uden de fejl som der skrives om i den her artikel.

Min 'puter:

512 ram 1Ghz athlon + asus ti4400

...og forøvrigt. Gameplayet er genialt!



steffen skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 18:13: [ svar | nyeste ]
jeg har nettop lige købt dette spil og kan ikke få det byttet. og det lagger helt sygt i 1024*??? og har en athlon 1900+ med 512DDR ram og geforce 2 pro med 64DDR. PLZ HELP ME


Baumspieler skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 19:17: [ svar | nyeste ]
Jeg mener at regnen får bevægelserne til at blive forsinket i alle opløsninger over 1024x768 med fps limiter on....det føles ikke som lag ved mig bare forsinkelse


Chr skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 19:33: [ svar | nyeste ]
Lige en kommentar til alle dem der er skuffet over at der ikke er multiplayer med i GTA3 så kan i jo prøve at søge på de forskellige (engelske) forums... Der er fundet mange spor af en multiplayerdel, den er bare ikke gjort færdig. Der er så flere der vil prøve (og er igang) med at lave en modification til GTA3 hvor det vil være muligt at spille multiplayer.

Spørgsmålet er så om det lykkedes, og når / hvis det lykkedes om vi så ikke forlængst er stoppet med at spille GTA3...?

Jeg har kun spillet PS2-versionen og mener det er klart blandt de bedste spil... GTA har jo altid været genialt... ;) Det er sq bare ærgeligt de har dummet sig med den ringe konvertering.



Mikel Musial skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 20:38: [ svar | nyeste ]
frame limiter = OFF, vsync = OFF, trails = ON, draw distance = MAX

Fatter ikke hvorfor du kører denne opsætning...

når jeg har frame limiter = OFF så fucker det fuldstændigt trails = ON det er sq da ikke særlig fedt! det er da irreterende at kigge på jeg kører det sådan og det kører fint på min skod computer...

frame limiter = ON, vsync = ON, trails = OFF, draw distance = Standard



Rune skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 21:50: [ svar | nyeste ]
Disse indstillinger var udelukkende for at måle max. fps med fuld draw distance, det er ikke realistisk at spille med disse indstillinger - medmindre du måske anvender GeForce4 Ti (GTA3 er først og fremmest krævende for grafikkortet, så det er en mulighed, at GeForce4 Ti er fordelagtigt; cpu betyder næppe ret meget).


Wargasm skrev tirsdag den 04 juni 2002 kl. 22:29: [ svar | nyeste ]
Har p3-850 og GF3. WinXP Kører i 1024, Frame limiter OFF, Draw distance MAX, Blur OFF, Sync OFF. Kører sgu perfekt. Genialt spil.


[TRIX]Phobos skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 00:20: [ svar | nyeste ]
jeg har lige nogle enkelte spørgsmål. kan man ikke få en kilometertæller, jeg mangler ligesom lidt en når jeg drøner ud af ringvejen i min Viper aka. cheban. Det her spil burde få højere i gameplay, hvad mere kan man ønske sig? Meje mennesker, Stjæle alverdens form for biler, og indhandle/indsamle mange forskellige våben :-)

GTA3 afvikles ikke så godt på en PIII 800 mhz med TNT 2 ultra, men da jeg snart får Geforce 4 Ti4200 burde det da blive bedre :))) jeg kan ikke rigtigt se det seje i det der "blur", "trails" eller hvad det nu hedder, udover at det selvfølgelig får selv den stærkeste maskine til at lagge groft(næsten da)



Rune skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 00:44: [ svar | nyeste ]
Førende fora til GTA3 kan findes her, hvis du har problemer med GTA3:

http://www.gta3forums.com/ib/ikonboard.cgi

Flere mente, at lydkortet kunne give problemer, dette kunne jeg falsificere (deaktiveret lydkort hjalp intet, deaktivere musik/sfx hjalp ej heller). Samme galdt, at man kunne slette models/txd.*-filerne og få spillet til at udarbejde nye teksturer - dette hjalp nul og niks. 16-bit rendering hjalp ej heller (eller rendering af tekstur-filer ved 16-bit indstillinger). Det virker, som om spillet loader teksturer (eller musikfiler?), når spillet startes op for allerførste gang - når spillet har kørt i et par minutter er alt stort set helt flydende. Hvis denne teori er korrekt, så forklarer den tillige, at store opløsninger plages mere af disse opstartsproblemer end små opløsninger, da teksturer fylder mere i store opløsninger og derfor tager længere tid om at loade/bearbejdes. AGP-teksturing kan måske spille en rolle og forklare, hvis GeForce4 Ti med 128MB ram klarer sig meget bedre end 64MB grafikkort. Hvis enkelte oplever, at GTA3 afvikles totalt flydende (uden det MINDSTE hak eller gentagne superkorte opbremsninger) efter, at spillet startes op første gang (dvs. lige efter, at du har tændt din PC) med FRAME LIMITER = OFF, VSYNC = OFF, TRAILS = ON og DRAW DISTANCE = MAX i 1280x1024x32, så vil jeg meget gerne høre herom (inkl. styresystem og valg af detonatordrivere). CPU skal dog helst være ca. 1,5 GHz i dette tilfælde, så nedgang i hastighed bemærkes maksimalt (hvis den forekommer). Jeg er aktuelt ved at downloade Detonator driver 29.42 og fortsætter evt. med 29.11, så må vi se, om dette betyder noget (jeg tror det dog næppe...).


Mikel Musial skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 01:05: [ svar | nyeste ]
der er kommet et FIX til grafikken Det har hjulpet mig ENORMT MEGET!!! TRO MIG!!!

Tjek det ud http://www.shacknews.com/funk.y?id=3795260



Mikel Musial skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 01:07: [ svar | nyeste ]
Forresten kan jeg ikke få det der Frames program til at virke... hvad skal jeg gøre?


Rune skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 01:31: [ svar | nyeste ]
Du skal blot aktivere FRAPS programmet og dernæst starte et spil op - så burde FPS stå i et af de øverste hjørner (defaultindstillinger). Husk, FRAPS virker desværre ikke sammen med 3D-Analyze v1.3.


Rune skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 01:28: [ svar | nyeste ]
Det ser ud til, at Mikel Musial er dagens mand, download programmet 3D-Analyse 1.3 og vælg Force SW T&L (dvs. deaktiver hardware T&L):

http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/TOOLS/3DAnalyze.rar

Jeg kan nu afvikle GTA3 flydende i 1600x1200x32 og det er alt, hvad jeg nogensinde har ønsket. Endvidere vil jeg gætte på, at der snart kommer en patch fra RockStarGames. Hvis deaktiveret hardware T&L er alt, hvad der skal til for at fikse fejlen, så er RockStarGames tilnærmelsesvist utilgiveligt ringe udviklere. Og endnu engang stor applaus til Musial for aldeles fremragende opklaringsarbejde.

NB. Detonator 29.42 (WHQL-certificerede) ser ud til at virke fint, højere score i 3DMark 2001 (200 points), ingen ustabilitet eller problemer hidtil.



Thomas skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 08:52: [ svar | nyeste ]
Så vidt jeg ved kører GTA3 i Criterions RenderWare (3D Engine) på PS2, så lur mig om ikke den også gør det på PC. PC versionen af RenderWare er ikke noget at skrive hjem om, hvorimod PS2 versionen efter sigende skulle være god. En del af den dårlige performance kan altså skyldes den ringe 3D engine.


Baumspieler skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 13:42: [ svar | nyeste ]
3d-analyzis.....jo da det hjalp da super meget på GTA3 min framerate faldt fra ca. 65-70 fps med frame limiter off til 22-30 fps med 3d-analyzis og frame limiter off...dog retter "Force software TnL" op på de mærklige hvide streger der nogen gange kommer i vandet og nogen steder på vejbanen.

min maskine: 1,4 ghz t-bird Abit Kt7-raid 649 mb pc133 ram Geforce3 232/532 core/mem Detonator 28.32 kører Windows XP pro



Alex T skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 17:30: [ svar | nyeste ]
Halløj, 1600x1200x32 flydende må være lækkert. De screenshots der er vist er ikke så imponerende, så måske at Rune lige gider at poste et enkelt eller 2 shots i højeste opløsning?


Webmaster skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 22:38: [ svar | nyeste ]
Her er link til 2 billeder i1600x1200x32 (GeForce3, Detonator 28.32)

billed 1
billed 2



Mikel Musial skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 19:55: [ svar | nyeste ]
;) Lyder godt! ;)

Kan man så IKKE tjekke ens FPS i GTA3 når man bruger 3D-Analyze v1.3.?

hvordan skal jeg så tjekke det?



Rune skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 22:45: [ svar | nyeste ]
Du kan jo blot aktivere "frame + polygon counter" i 3D-Analyze :-) Det virker fint.


Jacob skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 21:04: [ svar | nyeste ]
Hejza hvor er det at man kan finde patchen når den engang udkommer???

Hvordan tror i det vil køre på sådan en pc: 1 Ghz T_Bird 256 mb sd-ram pc 133 Geforce 2 mx 100/200 MSI K7T Turbo via kt 133a

Jacob

PS. gerne Rune der svare



Rune skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 22:58: [ svar | nyeste ]
1) prøv http://www.rockstargames.com/

2) det er svært at sige, din cpu er ok, men dit grafikkort vil næppe være relevant i mere end 640x480x32, evt. 800x600x16. Det vil dog undre mig, hvis du ikke kan opnå ca. 20-30 FPS i disse opløsninger (normal draw distance).


Hans skrev onsdag den 05 juni 2002 kl. 23:24: [ svar | nyeste ]
Har lige instal. GTA3 og har problemer med at der ikke er nogen tekst på menuer i spillet. (det ser ud til at være et grafik problem)

Kan nogen hjælpe?

AMD XP 1800+,512MB,Leadtek gf4 ti4200 XP Prof,



Mikel Musial skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 00:51: [ svar | nyeste ]
der er kommet en Nude patch den kan hentes her...

http://www.svenimania.com/cgi-bin/sveni/download.cgi?id=gta3-patch.zip

Hans Hvilket Styresystem kører du med?



212.237.68.231 skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 10:11: [ svar | nyeste ]
er der ikke kommet en XP patch til GTA 3


Rune skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 11:11: [ svar | nyeste ]
I readme-filen til GTA3 er anført hjælp ved problemer med WinXP, læs denne, nogen reel patch er ikke ankommet.


Mikel Musial skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 13:22: [ svar | nyeste ]
Nogen som kan få Nude Patchen til at fungere?


J.Mohr skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 20:02: [ svar | nyeste ]
Joo, men der er ikke så meget nude over den, ved et par af pigerne kan man se lidt af deres bryster..
Ikke det helt vilde.. 8-)



Rune skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 20:31: [ svar | nyeste ]
"Fortæl mig, om du forsøgte at installere GTA3-nude-patchen, så skal jeg fortælle dig, hvem du er" [gammelt kinesisk ordsprog :-]


Martin Hansen skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 21:51: [ svar | nyeste ]
En "Nude patch".

Hmmm, måske man skulle tjekke dette spil ud alligevel - Ultra vold og nøgenhed, nu mangler der vist bare et USB kompatibelt "kanyle-joypad" til lidt ekstra stimula :-)



Erik Winther skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 23:00: [ svar | nyeste ]
I den readme fil, hvor problemet henviser til en ikke så god D3D8.dll i Mircoskrot Windblows XP, er der tale om en generel fejl, som sikkert først bliver rættet med Direct-X9, så indtil da, hent roligt den update de linker til, den erstatter blot D3D8.DLL samt Screensaverne i XP, fejlen har også bevirket at XP ikke var så glad for at gå i Dvale/Standby, ved nogle Drivere.

Den fejl er absolut med til at skabe den mangel på tekst i GTA3, så bare kør opdaten.

Jeg synes det er et fedt spil, har normalt været med anti GTA, syntes ikke det hørte hjemme på PC, med det ovenfra look, men dette er for sejt, og alle de fede SKINS man kan lave, giver det et helt personligt præg, men alt er jo smags sag.



Erik Winther skrev torsdag den 06 juni 2002 kl. 23:14: [ svar | nyeste ]
Ææææhh........Det med volden, snakkke jeg lige med nogle andre om forleden, det er selvfølgelig et tema, nutildags, MEN, MEN, MEN, nu ikke for at larme helt vildt.

Er det ikke mystisk, at det er i de lande som LARMER mest om "Volden i Computer Spil, er med til at ødelægge børn/ungdommen og derfor SKAL CENSURERES" , bare se dem syd for os, de har selv ved Duke Nukem, lavet en masse spektakel, dog er det lige netop dem der har problemer med Skyde Gale Kids, vi som sluger alle de spil råt og ellers stammer fra et blodtørstigt folke færd som Vikingerne absolut var, har da ikke de tendenser, og i Tyskland var et af de første tilfælde af AMOKLØB helt tilbage midt i halvfjerdserne, gad vide hvilket PC Game der var skyld idet!



Mick skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 09:57: [ svar | nyeste ]
OT Erik ;) - men vigtig debat.

Da jeg selv har analyseret 3D spils indvirkning op ens mentalitet samt andre aspekter er jeg lidt træt af alle disse skræmmehistorier. Det er nemlig ikke spillene, men den manglende omsorg og interesse fra forældrene (alle de forstyrrede unge som man læser om fra USA og nu i Tyskland har alle haft det til fælles at INGEN af dem har haft voksenkontakt - primært til en far eller anden mande-identitet de kunne forholde sig til).

Det amerikanske samfunder bygger på en illusion om "familien". Men deres egne eksperter peger netop på at den IKKE findes - hvilket også ses af rodløsheden er ovre (se evt. 60 Minutes fornylig hvor de netop endnu engang fremhævede dette skisme). Man ved det fordi de amerikanske milli-baser har egne -moderne- skoler hvor forældrene deltager nu og da. Der er så godt som nul raceproblemer, alle ungerne - også de fattige søger højregående uddannelser etc etc....).

Men se om resten af USA (eller os her ovre for den sags skyld) kunne finde på at pege fingre af forældrene... janteloven lever :(

Noget HELT andet er at jeg personligt ikke ville lade andre end ret "stabile" unge få lov til at spille DOOM III når den kommer (se gameplay AVI'en og skru op for lyden...).

Selv holder jeg mig til Descent 3 - masser af action, super multiplayer muligheder og NUL blod/splat.



F3d3 skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 10:41: [ svar | nyeste ]
Jeg elsker simpelthen GTA alle sammen, men kan jeg i det hele taget køre det? jeg spller ikke så meget, så jeg har bare et Gforce1 sdr. og en 1700+ (min gamle cpu gik i stykker)jeg overvejer at købe en KYRO II, for jeg gider ikke at bruge 4000 på det nyeste grafikkort. Desuden har jeg lige samlet en computer til en kammerat, og jeg blev vildt overvældet af farvegengivelsen og TV-out funktionen, så jeg kan sagtens finde på at bruge de 800kr på den! Men kan jeg køre GTAIII i en rimelig opløsning?


Rune skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 14:55: [ svar | nyeste ]
Der er mange problemer med GTA3, især med grafikkort, som ikke er produceret af Nvidia. Start evt. med at købe spillet og installer Detonator 28.32-driver til dit grafikkort. Hvis ydelsen er utilfredsstillende, og hvis økonomi og GTA3 betyder mest, så køb GeForce3 Ti 200 til kr. 1.099,00 med 128MB TV-Out fra Palit Microsystems (TV-Out er ok, du kan sagtens se film, dog kun på én skærm). Hvis TV-Out betyder mest, tilbyder Radeon8500 bedre løsning inkl. DVD-hardware dekodning, mens GeForce4 Ti 4200 har bedste ydelse/pris og understøtter 2 skærme, men ikke hardware DVD-dekodning.


Allan Hundebøll skrev tirsdag den 18 juni 2002 kl. 02:35: [ svar | nyeste ]
Køb ikke et Kyro2. Jeg har selv haft et og det var skod. Nogle spil kører rigtigt godt, mange spil kraver updates/driver "fusk", og mange nye spil kører dårligt... Tile based rendering er smart, men det er et helvede, selv for PC nørder. Jeg have Nvidia GF2 MX, købte Kyro2 men savnede mit MX! Nu har jeg et ASUS GF3 ti200 (@220/500 Mhz) og det er jeg glad for. Hvis du bare vil have et kyro2 så kan du købe mit Hercules 4500 (64 MB) for 500,-


Rune skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 19:56: [ svar | nyeste ]
FiringSquad har vureret GTA3 til 84%, læs det hele her:

http://firingsquad.gamers.com/games/gta3


Rune skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 21:37: [ svar | nyeste ]
Hmmm.. det tip med at vælge Force SW T&L, har da lige den modsatte effekt...

Men for lige at starte, så i alt den tid jeg har haft GTA3, har det kørt flydende i 1024x768 med alt gejlet fyret op.. og det er på en 1Ghz P3 GF3TI200.. Men ville da lige prøve det tip, for at se om man kunne se forskel, og jow det begyndte at hakke for vildt, så jeg vil ikke anbefalde Force SW T&L.

Så håber sku da ik RockStar laver det sårn i deres patch, det vil da sutte mås.

Mit tip: Detonater 29.42 gav mig et godt boost i GTA3 og lidt over 200 point mere i 3DMark2001.



Rune (webmaster) skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 21:50: [ svar | nyeste ]
Det er muligt, at det kun er fordelagtigt at fjerne hardware T&L, hvis en meget kraftig cpu kan kompensere for manglen på hardware t&l. Jeg testede med Athlon XP 1750/140 MHz, og her virker software T&L klart bedre og langt mere flydende end hardware T&L. Samme problem ses iøvrigt også i Sheep, Dog 'n Wolf, hvor jeg også oplever langt bedre ydelse uden hardware t&l (selv på P3 950 MHz). Men forskellige systemer med forskellige software (styresystemer) kan opføre sig meget forskelligt, så der er ofte ikke andet at gøre end at eksperimentere sig frem mod bedste løsning.


Erik Winther skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 22:49: [ svar | nyeste ]
Mr. Chef på siden *LOL* Er du ved at komme i identitets krise, du må ha en AKA. Men uanset om det var dig der foreslog det med Pallit Daytona G3Ti200 128MB, så vil jeg være forsigtig, der er til forskel overfor Point Of View, en 0.28 BIOS ikke en 0.26, det var den eneste fysiske og visuelle forskel, men den har betydet at jeg har måttet returnere skidtet, da den gik ned hele tiden og Pallit Microsystems, ikke mente at have RÅD til at svare på min meget klare henvisning til at de måske havde gang i noget de ikke helt havde styr på, de POV. kort til et par hundrede mere, har jeg anvist flere gange, der er ingen af dem der fryser eller skaber sig underligt, så Daytona, billigt, men BILLIGT!

Det er normalt også dem vi ser mest, fortvivle om hvorfor deres spil ikke kører som de skal, ikke bare den model!

Til Mick, går ud fra at OT var ment som kompliment, men har brug for en tolk!

Een ting, mener jeg dog af egen erfaring, jeg er absolut en fart bølle, siges der, rigtigt nok :o) Jeg har dog lagt mærke til at spil der byder på rigelig adrenalin push, kan få mig til at slappe af i den "offentlige" trafik, tror at splatter spil, kunne have samme virking hvis det ser ægte ud, hvis man er ærlig, hvorfor ser man styrtløb, og hvorfor hedder det sådan, nemlig, bare de ikke er lammet bagefter, så ser sådan en flyvetur da skide skæg ud, Formel1 uden reservedele i luften, er også lidt af Stevie Wonder og Fyrværkeri, og jeg har ikke set en spille figur blive sur over et smadret fjæs, nææ han stiller sku op igen for at få desert.

Det er nu også det de "kloge" mener at børn ikke kan forstå at i "the real world" fungerer det anderledes, jajaja, er jeg ikke enig i.



Rune skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 23:07: [ svar | nyeste ]
Ok, godt med advarslen vedr. Palit GF3 Ti 200. Jeg kender flere, som har købt GF3 Ti 200 fra Palit med 128MB, ingen har haft problemer, men disse har også haft SIS- eller Intel-baserede bundkort. Det er muligt, at VIA bundkort ikke virker ordentligt med grafikkort fra Palit Microsystems. Ejere af VIA KT266A eller KT333 og Palit Microsystems GeForce3 Ti 200 (64 eller 128MB) er meget velkomne til at berette om deres oplevelser...


Allan Hundebøll skrev tirsdag den 18 juni 2002 kl. 02:44: [ svar | nyeste ]
Jeg har installeret et Daytona GF3 ti200 i en gammel Athlon 550 Mhz og det spiller fint.


Erik Winther skrev fredag den 07 juni 2002 kl. 22:55: [ svar | nyeste ]
Hmm On Target ? OT


Rune skrev lørdag den 08 juni 2002 kl. 13:53: [ svar | nyeste ]
Der er vist ugler i GTA3-mosen. Her er et par testresultater målt i 1024x768x32 med trails=on, max. draw distance, vsync=off og frame limiter=off:

3D Analyze (hardware T&L) = 36 FPS
3D Analyze (software T&L) = 41 FPS
FRAPS (hardware T&L) = 44 FPS

Med 3D Analyze hardware T&L hakker spillet ikke længere, hvilket tyder på, at 3D Analyze påvirker spillet ved programmets blotte tilstedeværelse. Med FRAPS aktiveret virker spillet som hvis hverken FRAPS eller 3D Analyze er aktiveret, dvs. spillet hakker, men afvikles hurtigt. Så 3D Analyze ser ud til at kontaminere hardware t&l resultater, således at disse resultater ikke er repræsentative. Omvendt ser det dog ud til, at både 3D Analyze måler FPS korrekt - blot under forskellige forudsætninger. Den umiddelbare konklusion må således være, at der tabes lidt under 10% med software t&l (3D Analyze) fremfor hardware t&l (FRAPS) ved anvendelse af Athlon XP 2100+ cpu. Til gengæld afvikles spillet helt uden rykvise opbremsninger i software t&l, så ca. 10% ydeldesmæssig reducering er givet godt ud.


80.62.76.124 skrev lørdag den 08 juni 2002 kl. 20:00: [ svar | nyeste ]
Hvordan samler man ludere på?


Rayban skrev søndag den 09 juni 2002 kl. 16:26: [ svar | nyeste ]
Du kører ned til Halmtorvet og vifter med en plovmand! :-D


René skrev søndag den 09 juni 2002 kl. 22:34: [ svar | nyeste ]
jeg har også problemer med at der er skygger i spillet når der er nogen der går! er der andre der også har problemer med det? det kan nok godt skyldes grafik kortet: Geforce 2 mx200


80.63.73.64 skrev tirsdag den 11 juni 2002 kl. 22:53: [ svar | nyeste ]
Har et problem med at manden går automatisk fremmmad. Det gør at jeg f.eks kke kan gå ud af spray hallen. Hvad gør jeg??


130.225.14.64 skrev fredag den 14 juni 2002 kl. 11:58: [ svar | nyeste ]
Jeg kører GTA 3 på følgende specs:

P4 2,2 GHz 1280 MB DDR-RAM XTasy GeForce 4 Ti 4600 Samsung SyncMaster 171B DVI

...og det kører fino! :-)



Jacob skrev lørdag den 15 juni 2002 kl. 14:05: [ svar | nyeste ]
INGEN tekst på menu'erne i gta3 er der nogen der kan hjælpe! har prøvet at hente patchen i fra readme-filen


80.62.18.164 skrev mandag den 17 juni 2002 kl. 21:20: [ svar | nyeste ]
Nej det samme her. Men man spiller jo også taber så hvoffor skulle man kunne læse ?


Rune skrev mandag den 17 juni 2002 kl. 22:07: [ svar | nyeste ]
Søg teknisk support hos de førende GTA3-fora her:

http://www.gta3forums.com/ib/ikonboard.cgi


194.239.155.225 skrev onsdag den 26 juni 2002 kl. 20:28: [ svar | nyeste ]
Hvad sker der man, dette er et suverænt spil, med fantasktisk grafik... Kører flydende med min gamle com( Celeron II 800@921MHz, Geforce 2 Ti overclocket, 256 mb ram hurtigste indstillinger på et gammel Asus P2B kort, og lyd 128bit Soundblaster), og med bedste indstillinger i spil ved 1024*768*32, og spillet kører flydende med 25-30 FPS, så kom ikke her og sig at gamle Computerer ikke kan!!! Kom det, hvis du kan lide spil af denne genre!!!


195.249.24.240 skrev tirsdag den 02 juli 2002 kl. 12:10: [ svar | nyeste ]
Jeg har en AMD 600MHZ 128RAm og TNT2 Ultra, men GTA3 hakker rimelig meget,selv i de laveste grafiske indstillinger. Kan man få det til at køre bedre på andre måder? Min grafikkort-driver er ældgammel, hjælper det at downloade den nyeste?


Rune skrev tirsdag den 02 juli 2002 kl. 12:34: [ svar | nyeste ]
Sandsynligvis, du kan jo prøve, Detonator 29.42 er blandt de hurtigste drivere, som Nvidia nogensinde har produceret.


Rasmus skrev onsdag den 03 juli 2002 kl. 01:30: [ svar | nyeste ]
Jeg har lidt problemer med at få mit 3D Analyzer v 1.3 til at virke. Jeg får pakket det ud i min GTA3 folder, men kan dernæst ikke, efter at have valgt "Force SW T&L", få det i gang når jeg klikker "Run". Er der nogen der umiddelbart ved hvad det skyldes. (Evt. mangler at gøre..)


217.18.225.146 skrev torsdag den 04 juli 2002 kl. 17:52: [ svar | nyeste ]
Hej Er der nogen der kan svare mig på om jeg har ret når jeg siger at man godt kan spille Q3 på en dual maskine! Altså ik bare så man spiller med den ene cpu men at begger cpu'er bliver udnøttet!



Rune skrev torsdag den 04 juli 2002 kl. 22:34: [ svar | nyeste ]
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/02/16/4950962


Søren Dam skrev torsdag den 25 juli 2002 kl. 20:52: [ svar | nyeste ]
Quote: "Gemmer du et spil kan du også risikere, at din aktuelt stjålne bil forsvinder, med mindre den er sat i en speciel garage." HALLO er i totalt lamme bilen SKAL sættes i garage før den bliver gemt sammen med spillet *tsk*!!!!!!



Jesper skrev torsdag den 25 juli 2002 kl. 21:50: [ svar | nyeste ]
Søren, jeg tror du har misforstået teksten :-)



212.10.246.237 skrev fredag den 02 august 2002 kl. 15:06: [ svar | nyeste ]
er der ingen der ved hvad jeg skal gøre når der ikke er nogen skrift i spillet ...kun nogle aflange firkanter....jeg har prøvet at downloade den der ting man skulle og installere den men selv om jeg har downloadet den 2 gange fra 2 forskellige danske sider og der står DAN til sidst så er den på spansk !!?? er det min computer der er noget i vejen med eller hvad ?? det er pisse irreterende ...håber i kan hjælpe


Rune skrev fredag den 02 august 2002 kl. 16:25: [ svar | nyeste ]
Hvilke drivere anvender du til dit grafikkort? Til Nvidia grafikkort bør du anvende Detonator driver 29.42 eller 28.32 (download hos http://www.guru3d.com ); til ATi grafikkort er helt nye Catalyst 2.2-drivere netop ankommet (download hos http://www.ati.com ). Derudover er patch 1.1 ude til GTA3, søg evt. på http://www.google.com efter denne.


Rune skrev søndag den 25 maj 2003 kl. 18:39: [ svar | nyeste ]
Efter lange overvejelser og mange timers evaluering har Jesper og jeg besluttet, at vi ikke bringer anmeldelse af GTA - Vice City her på sitet. Kort fortalt skyldes dette, at vi mere oplever GTA - Vice City som relativt simpel add-on til GTA3 fremfor en ægte fortsættelse (lidt ligesom Doom2 ikke var den store revolution ifht. Doom). Dvs. at ovenstående GTA3-anmeldelse i det store og hele også gælder for GTA - Vice City. GTA - Vice City udspiller sig blot i Miami, hvor man kan få lov til at opleve Miami Vice a la Crockett og Tubbs - blot på den kriminelle side af loven. Grafikken er en anelse forbedret og med Radeon 9700 Pro samt Athlon XP 2100+ kan GTA - Vice City afvikles i konstante 85 FPS i 1600x1200x32@85Hz. GTA - Vice City henvender sig således mest til personer, som ikke kan få nok at GTA3, andre personer kan med fordel se bort fra GTA - Vice City. Forskelle på GTA3 og GTA - Vice City kan opsummeres:

Lokalitet:
GTA3: Liberty City (jf. New York 2001)
GTAVC: Miami (jf. Miami 1986 som vist i TV-serien Miami Vice)

Grafik og hardware:
Ingen store forskelle, trail-effeken er deaktiveret i GTAVC, mht. teksturer gælder stadig: "Desværre er diverse teksturer af så håbløs kvalitet, at man som PC-ejer ofte må tage sig til hovedet. Dette skyldes primært, at PC-versionen er så ringe forbedret ifht. til PS2-versionen, og den ynkelige grafik fra PS2-versionen skinner igennem.". Billedraten er dog fremragende og spillet afvikles helt flydende også i meget høje opløsninger (Radeon 9700 Pro + Athlon XP 2100+), hvilket dog nok mest skyldes, at trail-effekten er fjernet. Dvs. billedraten med max. detaljer svarer til Freelancer. Den aktuelt fremragende spilafvikling af GTAVC mht. billedrate gør, at der her opleves den største forskel på GTA3 og GTAVC. Det ser ud til, at GTAVC er langt mere cpuintensivt end GTA3, hvorfor ejere af cpu'er på under 800 MHz ikke skal regne med god spilafvikling. Polygonniveauet på diverse biler er ca. fordoblet ifht. GTA3, dog er polygonantallet stadig ekstremt lavt på spilfigurer (klumphånd, ingen fingre osv.)

Køretøjer mm.
GTA3: 50 (inkl. flyet Dodo)
GTAVC: 120 (inkl. helikopter, motorcykler)

Våben
GTA3: 11 forskellige
GTAVC: 32 forskellige

Missioner
GTA3: 80 forskellige, generelt uden for bygninger
GTAVC: 58 forskellige, også inde i bygninger

Musik
GTA3: Moderne musik (mp3 kan importeres)
GTAVC: Musik fra 80-erne (Nena, Michael Jackson, Slayer - 7 timer i alt, mp3 kan importeres)

Derudover kan eksempelvis bygninger købes i GTAVC, og man kan rulle ud af diverse køretøjer, mens disse stadig kører (og lige før de eksploderer). Ambulance-, taxi- og politi-missioner er dog tilsvarende som i GTA3, og alt i alt ser vi således ringe grund til at beskrive GTAVC som andet end en stærkt fejloptimeret "add-on-agtig"-videreudvikling af GTA3 (dvs. GTAVC er blot mere af samme skuffe, hvilket naturligvis også er glimrende, såfremt man holder meget af GTA3).


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende