Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Prishorisont for Intel Pentium 4 cpu'er
Processorer af Webmaster Friday den 17 January 2003 kl. 12:28 [ Processorer ]
Den 23. februar sætter Intel ifølge DigiTimes atter priserne ned på Pentium 4 cpu'er. Næste kvartal, når Intel udgiver deres Springdale-chipsæt, forventes yderligere kraftige prissænkninger. Vi kigger i denne artikel nærmere på, hvilke priser, som forventes.

DigiTimes har offentliggjort disse forventede priser:


Kilde: http://www.digitimes.com/NewsShow/Article2.asp?datePublish=2003/01/14&pages=04&seq=16

Bemærk, at alle priser er officielle Intel-priser ved køb af 1000 processorer. Typisk vil danske priser i kroner svare til at multiplicere ovenstående priser med en faktor 10. Den 23. februar forventes således prisreduktioner på ca. kr. 300,00 - 500,00, dog kun for cpu'er på over 2 GHz. For cpu'er over 2,53 GHz forventes prisreduktion på hele kr. 500,00 - 2.000,00, når nye Springdale-baserede bundkort introduceres i 2. kvartal. Disse store prissænkninger kan naturligvis også skyldes, at AMD forventes at introducere ny K8-generation af cpu'er i 2. kvartal (Athlon XP er K7-generation). Typisk vil danske cpupriser falde få dage efter, at Intel har foretaget officielle prissænkninger.



Jens skrev Friday den 17 January 2003 kl. 13:13: [ svar | nyeste ]
viil bare sige det lyder meget fedt, men 3,06Ghz er stadig for dyr!


80.199.141.123 skrev Friday den 17 January 2003 kl. 15:14: [ svar | nyeste ]
Så hellere AMD :-)


80.161.34.230 skrev Friday den 17 January 2003 kl. 16:43: [ svar | nyeste ]
Endnu en grund til at vælge AMD!!!


Rune skrev Friday den 17 January 2003 kl. 16:53: [ svar | nyeste ]
Der er nu ikke nødvendigvis så mange penge at spare ved at vælge AMD. En Athlon XP 2200+ koster i dag ca. kr. 1.200,00 (ikke in-a-box), mens P4 2,26 GHz koster kr. 1.900,00. Dog skal AMD-cpu'en udstyres med god køler, som nemt kan koste kr. 400,00. Sammenligner vi Athlon XP 2800+ (kr. 3.800,00) med Pentium4 2,8 GHz (kr. 3.600,00), så er AMD et par hundrede kroner dyrere - og det er endda uden acceptabel AMD-køler, mens P4 ankommer med glimrende in-a-box-køler. AMD er ganske rigtigt billig, hvis man ønsker f.eks. Athlon XP 1700+, som aktuelt kun koster kr. 470,00 - men prisen på AMD cpu'er stiger markant, når antal MHz ryger i vejret. Så hvis AMD ikke følger med den 23. februar, burde Intel kunne opnå særligt gunstigt prisniveau mht. high-end cpu'er - ifht. AMD. Kilden til ovenstående priser er aktuelle dagspriser på edbpriser.dk.


Christian H. skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 02:37: [ svar | nyeste ]
Intel versus AMD (priser og data fra d. 17.01.03)

En P4 2.2GHz forbruger 57.1W Den maksimale arbejdstemperatur er 70 grader C. Pris u. køler: ca. 1.700 (Kilde: www.edbpriser.dk)

En AMD Athlon Thoroughbred 2100+ 1.73 GHz forbruger 56.4W Den maksimale arbejdstemperatur er 90 grader C. Pris u. køler: 845 dkr. (Kilde: www.midtdata.dk)

Konklusion: 1) Intel er dobblet så dyr som AMD. 2) De forbruger og herved afgiver lige meget varme! Så ekstra køling af AMD versus Intel er ikke nødvendig. 3) AMD acceptere en højere arbejdstemperatur, og AMD kræver derfor mindre køling end Intel.

I mit tilfælde kører jeg med et Iwill MPX2 motherboard (dual-CPU), og har således mulighed for at montere 2 x xp2100+ CPU´er til samme pris som for én P4 2.2GHz. Så joo, der er vel store penge at sparre :)



Rune skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 16:46: [ svar | nyeste ]
Hvis du endelig vil sammenligne på denne måde, så sammenlign i det mindste de cpu'er, som i følge producenterne svarer til hinanden - nemlig Athlon XP 2200+ med Pentium4 2,266/133 GHz - der er mange måder at få kabalen til at gå op, men jeg er overbevist om, at både AMD og Intel-tilhængere vil kunne acceptere, at Athlon XP 2200+ sammenlignes med 2266 GHz fra Intel, hvorved begge cpu'er anvender 133 MHz FSB. Sammenligner du relevante cpu'er i relation til ovenstående artikel, dvs. AMD-cpu'er der modsvarer P4 2,2 - 3,06 GHz i ydelse, vil du ofte finde begrænset prisforskel.


Christian H. skrev Monday den 20 January 2003 kl. 06:29: [ svar | nyeste ]
Hej Rune - tak for renspons. Grundlæggende er jeg enig med hvad du skriver angående priserne på Intel og AMD. Men hvis man udelukkende ser på kølebehovet for Intel versus AMD, er det vel stort set det samme ? Athlon XP-2200+ Tho.bred forbruger ca. 57W P4 2,266 forbruger ca. 58w

Tilgengæld er det interessant med de grafer fra Toms hw, som du referere til i en anden tråd. For det betyder vel at selvom man skulle køle sit system med vand, så er et aluminiums CPU kølehoved i teorien ikke tilstrækkeligt!



Kim skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 11:25: [ svar | nyeste ]
Rune hvis det er nødvendig for dig at bruge 400,- på blæser til amd for at holde den ordenligt nede i temp, så er jeg sku bange for at du har valgt det forkerte fag, jeg køler mine amd ned med én blæser/køler til 65,- og ligger på max 43 grader ved fuld load, og prisen på en P4 cpu er hvad jeg gir for både bundkort og cpu hvis jeg vælger amd :)



80.63.235.131 skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 14:08: [ svar | nyeste ]
Hej Tosse, ja jeg kunne sikkert gøre det for 1 krone! Skal så bare ud til lufthavnskirkegården og hente en gammel propelmotor, så bliver CPU'en sgu ikke varm.

Men hold da kæft hvor det LARMER!!!!

Tror at du skal finde en anden gade at spille bold på, eller, du er måske døv?



Kim skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 16:05: [ svar | nyeste ]
Du kunne vist også lære noget ;), jeg kan se at min blæser er steget til 70,- men du kan jo kigge på dette link og læse lidt :)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893

og så vil jeg gerne høre din kommentar bagefter.



Rune skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 16:39: [ svar | nyeste ]
Jeg forstår slet ikke din kommentar. Ovenstående artikel omhandler prisfald på P4 2,2 Ghz og hurtigere cpumodeller, og jeg har i en enkelt kommentar nævnt, at ønsker man sådanne P4 modeller eller cpu'er med tilsvarende ydelse fra AMD, så er der ikke nødvendigvis den store besparelse ved at vælge AMD. Den køler, som du nævner, er fuldstændig irrelevant og malplaceret, da den ifølge producenten max. kan klare Athlon XP 2100+, og således ikke bør anvendes til hurtigere cpu'er:

http://www.titan-cd.com/d5t.htm

De AMD-kølere, som jeg refererede implicit til (MIST Silent Twin og Alpha 8045T/Swiftech MCX462U) til mindst kr. 400,00 kan klare op til mindst Athlon XP 2600+ (hvilket teoretisk set kræver kobberbund) eller kan anvendes til formodentlig samtlige Athlon XP cpu'er, som nogensinde vil udkomme. Selvom du finder en køler til kr. 70,00, som kan klare op til Athlon XP 2800+, og som larmer under 30 dBA, så vil Athlon XP 2800+ stadig blive dyrere end Pentium4 2,8 GHz in-a-box. Derudover er P4 2667 GHz kr. 300,00 - 400,00 billigere end Athlon XP 2700+, mens P4 2,8 GHz koster ca. kr. 500,00 mere end Athlon XP 2700+. Så prismæssigt ligger Athlon XP 2700+ uden køler (eller med in-a-box køler) lige mellem P4 2,667 GHz og 2,8 GHz. Udstyres Athlon XP 2700+ med køler til kr. 400,00 kommer prisen dog op på niveau med P4 2,8 GHz in-a-box.


Kim skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 17:25: [ svar | nyeste ]
Ok jeg kan godt se hvad du mener, men min pointe var bare at jeg med den titan køler holder min XP 2200+ på max 43 grader ved fuld load, og det er jo nok på grund af at Thoroughbred ikke afgiver så meget varme som den gamle Palomino, så køleren virker fint nok på de nyere cpu'r da de ikke afgiver lige så meget varme som de gamle. og det er trods alt dig selv der skrev.

Rune skrev fredag den 17 januar 2003 kl. 16:53: "Der er nu ikke nødvendigvis så mange penge at spare ved at vælge AMD. En Athlon XP 2200+ koster i dag ca. kr. 1.200,00 (ikke in-a-box), mens P4 2,26 GHz koster kr. 1.900,00. Dog skal AMD-cpu'en udstyres med god køler, som nemt kan koste kr. 400,00."



Rune skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 00:20: [ svar | nyeste ]
Ja, ifølge AMD skal der anvendes køler med kobberbund til Thoroughbred, da cpu'en ellers ikke kan afkøles tilstrækkeligt (men ok, siden du ikke oplever problemer, kan praksis naturligvis være andet en teori i visse tilfælde :-) Problemet med Thoroughbred og 0,13 mikron er, at transistorerne er langt mere tætpakkede end på 0,18 mikron Palomino, så selv om den samlede effektafgivelse er mindre på Thoroughbred end Palomino, så er effektafgivelse per kvadratcentimeter langt større på Thoroughbred end Palomino. Se her:


Kilde: http://www17.tomshardware.com/cpu/20030113/index.html

For at kunne aflede den stærkt forøgede effekt/cm2 fra Thoroughbred, anbefaler AMD derfor, at der udelukkende anvendes kobberbund i diverse Thoroughbred-køleprofiler. Derudover er det da bestemt interessant, at du kan holde en Thoroughbred på 43 grader med Titan TTC-D5T. Bemærk dog, at det tyske tidsskrift "HARDWARE" har testet målinger af cpu-temperatur på diverse bundkort. KT333 fra Asus og Epox anvender termisk diode inde i selve Athlon XP cpu'en, mens Gigabyte, Abit, Enmic, Soyo, Aopen, QDI og Shuttle alle anvender unøjagtigt termometer under selve cpu'en (Gigabyte anvender også den indbyggede termiske diode, men kun til automatisk nedlukningen af PC'en ved for høje temperaturer - den normalt oplyste temperatur i bios stammer desværre stadig fra gammeldags termometer under cpu'en). Det betyder, at kun KT333-bundkort fra Asus og Epox målte Athlon XP cputemperaturen korrekt - alle øvrige bundkort målte ukorrekte og alt for lave temperaturer (op til 15 grader for lave værdier - kilde: PC Games HARDWARE august 2002 - tysk hardware magasin). Endvidere fandt samme hardware-magasin, at Asus A7V266-E var det eneste KT266A bundkort, som målte cpu-temperatur korrekt - KT266A fra Gigabyte, MSI, DFI, Shuttle, Epox, Soyo og Enmic målte alle helt forkerte og alt for lave værdier værdier. Men forhåbentlig har du et bundkort, som rapporterer cpu-temperatur via den i Athlon XP indbyggede sensor. Nuvel, dette blev en lang kommentar, som desværre kun har ringe relevans for ovenstående P4-artikel, hvilket jeg beklager.


Kim skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 10:34: [ svar | nyeste ]
Yark damn, jeg vidste sku ikke det med forkert måling af temp og da jeg sidder med et billigt bundkort fra ecs er der da stor mulighed for at min temp slet ikke passer, det kunne da godt være man skulle få tjekket den rigtige temp.

Og når jeg nu sidder og læser mine svar synes jeg selv jeg lyder lidt ja lad mig bare sige dum smart, og derfor vil jeg gerne undskylde mine dumme bemærkninger



Rune skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 14:52: [ svar | nyeste ]
Jeg oplevede nu ikke dine kommentarer som dumme bemærkninger; flere af vore læsere er muligvis også taknemmelige for at få at vide, at de kan få f.eks. Athlon XP 1700+ med relativt støjsvag Titan TTC-D5T (ca. 29 dBA) køler for kun kr. 540,00. Så selv om vi måske kom lidt for langt væk fra de konkrete indhold i ovenstående artikel, har ekskursionen forhåbentlig ikke været helt uinteressant (og irriterende) for mange af vore læsere.


Mads skrev Friday den 17 January 2003 kl. 17:34: [ svar | nyeste ]
Ja det bedste køb er PT. Intel Pentium 5, men tiderne skifter.

Og desuden er XP 1700+ et SÆRDELES fornuftigt køb da mange af disse cpuer er med TBRED core... og derved særlig overclockvenlige (med god køling)

Eller må man sige at du er velformuleret når du skriver herinde Rune!



Mads skrev Friday den 17 January 2003 kl. 17:35: [ svar | nyeste ]
Ups ikke pentium 5 men 4 :D


Karsten skrev Friday den 17 January 2003 kl. 21:20: [ svar | nyeste ]
Det lyder da godt at cpu priserne falder og AMD bliver jo nok nødt til at følge trop,så vi kan købe de hurtige cpuer til rimelige priser.Men selv om intel P4 bliver billigere er AMD cpuer stadig de bedste til spil pc.Da jeg selv skal købe nyt grej senere på året vil jeg vente og se prisudviklingen på de 2 typer cpuer.


snailwalker skrev Friday den 17 January 2003 kl. 21:27: [ svar | nyeste ]
Hmm har kigget lidt på markedet. En p4 2400 koster i øjeblikket 1880 kr mens AMD's ditto koster ca. 1800 kr. Jeg ville personligt vælge P4 da man får en bedre køler, og da den også har slået xp 2400 i flere tests...

Men prisfald er altid godt :)



Karsten skrev Friday den 17 January 2003 kl. 21:30: [ svar | nyeste ]
Hej igen.Glemte at spørge om nogen kan anbefale et godt bundkort til intel P4.


S-H skrev Friday den 17 January 2003 kl. 21:55: [ svar | nyeste ]
> Karsten.

Asus's P4PE ER RIGTIG godt.

Har stor set alt du skal bruge, for at voldclocke din computer, jeg har det og er meget tilfreds.

Kan klart anbefales, koster ca 1300kr.

Vcoren går til 1.85v (den overvolter lidt, så 1.85 er ca 1.925v)

Pci/AGP kan slåses DDr volt kan hæves, samt AGP. (ddr til 2.9v og apg til 1.7)

Ram indstilliger helt op til 355Mhz ved 133fsb.

Her kan du set, hvor meget jeg presser ud af dette bundbræt.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5564246



80.63.235.131 skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 14:11: [ svar | nyeste ]
Tja, hvad skal jeg sige, den CPU har du ikke særlig længe *LOL*


S-H skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 16:50: [ svar | nyeste ]
>80.63.235.131

OG hvorfor tror du ikke det, vcoren ligger på 1.725 ved - 20 grader, den skal nok holde, DET HAR alle de cpu,er jeg har haft, selv om jeg har voldclocket.



Karsten skrev Friday den 17 January 2003 kl. 23:05: [ svar | nyeste ]
Til S-H.Tak for tippet det vil jeg kikke nærmere på,jeg skal bygge en P4 maskine for første gang så det er rart med lidt hjælp.


CP skrev Saturday den 18 January 2003 kl. 18:23: [ svar | nyeste ]
Efter min mening er det meget dumt at clocke sin PC hvis man da ikke har utroligt godt styr på det. Man skal være klar over om bundkortet overhovedet tillader overclockning. Min ven fik mig for 3 måneders tid siden til at clocke min p4... det kørte hurtigere men det fuckede også mit netværk op underligt nok. Jeg kunne komme på nettet men med en speed der får et 36k modem til at ligne bredbånd. (har ADSL 256/256) Mine pc spil gik amok i netværk og jeg fandt først ud af at det var overclockningen der var problemet for 2-3 ugers tid siden. Så hvis man absolut skal overclocke sin pc så skal man være meget forsigtig med det.


Fithoved skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 13:43: [ svar | nyeste ]
Man skal selvfølgelig vide lidt om hvad man laver når man overclocker. Og der er da en helt del ting man skal holde styr på, fx temperatur på de forskellige enheder, agp/pci hastighed, ramhastighed, vcore osv. Men hvis man har styr på hvad man laver og hele tiden tester hver gang man når en ny hastighed, og i øvrigt bruger sin sunde fornuft og lader hver med at presse de sidste par mhz ud af den, så er det faktisk rimeligt ufarligt...


jesper w skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 15:14: [ svar | nyeste ]
rune ang temp. på asus board er der problemmer med ASUS’s A7V8X ????



Rune skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 17:51: [ svar | nyeste ]
Ikke såvidt jeg er orienteret. Dvs. Asus KT333 og KT400 benytter begge det interne termometer i Athlon XP, hvorfor tilsvarende målinger af cpu-temperatur kan forventes. Review hos 8ballshardware bekræfter dette:

"The A7V8X uses the internal CPU diode, so the temperature readings are accurate. Double checking of temperature readings was done using the Asus Probe software."

Kilde: http://www.8ballshardware.com/articles/eaglestream/page3.cfm


Erik Winther skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 15:39: [ svar | nyeste ]
Med A7V8X, A7N8X er ASUS kommet ned på et kanon Temperatur vs. Ydelse forhold!

Og det kan godt være at en Spire FalconRock II Køler til 100kr lyder billig, men 2.23GHz med 356MHz BUS og 0.025v mere i VCore på en 2600+ kan den klare med 2300rpm Blæser, så der er ingen grund til at smide penge efter Thermaltake, den blæser der sad på den Volcano 9 Temp/Potm og hvad ved jeg styret 1300-"Hold da kæft hvor den larmer" jeg lige har leget med, medens jeg venter på min Alpha Pal, den blæser ligger på hylden og skammer sig, den larmer mere end ræsten at Xaser II 6000 Toweret, selv ved 1300rpm, elendige skod!

De burde hellere ha brugt en af dem der sidder i Toweret, dem har jeg alle på 7v, det er til at leve med, har HeatPipe på mit Ti4600 og 2500rpm Enermax magen til, 80mm FAN, det holder de 2.23GHz på ca 40* ligenu, max 47-48* efter timers spil. Denne temperatur ville være +/- 1* med FalconRock II istedet, den koster dog kun 1/3 del.

Så en ikke Boxed AMD med FalconRock II = Mindre pris og mindre støj end Boxed, samt effektiv køling, selv på 333MHz CPU'er og ved 356MHz!



jesper w skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 15:42: [ svar | nyeste ]
oki jeg skal lære at spørge rigtigt måle det motherboard forkert ?????


Rune skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 17:59: [ svar | nyeste ]
Jeg har ovenstående svaret på, hvorvidt A7V8X ser ud til at måle korrekt cputemperaturer.


jesper w skrev Monday den 20 January 2003 kl. 13:29: [ svar | nyeste ]
som du ser rune så har jeg skrevet mit 2nd spørgsmål ca 2 timer og 20 minutter før du har svaret..... men ellers tak


Erik Winther skrev Sunday den 19 January 2003 kl. 16:05: [ svar | nyeste ]
Alle Board måler ikke kærne temperaturen, de måler lidt på gæt og grimasser, jeg har kun set DRV5 vise kærne temperaturen i BIOS, det er dog heller ikke så vigtigt om det nu er virtuelle grader eller ej, hvis man regner med at kærnen fejler ved ca 85* på de fleste AMD Ahtlon 0.18/0.13 micron, så kan du næsten gå ud fra, at du med fornuftigt flow i kabinettet og med fornuftig køling af CPU, har ca 5-7* mere a gi af, ved max belastning, ved overskridelse af den tollerannce, vil en blå skærm, hvad var det egentlig det var ??, nok vis sig, eller typisk, du ryger ud på Desktoppen, hvis programmet/spillet ikke kører stabilt mere, pga. Varmen.

Så de små CPU'er med god køling og en del mere VCore kommer hurtigt op på høje hastigheder, til billige penge, det tager heller ikke livet af dem.

Dog anser jeg temperaturen for at være lavere end for et 1-1½ års tid siden, køleprofilet er ikke varmt, lun ville måske endda være en overdrivelse, faktisk tror jeg at min Boxed P4 uden OC, havde samme "følbar" temperatur som min nuværende T-Bred, der skal her huske at P4 har brug for lige så megen køling som T-Bred, da success fuld OC kun opnås med lave temperaturer, ellers bliver den bare sløv og så er "mindre nogle gange mere", det problem får man ikke just hos AMD, den kører indtil toppakningen ryger :o)

Kort sagt, her snakkes om temperaturer hvor man kan lægge sit lem på køleren, hvis man tør, ikke alle har jo gitter foran blæseren *GG*



Renè skrev Monday den 20 January 2003 kl. 09:21: [ svar | nyeste ]
hvad vil det sige når en cpu er in-a-box?


Jack skrev Monday den 20 January 2003 kl. 09:51: [ svar | nyeste ]
Renè -> In-a-Box betyder blot at producenden(Amd/Intel) levere en køler med til cpu, som de har godkendt.


Rune skrev Monday den 20 January 2003 kl. 13:20: [ svar | nyeste ]
Ja, derudover gælder, at in-a-box leveres med 3 års garanti, mens der normalt kun er et års garanti (+ 1 års ekstra reklamationsret i EU).


Nikolaj skrev Monday den 20 January 2003 kl. 11:14: [ svar | nyeste ]
For lige at spørge om noget helt andet.. fra hvilken processorhastighed benytter Intel sig af HyperTreating? Hvilken model? Er det godt nok først fra 3.06 GHz modellen???


Erik Winther skrev Monday den 20 January 2003 kl. 11:42: [ svar | nyeste ]
»Nikolaj....Den mindste HT P4 er 3.06GHz Korrekt, så det er også noget af en entre billet :o)

Dertil kommer at det er muligt at der skulle være lidt problemer med SB Audigy/Audigy2, hvis du skulle besidde sådan et, ellers kan det være at andre har mulighed for at afkræfte dette!

En anden ting, jeg forstår ikke at der er så megen larm omkring prisen på kommende GFFX, hvis man kigger på den sky høje pris for denne P4 model, næsten 6000kr er noget af en billet, da det er muligt at HT er det eneste man får for pengene, hvis man er almen Overclocker, da >2.53GHz kan køre 3GHz, 2.66GHz og 2.80GHz har dog ifølge EDBPriser, kun 12+8KB L1 Cache, 2.53GHz og 3.06GHz har dog hele 16+16KB L1 Cache, hvis det passer.

Det er igen på tide at oplyse at noget af den smæk AMD ligger for land, er at der på dem sidder 128KB L1 Cache, L2 cahche er her dog kun halv så stor nemlig 256KB, men L1 er hjærnen og L2 er hænderne.

»Frank, jeg har en reg fil der muliggører et ekstra panel til OC af Geforce Kortene, endda to forskellige, den ene har også AGP indstillinger med, send mig lige en mail, så får du den, kan andre også gøre, hvis de vil: ew@pcsline.dk



Rune skrev Monday den 20 January 2003 kl. 13:17: [ svar | nyeste ]
Bemærk, at indlæg fra Frank ikke eksisterer længere, da disse indlæg udelukkende omhandlede grafikkort og på ingen måde kunne associeres til cpu'er, jf. ovenstående artikel.


Mads skrev Monday den 20 January 2003 kl. 19:02: [ svar | nyeste ]
Kan man få en P4 på 3 Ghz??? Og hvad koster GFFX??


Rune skrev Monday den 20 January 2003 kl. 20:17: [ svar | nyeste ]
1) ja (den er på 3067 MHz og koster lidt under kr. 6.000,00); og 2) formodentlig ca. kr. 4.000,00 - 5.000,00.


62.107.194.213 skrev Tuesday den 28 January 2003 kl. 18:46: [ svar | nyeste ]
Nu når i snakker så meget om Processor, jeg håber jeres cpu brænder sammen en dag med al jeres overclocking. En cpu er lavet til at kører med en bestemt hastighed og ikke mere......Hvis en processor kunne kører 200mhz mere end den var lavet til, tror i så ikke intel eller anden ville tag de par hundrede kr eztra for lortet og kalde det en, i dette tilfælde +200mhz mere?

Selvfølgelig ville de det!!! Men selvfølgelig på eget ansvar!



Razzes skrev Thursday den 30 January 2003 kl. 10:36: [ svar | nyeste ]
Jeg syntes bare det er for MAX ringe at folk laver fake test med AMD og P4, eksempel! http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/09/21/3687262 det kan da ikke være rigtigt´. AMD 1.33 Ghz med pc 2100 ram slår P4 1.6 med RDram 1066 <--- pænt goe ram syntes jeg nok. PC2100 slår fandme RD1066 er det AMD der laver forskellen eller ?????? ok testen er gammel men den er jo gældene!!


Rune skrev Thursday den 30 January 2003 kl. 11:01: [ svar | nyeste ]
Intet tyder på, at det er en ukorrekt test, tværtimod. PC1066 RDram (4,3 GB/s båndbredde) er meget hurtigere end PC2100 (2,1 GB/s båndbredde), men det samme gælder desværre ikke P4 1,6 GHz ifht. Athlon 1,33 GHz. Så P4 har mere båndbredde, mens AMD har kraftigere cpu. Hvad der betyder mest, afhænger af den enkelte applikation.


Rune skrev Thursday den 30 January 2003 kl. 11:03: [ svar | nyeste ]
The Inquirer har skrevet en kort artikel om forventede ankomsttidspunkter for kommende P4 cpu'er samt prisniveauer for P4 cpu'er i 2003. Læs det hele her:

http://www.theinquirer.net/?article=7486


Anders skrev Friday den 07 February 2003 kl. 11:07: [ svar | nyeste ]
Hej

Jeg har ledt og læst alle steder og kan ikke finde ud af hvorfor prisen på en p4 in a box 2,26 MHz med en FSB på:533 MHz er dyrere en P4 in a box 2,4 MHz med en FSB på:533 MHz Se evt. www.edbpriser.dk prisen på en 2,266 = 1875,- og en 2,4 koster kun 1725,- jeg ved godt at det er to forskellige forhandlere, men jeg har set det andre steder... Og hvad er så egentlig bedst at købe ???



popcorn bægret skrev Friday den 07 February 2003 kl. 19:01: [ svar | nyeste ]
2,4 sæføli :)


Anders skrev Monday den 10 February 2003 kl. 09:20: [ svar | nyeste ]
Til Popcorn bægret: Det er jo ikke lige det mit spørgsmål går ud på. Jeg er godt klar over at 2,4 er bedere end 2,266 men hvorfor er prisen på en 2,266 ikke billigere end en 2,4. jeg tænker straks på om det har noget med oc at gøre at microsoft har været heldig under test at kunne få 2,266 op på 2,4 og sælger den så som en 2,4 selvom den rigtig er en 2,266 som er co. Anden tanke: Hvad ram angår, der er nogle ram der er bedere end andre pga. det produksnummer de har... ??? har denne 2,266 og 2,4 noget med modellen/produktnummeret at gøre siden prisen er den som den er... ???


Gert Larsen skrev Saturday den 15 February 2003 kl. 12:20: [ svar | nyeste ]
Nogen der ved noget om, hvornår de så falder i Danmark.....?



Rune skrev Saturday den 15 February 2003 kl. 14:33: [ svar | nyeste ]
Forvent, at Intels cpupriser i Danmark falder med næsten øjeblikkelig virkning (sænker Intel prisen en søndag, så har nye priser ofte været aktuelle i Danmark om mandagen). Så allerede fra og med den 24. februar burde nye priser begynde at dukke op.


Gert Larsen skrev Wednesday den 19 February 2003 kl. 17:53: [ svar | nyeste ]
Nøøøjj. Nu faldt de vist en del.. Så venter jeg/vi bare på det sidste...


MartinX skrev Sunday den 23 February 2003 kl. 09:20: [ svar | nyeste ]
2. kvartal? hvor mange dage er der til det?

Mvh.



Rune skrev Sunday den 23 February 2003 kl. 10:28: [ svar | nyeste ]
2. kvartal starter 1. april og slutter 1. juli.


Anders skrev Friday den 11 April 2003 kl. 12:24: [ svar | nyeste ]
Hej

Er der tale om prisfald på 2,533GHz P4 processorne inden for den næste mdr. ???



Rune skrev Friday den 11 April 2003 kl. 12:26: [ svar | nyeste ]
Næppe, som du kan se i ovenstående artikel, så ændres prisen på 2,53 GHz P4 sig ikke, når Springdale og Canterwood (formodentlig meget snart) udkommer - derimod ser hurtigere P4 cpu'er ud til at falde i pris.


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende