Information om PC hardware
find
sidste nyt søg arkiv statistik om os
Emner
Andet (50)
Bundkort (83)
Emulator (38)
Grafikkort (277)
Harddisk (19)
Køling (18)
Processorer (128)
RAM (25)
Software (86)

Links
Drivere
Emulator
Hardware
Spil
Download

Kommentarer
Lukning af HardwareTidende (stand-by på ubestemt tid) (341)
(2004-11-30 23:59:59)

Half-Life 2 - årets spil 2004 (100)
(2004-11-30 23:58:49)

Specifikationer på ATi Radeon R480 (Radeon X850) (39)
(2004-11-30 23:15:03)

Betydning af ramtimings, FSB og taktfrekvenser (64)
(2004-11-30 22:54:53)

The Elder Scrolls IV: Oblivion - tidlige billeder fra fortsættelsen til Morrowind (33)
(2004-11-30 22:51:58)

Hovedtelefoner med surround sound - introduktion og test (221)
(2004-11-30 21:03:22)

Test af 45 cpukølere til Athlon XP (socket A/462) (56)
(2004-11-30 20:33:15)

Bundkort til Athlon 64 - ATi Radeon Xpress 200 mod Nvidia nForce4 Ultra og VIA K8T800 Pro (21)
(2004-11-30 19:38:15)

Omfattende test af Athlon 64 cpu'er til socket 939 (120)
(2004-11-30 19:30:02)

Test af 5 bundkort til socket 939 (nForce3 Ultra mod K8T800 Pro) (90)
(2004-11-30 19:23:37)

DOOM3 på GeForce3 (15)
(2004-11-30 17:38:17)

Maj 2000 grafikkort-test (2)
(2004-11-30 15:23:46)

Guide til LCD-skærme (fladskærme) (290)
(2004-11-30 00:46:39)

Støjmålinger på 6 mellemklasse og high-end grafikkort (54)
(2004-11-30 00:01:19)

Test af stort antal grafikkort i 1600x1200 (juni 2004) (76)
(2004-11-29 18:35:19)

Ekstrem ydelse med grafikkort - første resultater med Nvidia SLI (95)
(2004-11-29 15:36:13)

Athlon 64 4000+ og Athlon 64 FX-55 mod Intels hurtigste cpu'er (56)
(2004-11-28 15:10:20)

Drivere til ATi grafikkort - Catalyst 4,8 mod 4,7 (44)
(2004-11-27 00:37:49)

Test af 12 forskellige bundkort med i925X eller i915 chipsæt - hvilke er bedst? (28)
(2004-11-25 22:22:53)

Test af ydelse i Half-life 2: High-end grafikkort og cpu'er (79)
(2004-11-25 22:21:44)


Første testresultater af Pentium4 3,06 GHz med Hyper-Threading
Processorer af Webmaster Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:14 [ Processorer ]
Det franske site x86-secret.com har åbenbart brudt NDA'en (Non Disclosure Agreement) vedr. den kommende Intel Pentium4 cpu på 3,06 GHz (Asus i845GE-bundkort) og har præsenteret de første reelle testresultater. Og X86-secret.com har endda sammenlignet disse første testresultater med bl. a. Athlon XP 2800+ (på Asus KT400 bundkort).

Følgende hardware blev anvendt til testen:

Intel-system
Bundkort: Asus P4GE-V (i845GE, bios 1001)
Ram: 2 x 256MB PC3200 CAS 2.5 Kingmax, dog kun ved 166 MHz (CAS 2.5-2-2-5T)
Grafikkort: nVidia GeForce 4 Ti4600 (Prolink)
Lydkort: Creative Labs Sound Blaster Live! 5.1

AMD-system
Bundkort: Asus A7V8X (Via KT400, bios 1015)
øvrige hardware identisk med Intel-systemet

Vi starter denne korte artikel med Quake 3 Arena:

QUAKE3 ARENA


Kilde: http://www.x86-secret.com/popups/articleswindow.php?id=57

Hyper-Threading (HT) medfører her merydelse på under 1% (r_SMP=0). Og P4 3,06 GHz HT er 8% hurtigere end Athlon XP 2800+. Sættes r_SMP=1 (dvs. Q3A-multiprocessor-understøttelse aktiveres), så knækker filmen helt for P4 3,06 GHz HT (selv om det teoretisk set netop var her, at HT burde vise styrke). I Unreal Tournament 2003 giver HT dog mere ydelse for pengene:

UNREAL TOURNAMENT 2003


Kilde: http://www.x86-secret.com/popups/articleswindow.php?id=57

P4 3,06 GHz HT er her 4% hurtigere end med deaktiveret HT - og 16% hurtigere end Athlon XP 2800+. Vi slutter disse spæde testresultater af med 3D Mark 2001 SE:

3DMARK 2001 SE


Kilde: http://www.x86-secret.com/popups/articleswindow.php?id=57

Denne gang er Athlon XP 2800+ overraskende nok 3% hurtigere end Pentium4 3,06 GHz HT, hvilket er en stor forskel, da denne test primært er rettet mod grafikkort. HT hjælper ikke P4 3,06 GHz nævenværdigt her.

KONKLUSION

Via ovenstående resultater ses, at P4 3,06 GHz med aktiveret Hyper-Threading er op til 16% hurtigere end Athlon XP 2800+, når begge systemer benytter samme ramtype (PC2700). Hyper-Threading medførte fra 0 - 4 % ekstra ydelse. Bemærk dog, at resultaterne fra x86-secret.com er de første. Kommende testresultater fra andre hardwaresites må verificere eller falsificere, hvorvidt disse resultater er repræsentative.



0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:25: [ svar | nyeste ]
Det var da godt så er det bare med at få sig et GE eller PE. Er der nogen prisplaner for HPpentium?


Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:29: [ svar | nyeste ]
Prisen for P4 3,06 med HT forventes at blive et sted mellem 500 og 600 US$ (såvidt jeg ved er dette stykprisen, hvis du køber 1000 stk. direkte fra Intel) - så mon ikke dansk pris bliver mellem kr. 5.000,00 og 6.000,00 per stk.


Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:26: [ svar | nyeste ]
Flere testresultater forventes af P4 3,06 GHz senere på ugen - og ifølge Intel skulle Hyper-Threading medføre op til 25% ekstra ydelse:

"The new 3-gigahertz Pentium 4 will feature what Intel calls Hyper-Threading technology, which makes one processor appear as if it were two processors to operating-system software and applications, analysts said, boosting performance as much as 25 percent on certain software programs."

Læs det hele her:

http://biz.yahoo.com/rc/021111/tech_intel_hyperthreading_1.html


stefan skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:34: [ svar | nyeste ]
Det ser jo fint ud for Intel, men jeg vil dog gerne se P4 3,06 GHz mod en barton 3000+. Jeg tror ikke at barton 3000+ for svært ved at slå P4 3,06


stefan skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:35: [ svar | nyeste ]
Hvornår udkommer barton 3000+...? er der nogle der ved det!



Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 11:41: [ svar | nyeste ]
Formodentlig i 1. kvartal 2003.


cacheflow-out.tellabs.com skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 12:18: [ svar | nyeste ]
... og hvad mon Intel har på banen Q1 2003 ?


Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 12:59: [ svar | nyeste ]
Kommende bundkort med dual-channel DDRram (PC2700/PC3200) skal formodentlig nok give P4 vind i sejlene. Formodentlig vil kun Clawhammer have potentiale til at fravriste Intel titlen, som leverandør af markedets hurtigste (og absolut dyreste) cpu i 2003. Men dette er naturligvis rent gætværk fra min side. Senere i år 2003 forventes Intel at udkomme med 0,09 mikron Prescott cpu (Pentium5?), som anvender 1MB cache samt understøtter nye instruktioner.


cpe.atm2-0-104178.0x3ef30d46.albnxx10.customer.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 12:06: [ svar | nyeste ]
"Formodentlig i 1. kvartal 2003." Hvornår udkommer xp2800 så?


Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 12:42: [ svar | nyeste ]
Det er muligt, at XP 2800+ udkommer både som Thoroughbred og Barton-variant i starten af 2003. AMD har endvidere netop introduceret prissænkninger på Athlon XP - nok som svar på P4 3,06 GHz. Så Athlon XP 2200+ kan muligvis komme ned under kr. 1.000,00:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Article.asp?datePublish=2002/11/12&pages=04&seq=20


Aggemam skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 14:10: [ svar | nyeste ]
Skal programmerne været skrevet specifikt med HT for øje, for at opnå nogen forbedret ydelse?



Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 14:40: [ svar | nyeste ]
Styresystemet skal understøtte HT, dvs. kun WindowsXP kan ifølge Intel anvendes:

http://www.intel.com/support/platform/ht/os.htm

Såvidt jeg kan læse mig frem til, så vil applikationer rettet mod multitasking i særlig grad få fordel af HT. Måske en af vore læsere ved mere. Ellers har Anandtech skrevet ganske interessant artikel om HT:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1576


TP skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 14:42: [ svar | nyeste ]
Jo man kan da se en lille bitte forbedring i ydelsen på de spil... Men hvis det RIGTIGT skal batte noget skal programmerne være multi-threadede. Det er der nu mange der praler af at være, men ikke mange som gør det på den rigtige måde. F.eks. vil man få nogenlunde samme resultat hvis man kører ovenstående spil på 2 processorer. Jeg så enda en test engang hvor f.eks. Q3A kørte langsommere på 2 processorer, på trods af at det skulle være kodet specielt til det.

MEN MEN MEN tag så et program som Adobe Photoshop. Der får man pludseligt forbedringer på over 60%!!! Det sammer gælder for mange serverprogrammer, f.eks. M$ SQL server og lign.

Dette er også grunden til at Intel oprindeligt anbefalede at maskiner med disse processorer skulle leveres med HT slået fra. For det ville kun være specielle workstations der kunne udnytte det. Dette er de vist nok gået væk fra igen.

Jeg glæder mig til at se en test af Star Wars Galaxies. Der står nemlig i FAQ'en at spillet er skrevet fra bunden af til at kunne udnytte 2 processorer. Så det vil sandsynligvis være det spil der kan trække mest ud af en HT processor. Det vil også være en rimelig antagelse at netop MMORPG's vil kunne udnytte disse CPU'er bedst da det er de spil hvor der foregår mest forskelligt på samme tid.



samagon skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 15:25: [ svar | nyeste ]
Fint emne i diskuterer...-men det er jo hverken realistisk at sammenligne med 2800+ eller for den sags skyld den kommende 3000+ -det er kun op til 2200+ der er fuldt ud available. Herhjemme ved jeg man kan få 2400+ og 2600+ men kun nogle få steder... Dem der kan fåes er for dyre og AMD taber vildt på kun at lave småpenge på alt under 2200+ Jeg er stor AMD tilhænger og sidder selv med grillen (athlon 1400mhz, pre XP) for 13 mndr. siden kostede den 1200,-kr. -ifølge halveringstiden på 18 mndr. burde jeg nu kunne købe en 2600+ til 1200,- -dream on...


kowalski skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 19:14: [ svar | nyeste ]
Jeg har selv kigget på det der med fordoblingshastigheden og kommet frem til, at det ikke er hver 18, men ca. hver 20-21. måned... Dette passer vel meget godt, hvis man sammenligner det med Intel?


0x50a125c0.boanxx13.adsl-dhcp.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 15:53: [ svar | nyeste ]
Er det rigtig den kun kommmer til at koste 5000-6000 kr. Det lyder rimelig billigt.


Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 16:23: [ svar | nyeste ]
Ja, så har du måske råd til to :-)


Anony(mus) skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 16:28: [ svar | nyeste ]
Spørgsmålet er hvor højt Intel kan presse p4 kernen Tror personligt ikke at en nordskov kan gå op over 4 ghz måske kun til 3.5 ghz.

Er 3.06 HT på Nord kernen eller er det en helt ny kerne ? (Det er det vel som sådan) eller har de ændret lidt ved den gamle ?



Rune skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 16:40: [ svar | nyeste ]
Det er Northwood-kernen, tidligere P4-cpu'er har også HT indbygget - HT er blot hardwaremæssigt deaktiveret på disse cpu'er (og kan derfor ikke aktiveres).


0xc3f9a5a6.soebnxr1.ras.tele.dk skrev Tuesday den 12 November 2002 kl. 19:17: [ svar | nyeste ]
Det lyder da lidt dumt at bygge noget ekstra uden at kunne aktivere det, men det er der måske en god grund til???


Abdul Halal skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 10:04: [ svar | nyeste ]
Barton 3000+ kommer sgu ikke forløbig. Man kan ikke engang få en AMD 2800+ i de danske butikker endnu. Selv en 2600+ er svær at få fat i. AMD er kommet så håbløst langt bagefter, at de bliver nød til at skrue deres priser helt i bund for at beholde deres kunder.

Intel derimod har ikke ligget på den lade side. Der udkommer konstant nye CPU'er fra dem, så til den tid hvor Barton kommer, så er Intel helt sikkert kommet videre end 3,066Ghz HT CPU'en.



Locudo skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 10:53: [ svar | nyeste ]
Hvad er det for noget pis at fyre af man kan da sagtens få fat i de nye XP2600+ og XP2800+. Den grossist jeg var inde og kigge ved i går hade 277stk XP2800+ på lager og det var flere end mange andre modeller af AMD XP og de fleste andre grossister jeg kender har dem også på lager.

Locudo



figo skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 11:22: [ svar | nyeste ]
Hvilken butik var det ... url tak!


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 11:41: [ svar | nyeste ]
Athlon XP 2600+ er efterhånden kommet på lager i mange danske butikker:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577991

På EDBpriser.dk er kun 2700+ opført hos én forhandler, og denne forhandler har ikke cpu'en på lager (og aner ikke, hvornår den kommer på lager). Så 2700+ og 2800+ er spøgelsesprodukter på EDBpriser.dk - så lad os håbe, at Lucudo kan oplyse andre forhandlere, eftersom EDBpriser langt fra dækker hele Danmark. Under alle omstændigheder kommer der nok til at gå et par måneder eller mere, før Athlon XP (Barton)3000+ er en realitet i danske butikker, hvorfor AMD næppe foreløbigt kan matche P4 3,06 GHz HT.


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 11:22: [ svar | nyeste ]
Så er bundkort, som understøtter dual-channel DDR-ram ved at være en realitet; her er nyt bundkort fra Gigabyte (Intel E7205 chipset (AGP8x og support for P4 3,06 HT)):

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1037156407


0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 13:10: [ svar | nyeste ]
Narj, det for meget. Nu har jeg lige anskaffet mig et Abit med PE og dagen efter er der et nyt chipset fra Intel, hvad skulle det understøtte. En 478 med dual channel ddr... Ok, så er det altså helt vildt meget bedre? Hvornår kommer dual channel og hvor meget procentvis bedre end pc2700? Kommer der ikke noget til pc3200. Syntes nok lige det er lidt mærkeligt det her med alle de chipset de sender ud.


0x503e1260.esnxx2.adsl.tele.dk skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 13:13: [ svar | nyeste ]
Dvs, dual channel er to alm ddr moduler som kører hurtigere sammen? Men kun ved pc2100 hastighed vil det svare til pc4200, altså 4,2gb bandwidth?


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 13:31: [ svar | nyeste ]
Ja. Dual-channel PC2700 og PC3200 ankommer muligvis inden jul - eller kort tid efter. Derudover kan vi jo tage et lille citat fra konklusionen på sidste P4-bundkort-artikel her på sitet:

"i845PE virker som et glimrende chipsæt, der er præcis lige så hurtigt som SIS648. SIS648-bundkort kan dog primært tilbyde AGP8x, mens i845PE medfører Hyper-Threading garanti (og AGP4x). Derudover tyder meget på, at langt bedre og hurtigere P4-bundkort ser dagens lys om et par måneder (med understøttelse af dual channel DDR-ram såsom nForce1-2), så det kan være fordelagtigt at afvente bundkortkøb til P4 lidt endnu (om muligt).

Kilde: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/10/08/5241570

Så personer, der har læst vore artikler, er forlængst blevet advaret mod aktuelle indkøb af bundkort til P4.



Kristian Espensen skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 15:08: [ svar | nyeste ]
Dual PC3200 ddr-ram giver en maksimal båndbredde på 6,4 GB/s, hvor dual PC1066 rd-ram giver 4,2 GB/s.


B.V.J. skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 11:55: [ svar | nyeste ]
Jeg vil lige sige at jeg selv er INTEL ejer,men disse resultater"gu ve om ik der er et par AMD folk,der står og trækker på smilebåndet og tænker VIVA LA BARTON".De overlever kun pga. tale om P5.


OVC skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 12:34: [ svar | nyeste ]
HMMMM ja så er beslutningen næsten på plads,med mindre at de efterfølgende resultater viser noget helt andet"mit næste skift bliver til AMD(Barton)".


0x50c498f8.adsl-fixed.tele.dk skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 15:11: [ svar | nyeste ]
Den nye kerne komme ikke til at hed P5 men læs lige her Just one day before launch of Intel fastest 3.06Ghz Pentium 4, RiStaR has managed to turn on the Hyper-Threading function by chance on the older Pentium 4 2.4B using the IWILL P4HT-S 845PE board. This has proven that Hyper-Threading was already present in the Northwood just that it has been disabled by the BIOS. There should be some tricks to enable HT in the BIOS even it is not a 3.06Ghz P4. Http://www.vr-zone.com/Home/news170/HT.htm og DUAL maskine spaker for vildt Røv har selv en 2*1266 så kan i komme med jeres AMD banjo raketer og få røv


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 16:00: [ svar | nyeste ]
Inden vi helt glemmer historien og tankeløst jubler ved forestillingen om dual-cpu og HT, kan jeg anbefale at læse denne artikel, hvor dual-cpu ikke nødvendigvis sparker andre bagdele end ens egen (for at formulere dette på mere civiliseret måde):

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/02/16/4950962

Dual-cpu yder her helt i bund, når grafikkortet nærmer sig meget høje opløsninger som 1024x768 eller 1600x1200. Prøv også at se, hvad der sker, når r_SMP sættes til 1 i Quake3 Arena i ovenstående P4 3,06 GHz-artikel.


0x50c498f8.adsl-fixed.tele.dk skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 16:59: [ svar | nyeste ]
ja men min er jo ikke Coppermine ( min har 512Kb der er betenget som server CPU )efter at have køre både Dual og singel så vil jeg altid Købe DUAL eller HT i et proggy som SiSoft træker min fra en P4 i det hele untagen RAM da jeg ikke har RD :[ og så kommer Prescott ikke til at være endet en en P4 lige som NW


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 18:42: [ svar | nyeste ]
Prøv at undersøge din score i f.eks. Q3A i 1600x1200x32 med både dual og single cpu. Syntetiske test er jo hamrende ligegyldige - realworld ydelse er det eneste interessante, og her på sitet naturligvis udelukkende i 3D-spil. Alt taler for, at anvender du i mindst 1024x768 skærmopløsning (og hvem gør ikke det), så får du en meget hurtigere PC, hvis du fjerner den ene cpu. Almindelig sund fornuft holder desværre ikke mht. ydelse med dual cpu i diverse 3D-spil, jf. diverse internationale testresultater. Men selvfølgelig, anvender du diverse professionelle applikationer, som er særligt optimerede til dual cpu, så virker dual cpu fremragende - men i 3D-spil er dual cpu i anstændige skærmopløsninger lige til skraldespanden, desværre (også med AMD cpu'er osv.).


Ringenes herre skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 19:35: [ svar | nyeste ]
Hvad er ddrII, skal der også specielle bundkort til det? Er dual channel bundkort dyrere end normalt?


Rune skrev Wednesday den 13 November 2002 kl. 21:16: [ svar | nyeste ]
DDR-II er videreudvikling af DDR-standarden, som *muligvis* vil komme på tale til Clawhammer-bundkort (men jeg vil dog ikke umiddelbart satse mange penge på dette). DDR-II forventes dog at blive anvendt til NV30-grafikkort. Ellers er DDR-II en længere historie, som du kan læse mere om her:

http://www.gen-x-pc.com/new_rambus_and_ddr_info.htm

Dual channel bundkort vil med stor sandsynlighed ikke blive dyrere end normalt - nForce1-2 til Athlon XP er jo også dual channel bundkort.


Stercus skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 00:23: [ svar | nyeste ]
Er Granite Bay ikke rettet mod workstations markedet, eller har jeg bare læst forkert? Derudover så mener jeg at Windows kræver at det understøtter 2 CPU'er for at bruge HT, kan være at det er blevet rettet. Hvis ikke så skal man lige betale 1000,- mere for at få en XP version der kan det - uhm, hvor er MS bare gode. Derudover så er Windows suverænt dårligt til at styre flere CPU'er. Linux derimod (ikke for at starte en krig) har verdens bedste SMP understøttelse, så det ville være sjovt at se P4'en testet her.

Angående de 25% har Intel ikke sagt i hvad så vidt jeg har set. Det minder lidt om nVidia's drivere der var op til 25% hurtigere i nogle ting, som så viste sig at være en deltest i 3DMark.



Kristian Espensen skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 01:00: [ svar | nyeste ]
Såvidt jeg ved er SMP kun understøttet i winXP, og ikke andre windows-versioner.

Det med at Detonator 40 er 25 % hurtigere i Nature er rigtigt, men det er jo ikke kun Nature, men også spil som anvender DX8-features som f.x. pixel-shader. Commanche, Aquanox og tildels UT2003 er eksempler på sådanne spil.

Jeg vil dog også mene, at det er frækt med så uspecifikke udtalelser der kan dække over så meget. Havde NVIDIA sagt op til 25 % i særlige DX8-baserede spil, og Intel sagt op til 25 % i applikationer som understøtter SMP i særlig grad (Photoshop for eksempel).


Kristian Espensen skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 01:02: [ svar | nyeste ]
...havde det været mere spiseligt. (sorry)


gateway.widex.com skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 08:46: [ svar | nyeste ]
SMP er da understøttet i 2000/nt 4,0 /nt 3,51 osv.


OVC skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 07:32: [ svar | nyeste ]
Først til 0x50c498f8.adsl-fixed.tele.dk.Jeg tror ikke rigtig du forstår hvad Det Rune han skriver,ellers kan jeg da slet ikke se nogen grund til dit andet indlæg.MENder er jo dem der tror på cyriks prosseron og for dem kan du tage en hvilket som helst system så vil cyriks være sejrherre:-)HAR PRØVET OG KØRE MED 2xXP1800+ Hos en kammerat og jeg forlod ikke maskinen med dårlig mine.Både min P4 2.2@2.93ghz og min 2100+ var betydelig hurtigere,men jeg er da sikker på hvis du vil udfordre ham i hviken som halst slags benchmark så vil han stå og trippe når han har læst dit indlæg."SORRY"


Munki skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 09:43: [ svar | nyeste ]
Mht duellen mellem Dual channel PC3200 DDR ram (6.4 GB/s) og Dual channel PC1066 RD ram (4.2 GB/s). Så skal det lige nævnes at der lige er kommet 32 bit PC1066 RD Ram på markedet, og at der ikke burde gå så forfærdelig lang tid, før at de kommer til at køre i dual mode. Dvs 8.4 GB/s.


Staalormen skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 09:47: [ svar | nyeste ]
OVC: dual maskinen er fohåbentlig 2xMP1800+ din ven havde ik??


OVC skrev Thursday den 21 November 2002 kl. 13:58: [ svar | nyeste ]
Yepper.


OVC skrev Thursday den 28 November 2002 kl. 12:56: [ svar | nyeste ]
Tror du ikke at man kan bruge ATHLON XP,I ET dual board for så har jeg da set det noget der ikke kan lade sig gøre.


Wildt skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 10:41: [ svar | nyeste ]
Temmelig positiv anmeldelse af 3.06 cpu'en, med adskellige tests hvor flere forskellige applikationer afvikles samtidig:

http://www.hardocp.com/article.html?art=Mzg4



Rune skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 11:03: [ svar | nyeste ]
HotHardware er også med - vi samler som sædvanligt sammen, når flere af de største internationale sites har udgivet deres anmeldelser:

http://www.hothardware.com/hh_files/CCAM/p4_306ght.shtml


Ringenes herre skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 12:40: [ svar | nyeste ]
Der er en der har fundet ud af at P4b 2,4ghz har hyperthreading, det skal blot aktiveres i bios mon der kan ske nogen skade ved det eller er det en fejl af en art?

http://www.vr-zone.com/Home/news170/HT.htm



Rune skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 12:57: [ svar | nyeste ]
HT er ingen ny opfindelse, men har hidtil været deaktiveret. Det ser nu ud til, at HT har været deaktiveret via bios, hvorfor HT i særlige tilfælde kan aktiveres i bios på ældre P4-cpu'er. Dette kan naturligvis kun ske, hvis en bios tillader, at cpu'er på under 3,06 GHz kan aktivere HT - og dette er næppe tilfældet generelt (men virkede dog på et IWILL i845PE-bundkort, dette er dog sandsynligvis en fejl - men der burde ingen skade kunne ske ved at aktivere HT).


Stercus skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 14:57: [ svar | nyeste ]
Jeg fatter ikke helt de kommentarer om at dual og HT er langsommere end single CPU systemer. Jeg har selv en dual maskine som startede med at være single. Det er så tydeligt at Windows var dårligt til at klare 2 CPU'er, jeg troede faktisk jeg havde gjort et dårligt køb med hensyn til den 2. CPU. Så skiftede jeg til Linux og fra nu af kan jeg kun sige at dual er så lækkert. I Windows virker det til at den først tager den 2. CPU i brug når man har den første fuldt belastet. Linux fordeler det meget lige. Ærgeligt at ingen sites tester den nye P4 hvor man kan se om den er god - nemlig i Linux.


Rune skrev Thursday den 14 November 2002 kl. 15:15: [ svar | nyeste ]
HardwareTidende er udelukkende fokuseret på hurtigst mulig hardware til aktuelle PC-spil. Hvis Linux kunne afvikle samtlige aktuelle PC-spil mindst lige så godt som Windows-baserede styresystemer, så kunne Linux afgjort blive interessant. Men sådan ser verden ikke ud, desværre.


snailwalker skrev Wednesday den 20 November 2002 kl. 21:02: [ svar | nyeste ]
hvornår finder de ud af om sis 648 understøtter HT, det kan vel ikke være så svært ??


fut21 skrev Thursday den 21 November 2002 kl. 12:00: [ svar | nyeste ]
Til Rune; De nyere spil som er udgivet til linux, deriblandt RTCW, og Ut2003, køre ligeså godt på en linux som windows, ja faktisk bedre. I RTCW får jeg en bedre fps score i linux end i windowsXP. I forhold til Dual processor systemer, er der ingen spil der rigtigt udnytter dette forhold.


Rune skrev Thursday den 21 November 2002 kl. 12:04: [ svar | nyeste ]
Ja, men det er skam med fuldt overlæg, at jeg skriver: "Hvis Linux kunne afvikle samtlige aktuelle PC-spil mindst lige så godt som Windows-baserede styresystemer". At Linux kan afvikle et par enkelte spil fornuftigt er fint, men næppe tilstrækkeligt grundlag for mange til at skifte til dette styresystem.


OLD INTEL FAN skrev Thursday den 28 November 2002 kl. 13:09: [ svar | nyeste ]
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige,på 2mdr. har jeg tabt 95% af min tro at INTEL bevarer førertrøjen.Syntes efterhånden at de er blevet lidt for høje i hatten,de har en 2800+ lige i røven og aligevel tror de at de er langt foran,men vent til maj-juni måned 2003 så tror jeg der er nogen der sidder og hænger godt med skuffen,hvis AMD ikke fandtes havde jeg sgu købt en CYRIKS cpu,NU SKAL INTEL IKKE BESTEMME PRISERNE MERE SLET IK NÅR AMD ALLEREDE ER OP VED DEM.


Info
HardwareTidende er en omfattende guide til optimal afvikling af computerspil på PC. Dette kræver viden om hardware såsom grafikkort, cpu'er, ram og meget mere. Du kan læse mere om konceptet bag HardwareTidende her:

Om os

Hardwaretidende bliver kun opdateret, når der sker noget nyt og interessant. Skriv endelig til os, hvis der er noget, vi har overset; nyheder modtages gerne.



Startside
Lad HardwareTidende blive din startside: Klik her

Eller hvis du kun vil tilføje os til dine foretrukne: Klik her

Copyleft © 2000-2004 HardwareTidende